Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Palą się cewki i bezpieczniki. Działa na 3 cylindry
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Palą się cewki i bezpieczniki. Działa na 3 cylindry
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 09, 2016 10:13   [R25] Palą się cewki i bezpieczniki. Działa na 3 cylindry
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003

Cześć. Auto normalnie jezdziło i działało i nagle zaczął palić tylko na 3 cylindry. Jeździł przez jakiś czas i było ok, ale wymieniona została na początku świeca, ale nie pomogło. Potem wszystkie świece i dwie cewki. Świece beru i cewki ngk. Teraz albo wcale nie odpala, albo odpala ale pali się - dosłownie - jedna cewka, tam gdzie na początku był problem. Bezpiecznik F2 20A pod maską się co chwilę przepala. Co ciekawe nawet na wyłączonym silniku, cewka zaczęła tam dymić. Wymieniony został ECU też i z nowym ecu ciągle to samo.
Jak odpali na tych 3 cylindrach to chwile pochodzi jak traktor i potem idzie dym z cewki.

PCM pokazuje błędy: P0340, P0141, P0303, P0313

Ktoś ma jakiś pomysł?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 09, 2016 10:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 09, 2016 20:03   

Tylko tyle ale może pomogę choć trochę.

Błąd P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu P0340 "A" - usterka obwodu (Bank 1)
Błąd P0141 - P0141 O2 usterka obwodu grzałki czujnika (Bank 1, czujnik 2) (to chyba coś z sondą lambda)
Błąd P0303 - Cylinder nr. 3 Wykryto niewypał
Błąd - P0313 Wykryto przerwy zapłonu paliwa
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lip 09, 2016 20:29   

Witam. Do cewek dochodzi na stałe + zasilania , przez ten palący się bezpiecznik. Cewka kluczowana jest do masy przez komputer silnika. Jeśli przewód idący od cewki do komputera jest przywarty do masy auta , z cewki będzie wydobywał się dym. Polecam kawałek po kawałeczku obejrzeć wiązkę silnika od cewki do komputera. Od tej palącej się cewki. Po odpięciu kostki od komputera i na wyłączonym zapłonie można sprawdzić też omomierzem przewody od palącej się cewki pod kątem zwarcia do masy.
Powodzenia
_________________
MG ZS180
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 10, 2016 11:06   

A jakieś podpowiedzi w którym miejscu mogło nastąpić przerwanie? W sensie jakieś takie, od którego warto zacząć poszukiwania? Ta wiązka od ECU, bezpiecznik aż do cewki idzie w bardzo dużym splocie. Trzeba rozciąć pancerz i potem każdą żyłkę ogląda' z osobna. Problem w tym, że te kable zakręcają gdzieś pod silnik i sprawdzenie wszystkiego centymetr po centymetrze może zająć wieki
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 10, 2016 11:40   

Witam. Na początek radzę sprawdzić omomierzem. Jak pisałem wcześniej. Pierwsze miejsce , to okolice głowicy. Tam wiązka cewek łączy się z wiązką wtrysków. W plikach do pobrania są schematy. Jeśli zwarcie jest z powodu mechanicznego uszkodzenia przewodu warto by pooglądać dokładnie wiązki oplecione. Bez odwijania owijek i wyrywania z peszli. Przetarcie powinno być widoczne. Jeśli pamiętam dobrze, to wiązka silnika ma kostkę łączącą ją z resztą instalacji samochodu. Odłączenie jej pozwoli zlokalizować miejsce zwarcia. Czy od strony komputera , czy od strony silnika.Okolice ecu też można pooglądać. Na podstawie RAVE namierzyć kolor przewodu i zobaczyć od strony ecu i też jest zwarcie. No i po kolei. Musi być widać uszkodzenie oplotu. Jeśli zwarcie jest i nie widać go z zewnątrz. Niestety prucie wiązki, lub na szybko puszczenie równoległego kabla, po odcięciu starego przy kompie i przy cewce. A namierzenie miejsca zwarcia w wolnej chwili.
Powodzenia
_________________
MG ZS180
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 11, 2016 20:52   

Ok znalaziony został skruszony kabel na długiej kostce od ECU czarno-niebieski. Póki co auto odpaliło, bezpiecznik nie strzelił, ale już zabrakło cewki do testu
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Ile palą 2.0 TD ?
SlawekS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Wto Mar 31, 2009 16:15
magneto
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214 16V] ILE PALĄ WASZE ROWERKI NA 100KM/H
bad_boy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 07, 2008 21:12
AndrewS
Brak nowych postów [R214 1,4 16V] ile palą te modele ? ...oleju ;)
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Nie Lis 30, 2008 13:47
gpredki
Brak nowych postów [R25 1.4 16V '04] Zalane cylindry / świece?
Rover nie odpala, mechanik mówi zalany, a ja chcę wiedzieć dlaczego.
marx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Maj 29, 2008 23:10
bandieta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Silnik pracuje na 3 cylindry- [ Rover 214 Si]
tomeczekokok Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 01, 2016 20:44
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink