Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Kapie olej- lokalizacja problemu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Kapie olej- lokalizacja problemu?
Autor Wiadomość
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:01   [MG ZT-T] Kapie olej- lokalizacja problemu?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witajcie,
Mam szybkie pytania, mam nadzieje że uda mi się precyzyjnie nakreślić o co mi chodzi.
Zobaczyłem czarną plamę pod autem. Podniosłem i ujrzałem obrzyganą miskę olejową. Cieknie po śrubie olej w odstępie 1-2 sekundowym -.-.-.-. W czasie gdy silnik jest zgaszony też kapie, ale zdecydowanie mniej.

Pytania:
- widziałem miskę olejową (ma wieko przykręcone do reszty misy), pytanie czy są uszczelki na dwa elementy czy tylko na to wieko, zaznaczyłem na czerwono o co pytam
- czy są do sprawdzenia jeszcze jakieś przewody olejowe w tej okolicy (na zdjęciu zaznaczyłem jak cieknie)

*zdjęcie poglądowe oczywiście


Przepraszam z góry za pytania od lajka :neutral:

 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:13   

maniekRCJ napisał/a:
pytanie czy są uszczelki na dwa elementy czy tylko na to wieko,
na dwa elementy, są dwie uszczelki miski : górna i dolna.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:18   

Sprawdź pierw dokręcenie śrub, możliwe ze jest któraś nie ma gwint zerwany jeśli ktoś przy tym dubał i nieumiejętnie poskładał. Jak wszystkie będą ok, to na początek uszczelka do wymiany
 
 
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:48   

Sprawdzałem naocznie te śruby, niestety nie mam klucza (tam jest odwrotny torx- niestety).
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 22:02   

Nie masz oczkowych kluczy z drobnymi ząbkami? Takiego... Nim spokojnie sprawdzisz. Najlepiej to dynamometryczny klucz.

 
 
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lis 29, 2014 13:23   

postaram się zakupić taki klucz.
Wpadło mi jeszcze jedno do głowy, gdzie dokładnie znajduje się filtr oleju? - przyznam się, że nie pamiętam. Czytałem na forum bwm, że podobnie wygląda wyciek z podstawy filtra jak i z uszczelki.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 29, 2014 13:49   

filtr masz z przodu, taki czarny po lewej stronie harmonijki dolotu powietrza zaraz za chłodnicą. nad alternatorem
_________________
75 Red Edition
 
 
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 30, 2014 22:38   

na zdjęciu wygląda, że to nie ten objaw. we wtorek muszę podjechać do mechanika, bo we własnym zakresie czuje że słabo.
na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie kapie
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 10:23   

To pompa płynu chłodniczego :D
 
 
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 19:33   

nie wiem, czy to było czytelne (komentarz do zdjęcia): nie chodzi o kółko, tylko o +/- wysokość na silniku
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 20:10   

A nie doczytałem, sorki.
 
 
maniekRCJ 



Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 17
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Gru 05, 2014 12:39   

Problem zlokalizowany, przedni uszczelniacz wału korbowego.
Wymienione, ale mechanik klnął jak szewc, nie lubi się brudzić olejem (teraz przecież tylko komputer potrzeba...)

dzięki wszystkim za wskazówki.
 
 
chrzanek611 



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 59



Wysłany: Pon Paź 10, 2016 20:49   

panowie gdzie można dostać nowe przewody olejowe do r75 v6?
zauważyłem że stare ciekną z zakowek
może ktoś już zmieniał i może pasują od jakiegoś innego samochodu
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Paź 10, 2016 20:57   

zdejmij te i daj zakuć na nowo będzie taniej i porządnie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
chrzanek611 



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 59



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 07:00   

Tez tak myslalem ale na razie nie moge sobie pozwolic na pozostawienie samochodu w tygodniu bo pracuje od 8 do18 lacznie z sobota. Wiec pozostaje mi niedziela na takie drobne naprawy.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 18:08   

chrzanek611 napisał/a:
panowie gdzie można dostać nowe przewody olejowe do r75 v6?
zauważyłem że stare ciekną z zakowek
może ktoś już zmieniał i może pasują od jakiegoś innego samochodu

Nowych raczej nie dostaniesz. Kiedyś wymieniłem na używane i dalej ciekły więc zakułem i jest ok
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 19:04   

Kup używane, zakuj na nowo i wymień, stare też zakuj i sprzedaj jako regenerowane część kasy odzyskasz.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
chrzanek611 



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 59



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 19:16   

macie racje, nie pomyslalem wczesniej :)
a jaka moze byc cena zakuwania?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 11, 2016 19:20   

Mi do klimy zakuli za chyba 30pln
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 16:00   

chrzanek611 napisał/a:
macie racje, nie pomyslalem wczesniej :)
a jaka moze byc cena zakuwania?

Mi zakuli za 60zl chyba obydwa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Turbo w 1.8 benzyna poci się i umiarkowanie kapie olej
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Lip 26, 2014 18:30
Rover_75_1_8_t
Brak nowych postów [R75] Coś kapie
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 04, 2016 08:00
christopher7
Brak nowych postów [R75] Coś kapie
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Cze 07, 2010 22:32
TomC
Brak nowych postów [R75] Zagrzał się i coś kapie
bajerek Rover serii 75, MG ZT 49 Nie Sie 09, 2009 19:36
mike951
Brak nowych postów [MG ZT] Woda kapie
siemion_ Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 04, 2009 20:55
siemion_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink