Wysłany: Sob Paź 13, 2012 13:04 [R25] Sterowanie radiem z kierownicy
Panie i Panowie,
temat był poruszany jakiś rok temu odnośnie Rovera 75. Linki, które tam podawaliście już wygasły. Czy jest jakaś w miarę prosta instrukcja schematu co kupić i jak zamontować, żeby radio niefabryczne było podłączone do kierownicy? Słyszałem, że na allegro można znaleźć całe zestawy kabli dedykowane pod dane radio ale nie udało mi się znaleźć. W salonie car audio za "zaprogramowanie interfejsu" pod określone radio chcą 250 zł. Panel sterujący przy kierownicy jest fabryczny.
Dzięki.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 13, 2012 13:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pytanie czy to wystarczy wpiąć między radio a kable w aucie i już? Byłoby super. Chciałbym uniknąć wydatku 250 zł ale zmysłu technicznego raczej nie posiadam.
Trzeba kupic adapter z powyzej linku ale dla Rovera bo ten jest akurat dla Renault.
Gosc co to sprzedaje na allegro gdzieś jest z Wieliczki kolo Krakowa i ja kupiłem bezpośrednio u nich i kosztowało ok 140zl
Firma jest o ta: Izotech http://www.piloty.pl/multimedia.html
Kontakt super i bez problemy jak coś nie działa poradzą lub wystroja
Jeśli sam adapter kosztuje około 140 zł i jeszcze będę musiał sam z tym kombinować to trochę słaby deal;) Myślałem, że to kwestia 20zł metodą chałupniczą.
Yogi389PL, Ogólnie w IZOtech podajesz tylko model radia i ze do Rovera 25 i tyle Dostajesz pudełko razem z kablami i wtyczkami do twojego radia i tyle wszystko P&P
Za 20zl to zrobisz jak wiesz jak zbudować adapter
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
1. Jak myślicie czy to jest adapter do radia Blaupunkt, które było wcześniej? Napis "SON" sugeruje jakby radio Sony, jednak głośniki też wszystkie wymienione zostały na Blaupunkt.
2. Czy to jest adapter do sterowania z kierownicy czy do jakiegoś monitora DVD?
3. Czy muszę szukać dokładnie tego samego radia czy adapter będzie działał z jakimkolwiek radiem firmy Blaupunkt (chodzi o tę kierownicę i jeśli to jest adapter do Blaupunkt koniec końców)?
Te radyjka oprócz tego duzego pilota miały tez pilota na kierownice wiec raczej do nie go jest ta wiazka wpisz na google Las Vegas DVD Blaupunkt i Ci wyskoczy wszystko na jego temat. Co do tego czy bedzie działął pod innym Blaupynktem to mysle ze tak. Kazdy adapter jest pod jedna firme ale wszystkie modele radia
Ten adapter którego zdjęcia wrzuciłem jest pod radio Sony CDX-GT450U. Dziś kupiłem te radio. Początkowo kierownica nie działała ale po chwili radio się "nauczyło" i panel na kierownicy działa. Sony sterowanie z kierownicy ma przez jack. Teraz się okazało, że lewy głośnik mi nie działa ale to już inna historia. Ważne, że kabel ze schowka pozwolił mi zaoszczędzić 250zł;)
Witam i przepraszam za odkop ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Przymierzam się do dołożenia sterowania niefabrycznym radiem w moim R25 z 2000 roku. Sterować zamierzam za pomocą drabinki rezystancyjnej (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79352 dokłądnie jak tu) a sprzęt to radio Pionner. W związku z tym mam kilka pytań.
1) Zamierzam kupić oryginalny pilot od Rovera. Czy w moim aucie taśma w kolumnie kierownicy zawiera dodatkowe piny/ścieżki by podłączyć pilot ? Słyszałem ze R25/45 miały właśnie tę najbardziej rozbudowaną wersję taśmy.
2) Jeśli tak, to po prostu robię dziurę w kierownicy, montuję pilot, podłączam wtyczkę ?
3) Od strony radia które dwa przewody odpowiadające za sterowanie radiem powinienem wypiąć z kostki radia i przylutować do jack'a ?
1.) Tak bede wolne piny w tasmie, niestety nie bedzie kabla do wtyczki ISO w Radio od tasmy wiec trzeba bedzie dorobic.
2.) Tak
3.) Zadne, patrz pkt 1. Trzeba bedzie od tasmy podciagnac potem przewody. Jedynie w wersji gdzie bylo sterowanie fabrycznie w kierownicy byly tez kable. Przynajmniej tak bylo umnie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
W sumie to ostatnio wyciągałem radio na chwilę i były tam dwa wolne kable zakończone takim pinem jak w kostce. Może to i one. Sprawdzę. A w razie czego pociągnąć nowy przewód to chwila roboty. Jeszcze się zastanawiam które piny na wyjściu z taśmy w stronę kolumny kierowniczej odpowiadają za sterowanie ale myślę, że z pomocą miernika dojdę do tego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum