Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Chyba problem z rozrusznikiem - prośba o radę
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Chyba problem z rozrusznikiem - prośba o radę
Autor Wiadomość
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 10:46   [R25] Chyba problem z rozrusznikiem - prośba o radę
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam problem ze swoim Roverem 25 - 2.0 Diesel, 2000 r.. Po przejechaniu dłuższego dystansu, kiedy się zatrzymam i zgaszę silnik, już mi nie chce odpalić kolejny raz – kontrolki się zapalają, gasną te co powinny, przekręcam kluczyk i zero reakcji (rozrusznik nie działa), ale słyszę jakby lekkie „pyknięcie”. Zazwyczaj gdy postoi kilka godzin to wtedy odpali bez problemu. Dodam jeszcze, że wszystkie światła świecą mocno, radio gra itp, więc raczej nie akumulator.
Po długim wertowaniu forum (nie lubię pisać za wcześnie, bo zazwyczaj dużo odpowiedzi można znaleźć na forum) wygląda to na problem z rozrusznikiem.
Podjechałem do jednego warsztatu, przedstawiłem co i jak, to mi bez zaglądania do samochodu powiedzieli, że rozrusznik i regeneracja 550 zł.
Zastanawiam się, czy rzeczywiście tyle mnie to ma kosztować. Najgorsze jest to, że nie mam nawet pewności czy na 100% to wina rozrusznika. Jestem trochę laikiem w kwestii mechaniki samochodowej. Akumulator sprawdzałem, próbowałem również zlokalizować rozrusznik w tym Roverze, ale nie mogę kompletnie znaleźć poradnika na forum/w Internecie, gdzie jest on zlokalizowany, no i w sumie co miałbym zrobić, jeśli bym znalazł.
Czy rzeczywiście mam oddawać od razu na regenerację za taką kwotę, czy jest coś, co byłbym w stanie jeszcze sam sprawdzić (wstyd przyznać, ale nie wiem gdzie jest rozrusznik nawet w tym modelu) lub czy jednak nie ma ryzyka, że to jednak nie jest kwestia rozrusznika (na forum są różne kwestie poruszane: szczotki, połączenie przewodu masowego, zużyte blaszki w rozruszniku, Bendiks).
Mam nieco ograniczony budżet, a z moją słabą wiedzą obawiam się, że mogę mieć kiepskie rozeznanie i reakcję na cenę naprawy.
Wybaczcie jeżeli to trochę absurdalne pytanie, ale chcę się upewnić i zasięgnąć porady o osób o większej wiedzy w tym obszarze. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 16, 2017 10:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 11:41   

przestan ja 100zł za naprawe rozrusznika placilem a i to moim zdaniem drogo bylo
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 11:55   

Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź - przynajmniej teraz wiem, żeby kierować się ewentualnie gdzie indziej. Też mnie trochę zdziwiło, że regeneracja 550 zł.
Czy są jakieś czynności, które mógłbym sam dokonać w celu sprawdzenia czegoś ? Ewentualnie czy ktoś potrafiłby mi doradzić, gdzie w tym modelu znajduje się rozrusznik i czy trudno go wymontować? Poza samodzielnym czyszczeniem, mam wtedy możliwość oddania do regeneracji samego rozrusznika, a nie jechanie samochodem.

I jeszcze jedno pytanie na wszelki wypadek – czy na pewno odpada problem z akumulatorem?
Uznałem, że skoro nie chce odpalić po dłuższym dystansie, kiedy się akurat powinien naładować, bez problemu silnie świecą światła, działa radio, plus ładowałem prostownikiem, to założyłem, że problem nie leży po stronie akumulatora. Aczkolwiek nie ukrywam, że ma on już ok 4 lat. Bardziej się po prostu skłaniałem ku problemowi z rozrusznkiem.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 12:17   

mozesz kupic elma(tani jest 20-30 zł) i sprawdzic kat wtrysku, ale to nie na pewno to
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 13:31   

Wystarczy kupić nowe elementy bendixa. Koszt tego całego około 30-50zl i będzie znów działał. W dieslu w tych rozrusznikach przeważnie padaja miedziane podzespoły. Ogólnie koszt regeneracji w zakładzie od takich rzeczy mieści się w 100zl.
Demontaż i naprawa mieście się w dwóch godzinach spokojnej pracy.

Za 550 tokupisz nowy rozrusznik :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 13:52   

Ogromne dzięki, super, że można liczyć na Waszą pomoc.
To w takim razie skupię się na rozruszniku i tym co mówicie - przy takiej kwocie w razie czego nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto :)
Czy jeszcze tylko potrafiłby mi ktoś powiedzieć jak w tym dieselu wymontować rozrusznik (czyli też powtórzę, że wstyd, ale nie wiem gdzie się znajduje)? Szukałem jakichś przekrojów, poradników itp., ale nic nie mogę znaleźć - nawet na zagranicznych stronach.

Mam zapisany ten link, który może być pomocny:
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

ale wyczytałem również, że istnieje możliwość dostania się i demontażu "od góry" i zastanawiam się czy w roverze 25, diesel'u też jest to wykonalne
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 14:46   

afti6, Rozrusznik jest jka by nad skrzynia biegow. Demontaz puszki filtra powietrza sie klania i mamy dostep. Trzymany jest na dwoch srubach i prace cala sie wykonuje od gory aby go wyciagnac.

Jak masz młotek to uderz nim w niego i powinien załączyć się znow jak nie chce :P Ale mimo to kwalifikuje sie na regneracje.

Tutaj masz pokazane co trzeba, w sumie tylko ten górny trzpień i te dwie boczne blaszki :wink: Kupwalem to kiedyś na allegro. Jedyny myk jest taki ze jedna boczna blaszka jest dłuższa niż druga (dwie rożne nr czesci) ale mam juz dwa zlozone na takich samych blaszkach i smigaja do dzis :D

Główny problem jest taki ze miedz się wyciera i nie ma styku. Warto ten środek tez dobrze wyczyścić z pyłu miedzi.

[ Dodano: Pon Sty 16, 2017 14:46 ]
http://www.roverdiesel.co...r-motor-rebuild

tutaj jest link :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 15:14   

Ogromnie dziękuję! Dziś/jutro po pracy zabieram się do roboty i spróbuję trochę podnieść swoje umiejętności manualno-serwisowe :D

Skoro tak sobie zaczęliśmy gawędzić i pod warunkiem, że ktoś ma czas to trochę odbiegnę od tematu i zapytam o przegląd techniczny. Lada dzień będę oddawał, bo już zbliża się termin i chcę chociaż ten rozrusznik poprawić, ale pytanie jak bardzo mogą mnie zdyskwalifikować takie kwestie:
- zapalająca się dość często kontrolka hamulca ręcznego (płyn hamulcowy oczywiście jest na odpowiednim poziomie) zapala się szczególnie na jakichś wybojach, ale niestety ostatnio coraz częściej;
- niesprawny przepływomierz (miałem problem z mocą, poczytałem na forum i wskazywało kłopoty z przepływomierzem - odpiąłem i jeździ aż miło...tylko że wciąż jeżdżę z odpiętym, bo droga sprawa ta część) i myślę, czy jak podepnę i oddam do przeglądu, to mnie odeślą z kwitkiem za to
- delikatnie sączący się płyn wspomagania - byłem z tym u mechanika bo mi mocno wyciekał, to mi coś dokręcił i teraz tylko lekko się zbiera w okolicy zbiornika (mechanik powiedział, że naprawa tego to bardzo duży koszt i że tak powinno być ok)

Jak to czytam, to zdecydowanie dochodzę do wniosku, że pora wysłać samochód na porządne zabiegi i SPA :) ale przegląd niestety lada dzień
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 15:35   

zamiast przepływki mapki mafless polecam, dział tuning mechaniczny, płyn to nawet nie bagatelizuj bo pewnie nie długo się okaże że coś się skończyło w hamulcach, o wspomaganiu co to moze byc to nie wiem ale cos na pewno cieknie :wink:
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 15:38   

milion razy walkowane, wyjmujesz rozrusznik wiezez do elektromechanika i on wymienia Ci stojan tego rozrusznika, rozpada sie polaczenie kabla uzwojenia stojana z kablem do komutatora. Robilem pare razy i po pewnym czasie zawsze kila. Te stojany (Magnet Marelli ...czy jakos tak) to zmora, kazdy szanujacy sie elektromechanik ma stojan do tego g...wna w szufladzie
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 17:53   

Jeśli piszesz o połączeniu zgrzewanym aluminium-miedź to jest na to inny sposób.
Wyciągasz trochę tego aluminiowego ze stojana, przewlekasz przez gumową uszczelkę i przykręcasz w miejscu oczka bezpośrednio pod nakrętkę likwidując ten kawałek z miedzi. Nie ma połączenia, nie ma problemu. Sprawdzone działa.

Fotka tego ustrojstwa.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 08:32   

Mała aktualizacja sytuacji - jeszcze nie wymontowałem rozrusznika, bo zacząłem mieć małą wątpliwość. Znów nie odpalał, ale w dwóch sytuacjach przy przekręceniu kluczyka miał chwilową próbę odpalenia - rozrusznik zadziałał dosłownie sekundę, ale nie dał rady odpalić. Potem już nawet nie słychać było rozrusznika. Stuknięcie w rozrusznik nic nie pomaga.
Pytanie więc, czy na pewno opcja akumulatora odpada? Spróbuję sprawić sobie coś do sprawdzenia stanu, ewentualnie gdzieś zawiozę (ma ok 5 lat, więc zacząłem się zastanawiać).
Przy próbie odpalenia gasną odpowiednie lampki, pozostałe się palą, a przy przekręceniu kluczyka gaśnie tylko lampka od akumulatora i słychać pyknięcie, ale jednak raczej pod kierownicą (zakładam, że przekaźnik).
Czy w dalszym ciągu wersja rozrusznika jest najbardziej prawdopodobna, czy warto się zastanowić jednak też nad akumulatorem? Pozdrawiam!
 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 12:23   

podepnij sprawny akumulator np od kumpla ..... i sprawa jasna
ewentualnie naładuj swój - bo 5 lat akumulator w dieslu to trochę chyba dużo
w moim 2,0 Sdi jest akumulator 3 letni Centra Futura CA770/12v 77 Ah 760 A i przy tych mrozach auto odpala do piero za trzecim razem
pozdrawiam
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Sro Sty 18, 2017 13:21   

Spróbuję to sprawdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V 99'] Problem z rozrusznikiem!
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 31, 2007 16:15
piter34
Brak nowych postów [R214i 97r] - Problem z rozrusznikiem
tomash233 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Wrz 17, 2007 08:28
Kris
Brak nowych postów [R214] Problem z rozrusznikiem?
gienek15 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Lis 26, 2013 20:46
princo12
Brak nowych postów [r200]problem z rozrusznikiem
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Gru 23, 2012 13:29
rudealis
Brak nowych postów [R25] Problem z rozrusznikiem/przekaźnikiem ?
Panama Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Paź 11, 2016 22:51
Panama



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink