Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 22:29 [R75] opona obciera nadkole przy skręcie w lewo
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Od jakiegoś czasu ok 1 miesiąc mam dziwne odgłosy przy skręcaniu
Po diagnozie u mechanika okazało się, że przednie prawe koło przy skręcaniu w lewo obciera o nadkole (bok). Poradzono mi większe ciśnienie w oponach nie pomogło
Opony mam 225 55 R16 jednak już na nich śmigam z 4 lata
Oczywiście jest ślad/przetarcie na nadkolu i nawet lekko przecięte. Problem jest przy większym skręcie ale czasem też mniejszym ale kątach nachyłu
Na przeglądzie powiedzieli żeby usztywnić jakoś może nadkole na początek diagnozy (wygląda stabilnie)
Jedne skojarzenie to może być powiązane z faktem, że na wiosce przy zjezdzie z drogi (na bok ustąpienie wąska droga) przetarłem samochodu z prawej o trawę/ ziemię i lekko coś jakby chrupnęło
Czy macie pomysły co z tym mogę zrobić ?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 22:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A to nadkole jest prawidłowo ułożone? Czy może odkształcone że ociera? jakas przyczyna musi być bo przy prawidłowym ułożeniu i ogumieniu nic takiego się nie dzieje..
Przy oponach 225 na fabrycznej feldze minimalnie obciera niestety mam tak samo w 2 autach, na 195 nie obcierało nic
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja mam fabryczne felgi, opony 225/45/17 i zawieszenie silverstone (30mm niżej od standardowego) i nic nie obciera. Widziałem za to 75 na oponach 195 na feldze 15 oryginalnej i nadkola po obu stronach były wytarte.
Może spinki mocowania nadkola puściły? To że jest sztywne nie znaczy że jest wszystko ok
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Mam 225/55/17 czyli obwód opony jak przy 18 calach, nic nie obciera, z tym ze felga ma inne ET niz standard i jest wysunięta na zewnątrz.
Natomiast jesli opona obciera i to tylko przy skręcie w jedna stronę, a nadkola sa zamocowane właściwie, to może (ale to juz skrajny przypadek) jak ktos ustawial zbieżność, moze magiel byl troche przekręcony i na końcówkach drążków jest dziwnie wyregulowane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum