Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Fotorelacja z budowy car audio
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Fotorelacja z budowy car audio
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 26, 2017 18:34   [R75] Fotorelacja z budowy car audio

Witam
Nie znalazłem podobnego tematu to postanowiłem zamieścić swój. W moich autach zawsze jakiś system car audio byl, ale najczęsciej sprzęty miałem z przypadkowych zakupów na oryginalnych instalacjach itd. Tym razem postanowiłem sie do tego trochę bardziej przyłożyć.
Zalozenie mam takie - bez subwoofera, glosniki tylko z przodu, ale basu ma nie brakowac
Jednostka sterująca to tablet + DAC
Wzmacniacz Blaupunkt GTA4100 spiety w mostek 2x150W RMS
Głośniki Excursion SHX-6C 30mowe - taki wybor ze wzgledu na brak subwofera w bagazniku(na razie)
I tak
1 Pierwsza rzecz to pociągniecie kabli zarówno + i - od akumulatora przewodami 16mm2, częściowo w peszlu. Na plusie obok akumulatora obowiązkowo bezpiecznik 50A
2 Pociągniecie kabli głośnikowych od wzmacniacza do przednich drzwi 2x2,5mm
3 wyklejenie matami blach zewnętrznych
4 powiększenie otworów pod głośniki
5 obsadzenie dystansów na klej do szyb(można na mate butylowa lub maty i żywice
6 podłączenie zwrotnic
7 wzmocnienie otworów blachami tak aby maty nam sie nie zapadły
8 oklejanie matami otworów technologicznych
cdn
ze względu na ogólny brak czasu ten car audio system powstaje b długo ale będę starał sie na bieżąco cos relacjonować


Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 06:55 ]
żeby zobaczyć foty w większej rozdzielczości i z opisem trzeba kliknąć na "zobacz cala galerie"

[ Dodano: Sro Kwi 26, 2017 19:34 ]
Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane.
teraz czas na maly tuning DAC'a, kondensatory juz kupione. Info co i jak tutaj:
http://www.head-fi.org/t/...card-no-brainer
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 26, 2017 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 27, 2017 20:56   

O trafiliśmy w ten sam moment na ca do tej budy , u mnie miało zacząć i skończyć się na wymianie rafia na Gms 6818
W obecnej chwili wymienione głośniki przód , zwrotnice i Tweetery na gms1968
Tył Gms 965 drzwi wygłoszone matami Gms + pianka kauczukowa
Nowe kable puszczone do wzmacniacza 2x1,5 hollywood
Wygłuszona 2warstwami mat podłoga 1 warstwa bitumiczna do izolacji przeciwwilgociowej , druga Butylowa i pianka kauczukowa
Kable do wzmaka Hollywood 21mm^2
Kable sygnałowe Hollywood i do suba gladen
Wzmacniacz 6 kanałowy blaupunkt velocity vr 6000
4x66w w 4 ohm
I 560w w mostku na 2 ohm
Sub Velocity vrb12 400 RMS bandpass

Do tego montuje odrazu podgrzewanie 2 stopniowe foteli i kamery na przód/tyl

Foty wstawię jak skończone będzie ale z etapów tez są
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 06:42   

wrzucaj foty, zawsze lepiej popatrzeć niż czytać :)

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2017 07:42 ]
tuners, jakiej grubości dałeś pianki na drzwi, ile da sie tam wcisnąć żeby dało rade tapicerkę założyć? Ja się zastanawiam czy dać to co Ty czy filc albo jakaś inna włókninę
Niektórzy piszą ze filc najlepiej tłumi dźwięk, ale tez ciągnie wodę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 15:54   

Pianka kauczukowa 6 mm narazie jestem na etapie montażu wszystkiego ale w garazu nie mam miejsca i robię na zewnątrz a obecnie pogoda jaka jest to widzą wszyscy, dzisiaj do kolekcji kondensator doszedł ale muszę wspawac płaskowniki w kanapę bo na niej będzie wzmacniacz i kondek
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 17:20   

To trochę nasze koncepcje sie różnią - ja robie tylko przód, tyl wywalę całkowicie jesli chodzi o głośniki, sub wolałbym pominąć ale chyba sie nie uda. Mimo iz głośnik shx-6c graja dość nisko to stosunkowo niedrogi subwoofer da znacznie więcej basu. Co do kondensatora - masz spadki napiec przy 21mm2? Ciągniesz + i - czy tylko + od akumulatora? Ja sprawdzałem początkowo na przewodzie 6mm2 (tyle zaleca instrukcja do wzmacniacza gta4100) to spadki przy basie sięgały 0,5V, przy nowych kablach 16mm2 nie ma żadnych spadków
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 20:10   

Spadki mam ze względu na to ze aku wiecznie nie doładowany, żadko jeżdżony. Od roku mam żelowy aku założony bo padały zwykle przez to a mimo wszystko światła i ekran radia przygasał przy uderzeniu basu. Masa złapana jest do kielicha z tyłu.
Wogóle muszę po zmontowaniu wnętrza sprawdzić alternator bo na klimie problem uciągnąć ma 13v.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 20:24   

A nie lepiej i łatwiej pociągnąć - od akumulatora ? Wiem ze wiele osób robi masę z karoserii, ale raz ze mogą powstawać zakłócenia, a dwa ze w takim wypadku należało by zmienić, albo chociaż poprawić połączenia "masy" buda-akumulator i alternator-akumulator. Dodatkowy kabel to parę zl więcej, ale jest pewne ze będzie działać bez zakłóceń
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 05:03   

Niewidzę sensu ciągnięcia masy z aku, masz u siebie podpięte możesz sprawdzić oporność na kablach od aku +i- oraz od + do masy na punkcie konstrukcyjnym .
Jak pisałeś na kablu 6mm2 miałeś spadki napięcia na ~150w rms u mnie bez tylu narazie jest podpięte ~530w rms , w ZR miałem aku przeniesiony do bagażnika i tylko +prowadzony pod maskę do instalacji i wszystko banglało łącznie z ładowaniem i rozrusznikiem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 06:14   

Wrzuć foty, ciekaw jestem co tam u Ciebie powstaje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 08:03   

Po weekendzie majowym będę miał czas to zgram na Dysk Google i dopiero z tamtąd na forum.
Pytanie czy puszczałeś przy 6mm^2 kable do aku+i- ? Bo spadki przy zapotrzebowaniu na prąd takim jak przednie światła na takim kablu nie powinny występować
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 15:39   

Tak, był ciągnięty i plus i minus. Moze wina były słabej jakości kable, może korektory, które tez były kiepskie - nie wiem, nie dociekałem. Sprawdziłem to przed zmiana kabli żeby widzieć czarno na białym ze jest poprawa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 15:53   

Grunt żeby kable były z miedzi beztlenowej tzw. OFC. Dzisiaj była walka ze stelażem pod wzmacniacz, dziad wazy niewiele mniej od suba , w pręciki oparcia kanapy wspawane płaskowniki w nich zrobione otwory i nitonakretki zobaczymy co z tego wyjdzie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 16:10   

robisz 75 sedan czy kombi?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 18:47   

Troche wam sie wtrącę... Ze względu na wózek dziecięcy musiałem zrezygnować z suba. Robicie CA i w sumie do tunersa pytanie, sub jakos zabudowany czy po prostu stoi skrzynka w bagażniku?
_________________
75 Red Edition
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 22:42   

Sedan sub w bandpass ze względu ze jak coś wożę to możliwie że głośnik br nie przetrwał by tygodnia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 23:25   

no ale skrzynka wolnostojąca w bagażniku czy np zabudowa w boczku?
_________________
75 Red Edition
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 07:22   

Widziałeś zabudowany bandpass? ;D wolnostojąca. Bandpass ma szczególnie ciężka do obliczenia kubaturę bo masz 2 komory w tym jedną otwartą, i muszą być strikte dopasowane do głośnika. Dlatego nie poleca się wykonywania ich poprzez dostosowanie do miejsca, prędzej obudowanie fabrycznej skrzyni nawiazując do miejsca ale to tez nie łatwe bo mają sporą wielkość


Tutaj masz foto "zabudowanej" tej samej skrzyni co u mnie

EDIT 17.05
Leżę chory więc w końcu dorwałem kompa
Wiec najpierw podczas puszczania bali okazało się że mamy do czynienia z Titanikiem :) padła decyzja o zakonserwowaniu miejsc po korozji na łączniach blach i miejscach przykrecania foteli pasów itd.





Poszła w ruch szlifierka ,szczotka i mastyka + farba antykorozyjna

na to poszły maty bitumiczne izolacyjne


nie mam foty z położenia całości bitumicznych gdyż na nie poszła warstwa mat alubutylowych









teraz poszła pianka akustyczna wodoodporna kauczukowa 6mm





pianka finalnie oklejona do samej góry gdzie się da.

Stelaż z płaskowników i nitonakrętek wspawany w oparcie, wpadł odrazu kondensator 4F






Teraz foty okablowania główny 21mm^2 hollywood kable
sygnałowe też + do suba gladen do głośników 2x1,5mm^2





Teraz wygłuszenie drzwi matami gms alu butyl
od wewnatrz z zewnątrz + dystanse mdf a na tapicerkę drzwi pianka kauczuk 6mm








_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 18, 2017 20:44   

Nie wiedziałem że tu tyle fotek wpadło

[ Dodano: Wto Lip 18, 2017 21:44 ]
Nie wiedziałem że tu tyle fotek wpadło, dobra robota. Ja na razie to co zrobiłem tak zostawiłem z braku czasu, jedynie wymieniłem piecyk na audison lr605xr limiter edition. Trafił się w lombardzie za 69 zł. Nawet myślałem że to jakaś kant albo sama obudowa a okazało się że nawet nie grzebniety w środku i w pełni sprawny.
Teraz idę w system bi amping i tweetery mają iść na slupki.
Jak masz zamontowane wysokotonowki, w seryjne miejsca czy na słupkach? Jeśli na słupkach to wrzuć jakaś fotek jak to wygląda
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Janne 



Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 1



Wysłany: Sro Wrz 20, 2017 12:33   

No naprawde, fotek masa, też jestem zadowolony z tego.
___
Ostatnio zmieniony przez bociannielot Pią Wrz 22, 2017 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arkady56 



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 08:39   

To prawda, jest na co popatrzeć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Car-audio, nawigacje, radia cb"
piter34 Car-audio, nawigacje, radia CB 0 Pon Kwi 02, 2007 10:09
piter34
Brak nowych postów Przyklejony: Linki odnośnie audio i car-audio
PORADNIKI - TESTY - PROJEKTY - SKLEPY itp.
michone Car-audio, nawigacje, radia CB 4 Wto Wrz 26, 2017 20:46
whet
Brak nowych postów [r400 i nie tylko] Fotorelacja, przewodnik do Car Audio :)
Zrób to sam czyli Adam Słodowy wymięka - zainteresowanych zapraszam do lektury.
MieszAs Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Sro Kwi 29, 2009 13:44
MieszAs
Brak nowych postów Głośniki MAC Audio do Car Audio ;) - Prośba o opinie
Spiro Car-audio, nawigacje, radia CB 7 Pon Kwi 07, 2008 06:26
pod000
Brak nowych postów Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja
Kilka zdjęć i słów na temat wyciszania wnętrza mojego R600
Ziol3k Car-audio, nawigacje, radia CB 18 Pią Wrz 20, 2013 23:24
karolj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink