Wysłany: Sob Lip 09, 2016 10:13 [R25] Palą się cewki i bezpieczniki. Działa na 3 cylindry
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003
Cześć. Auto normalnie jezdziło i działało i nagle zaczął palić tylko na 3 cylindry. Jeździł przez jakiś czas i było ok, ale wymieniona została na początku świeca, ale nie pomogło. Potem wszystkie świece i dwie cewki. Świece beru i cewki ngk. Teraz albo wcale nie odpala, albo odpala ale pali się - dosłownie - jedna cewka, tam gdzie na początku był problem. Bezpiecznik F2 20A pod maską się co chwilę przepala. Co ciekawe nawet na wyłączonym silniku, cewka zaczęła tam dymić. Wymieniony został ECU też i z nowym ecu ciągle to samo.
Jak odpali na tych 3 cylindrach to chwile pochodzi jak traktor i potem idzie dym z cewki.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lip 09, 2016 20:29
Witam. Do cewek dochodzi na stałe + zasilania , przez ten palący się bezpiecznik. Cewka kluczowana jest do masy przez komputer silnika. Jeśli przewód idący od cewki do komputera jest przywarty do masy auta , z cewki będzie wydobywał się dym. Polecam kawałek po kawałeczku obejrzeć wiązkę silnika od cewki do komputera. Od tej palącej się cewki. Po odpięciu kostki od komputera i na wyłączonym zapłonie można sprawdzić też omomierzem przewody od palącej się cewki pod kątem zwarcia do masy.
Powodzenia
A jakieś podpowiedzi w którym miejscu mogło nastąpić przerwanie? W sensie jakieś takie, od którego warto zacząć poszukiwania? Ta wiązka od ECU, bezpiecznik aż do cewki idzie w bardzo dużym splocie. Trzeba rozciąć pancerz i potem każdą żyłkę ogląda' z osobna. Problem w tym, że te kable zakręcają gdzieś pod silnik i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze może zająć wieki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Lip 10, 2016 11:40
Witam. Na początek radzę sprawdzić omomierzem. Jak pisałem wcześniej. Pierwsze miejsce , to okolice głowicy. Tam wiązka cewek łączy się z wiązką wtrysków. W plikach do pobrania są schematy. Jeśli zwarcie jest z powodu mechanicznego uszkodzenia przewodu warto by pooglądać dokładnie wiązki oplecione. Bez odwijania owijek i wyrywania z peszli. Przetarcie powinno być widoczne. Jeśli pamiętam dobrze, to wiązka silnika ma kostkę łączącą ją z resztą instalacji samochodu. Odłączenie jej pozwoli zlokalizować miejsce zwarcia. Czy od strony komputera , czy od strony silnika.Okolice ecu też można pooglądać. Na podstawie RAVE namierzyć kolor przewodu i zobaczyć od strony ecu i też jest zwarcie. No i po kolei. Musi być widać uszkodzenie oplotu. Jeśli zwarcie jest i nie widać go z zewnątrz. Niestety prucie wiązki, lub na szybko puszczenie równoległego kabla, po odcięciu starego przy kompie i przy cewce. A namierzenie miejsca zwarcia w wolnej chwili.
Powodzenia
Ok znalaziony został skruszony kabel na długiej kostce od ECU czarno-niebieski. Póki co auto odpaliło, bezpiecznik nie strzelił, ale już zabrakło cewki do testu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum