Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416] silnik krokowy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416] silnik krokowy?
Autor Wiadomość
Matelusz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Pon Wrz 12, 2016 06:58   [Rover 416] silnik krokowy?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam,

Dzis spotkała mnie dziwna sytuacja. Normalnie gdy odpalam Roverka to obroty wzrastaja mi do 1100 i utrzymuje sie tak poki nie nagrzeje sie silnik. Nie przejalem sie tym, bo pomyslalem, ze to sposob na szybsze nagrzanie silnika. Ale dzis przejechalem okolo 6set kilometrow i pod koniec podrozy obroty na "luzie" byly + - 2000. Czy to moze byc silnik Krokowy ? Jak tak czy ktos moze mi napisac gdzie siw znajduje i jak go wyczyscic ? Znalazlem pare tematow na ten temat, ale ludzie odsyłali do tematu ktorego juz nie ma. Dodam, ze wczesniej obroty ani nie falowaly ani nic. Temp. Silnika w normie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 12, 2016 06:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bolus85 



Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 62
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 13:04   

Witam kolego


U mnie tez zaczęło się coś dziać dziwnego, a to ponieważ wymieniłem świece na dwuelektrodowe i tez zaczęły mi na luzie falować te obroty.
Podłączając się do posta mam zapytanie czy można takie stosować w roverku 1,4 16v.
Dzisiaj czepiłem się silniczka krokowego i wygląda na to ze jest nierozbieralny, ale trochę go wyczyściłem,sciągnołem także przepustnice tez czysto nie wiem narazie odpukać jest cisza.
A co do twojego problemu spróbuj go porostu przeczyścić (silniczek krokowy) i zobaczysz pozdrawiam. A zapomniałem dodać jeszcze zobacz jak wygląda przepustnica może trzeba ją także wyczyścić.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 20:02   

Co gdzie w samochodzie:

R200:
http://obrazki.elektroda...._1368601183.jpg

R45:
http://obrazki.elektroda...._1351337412.jpg

Do czyszczenia silnik krokowy, potem sprawdzenie wszystkich przewodów za przepustnicą w kolektorze ssącym czy nie dostaje się lewe powietrze.
Jeśli masz plastikową przepustnicę to bardzo prawdopodobne ze się zawiesza i nie domyka, dlatego też obroty nie wracają na prawidłową wartość.
 
 
 
bolus85 



Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 62
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 09:38   

A mam takie pytanie w R 45 nie jest rozbieralny silniczek krokowy,bo próbowałem i raczej sie nie da.
Więc moje pytanie rozbiera sie czy nie ?? ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 10:49   

użyj szukajki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 13:49   

A to też się wypowiem, bo jakiś czas się borykałem z falującymi/zatrzymującymi obrotami.Raz usterka powracała, przez jakiś czas był spokój i tak w kółko. W moim autku silniczek krokowy jest nierozbieralny, zalewałem go benzyną, przedmuchiwałem, i tak w kółko aż nie wylatywał żaden syf. Po resecie jakiś czas było dobrze a później usterka wracała. Kupiłem drugi silniczek(używany), umyłem go w myjce ultradźwiękowej. Po dwu dniach usterka powróciła. Co zauważyłem, to że falowanie raz zaczyna się na zimnym, czasami gdy silnik się rozgrzewa, a w upalne dni w korkach to już zupełnie wariuje. Wymieniłem czujnik temperatury, zresetowalem krokowca(przy czym te 5 razy w podłogę gaz to tylko teoria, trzeba wciskać aż do momentu "terkotania"). Wreszcie od dłuższego czasu mam spokój.
_________________
Andrzej
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 05:50   

Najlepszy efekt wyczyszczenia silnika krokowego jest w myjce ultradźwiękowej (takiej od 80W mocy).

Tylko przed myciem dobrze jest cofnąć zaworek aby kanał był otwarty, lepiej wypłucze.
 
 
 
Matelusz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 24, 2016 10:51   

A czy mógłby mi ktoś napisać krok po kroku jak można zrobić reset silnika krokowego ? Szukałem, ale połowa tematów to error 404. Z góry dziękuje !:)
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Wrz 24, 2016 16:57   

1. Włącz zapłon, ale nie odpalaj silnika.
2. Wciśnij energicznie pedał gazu aż w podłogę z 7 razy.
3. Odpal samochód(pamiętaj, że masz już włączony zapłon, nie wyłączaj go, tylko od razu uruchom silnik.
4. Samochód na wolnych obrotach ma pracować tak długo, aż załączy się wentylator chłodnicy(z powodu nagrzania się silnika).
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
Matelusz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 24, 2016 19:42   

a jakieś "efekty dźwiękowe" temu towarzyszą ? ile mniej więcej silnik pracuje do załączenia się tego wentylatora w taką pogodę jak teraz ? Głupie pytanie, domyślam się. Ale znając moje szczęście zaraz usłyszę milion rzeczy które będą brzmiały mi podobnie :)
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 01:12   

Będzie towarzyszyć temu taki dźwięk jak za każdym razem po przekręceniu zapłonu i wyłączeniu zapłonu - czyli takie "bzyt-tryt".
Jednakże przy adaptacji krokowiec ustawia się w innym położeniu względem punktu 0(zero).

Średnio około 15-25 minut czasu trzeba czekać na załączenie się wentylatora.
Jeżeli masz gaz to go nie przełączaj go sam,chyba że robi to sekwencja bez konieczności przegazowania.

Adaptacja oczywiście na zimnym silniku(Ale też nie musisz czekać 6-ciu godzin od poprzedniej jazdy),

Krokowiewc dokładniej zaadaptuje się w dalszych fazach podczas jeżdżenia samochodem.
Pierwszą jazdę po adaptacji wykonaj na dwa sposoby:
1. Rozpędzaj się powoli - ujedz około 2-3km do uzyskania wszystkich biegów, prędkość 90-100km.
2. Rozpędzaj się następnie szybko. Przeciagnij go do 4.5 tyś obrotów. Do uzyskania 5 biegu - ujedź 2-3km.

Wykonywałem taką procedurę i było wszystko w porządku.
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 416]wysokie obroty, silnik krokowy?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 21, 2011 18:21
leszczu
Brak nowych postów [R 400] Silnik krokowy
misiekGL88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 10, 2011 21:35
misiekGL88
Brak nowych postów [R416] Silnik krokowy
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 23, 2009 12:08
salam
Brak nowych postów [R420 si] silnik krokowy
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Kwi 23, 2014 12:52
Micros



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink