Wysłany: Pią Paź 19, 2012 22:50 [ROVER 75] problem ze światłami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam mam kłopot ze światłami mijania (może przepalona żarówka) Światłami STOP, kierunkowskazami tylnym lewym, przednim prawym, na błotnikach też nie działają i podświetlenie zegarów też zgasło. wydaje się, że wszystko w jednym czasie
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 19, 2012 22:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak masz webasto, to je odłącz i sprawdź. Jak nie, to sprawdzaj po koleji: woda w podszybiu i zalany komputer, woda nad nogami pasażera (zdejmij schowek, włóż głowę i przy świetle sprawdź stan modułu komfortu, również w tym rejonie sprawdź puszkę z bezpiecznikami czy nie ma wilgoci lub śladów korozji.
Po drugiej stronie (nad nogami kierowcy) zdjemij osłonę, wykręć moduł włączający światła i sprawdź czy tam nie ma wilgoci lub śladów korozji. Później będziemy się zastanawiać co dalej
Zanim jednak zaczniesz robić cokolwiek, sprawdź bezpieczniki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wysłany: Pią Paź 19, 2012 23:04 [ROVER 75] problem ze światłami
Dzięki za jakiekolwiek wskazówki a dodam, że stało się to po umyciu auta na myjni. chciałem wypędzic ciśnieniem liście z kratek w podszybiu. może za dużo wody tam poszło. zauważyłem też, że wyłącznik świateł w pozycji "0" (na włączonym silniku) jest podświetlony, w momencie naciśnięcia pedalu hamulca gaśnie. dalej przełączam na postojowe i jednorazowo mruga podświetlenie zegarów po czym dalej brak podświetlenia. komputer nie pokazuje błędów mimo, że nie działa podświetlenie tablicy.
Sprawdź wykładziny i jej suchość przyciskając mocno rękę. Rób to w okolicach pedałów oraz po drugiej stronie (u pasażera) na tej samej wysokości. Jeśli będzie tam mokro, znaczy, że woda zalała puszkę bezp., może moduł komfortu, może moduł LSM. Jeśli nie, zacznij od ściągnięcia kratek i wysuszenia komputera, który jest vis a vis pasażera na ścianie grodziowej. Zdejmij go z mocowania - zsuń mocno - i spróbuj zdjąć obudowę plastikową. Niech wszystko wyschnie, może jeszcze nie będzie tragedii. Przy tej próbie odłącz klemy od akumulatora. Jak już wszystko wyschnie, weź jakiś cienki, twardy drut i udrożnij otwory w ścianie grodziowej. Liście wyciągnij odkurzaczem. Zrób wszystko, aby między komorą silnika, a kabiną było czyściutko, a owy drut przechodził swobodnie przez cztery otwory z góry aż do ziemi na dole.
Działaj, póki jeszcze auto nie strzeliło focha
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No dzięki kolego. masz dużą wiedzę na ten temat. Będę się starał działac jak najszybciej. jestem nowy i auto też mam niedługo (miesiąc). Jak dojdę do ładu to się odezwę na pewno i przekaże co tam za diabeł siedzi... heh. pozdro
No ale czemu atakujesz applesa za jego pracę? Od tego tu jest, żeby dbać o porządek
Ty zamiast pisać tematy na szybko, spróbuj z kilku z nich wyciągnąć wnioski, które w 90% będą pokrywały się z Twoimi problemami i na nie będą te same metody.
Więc nie trać czasu na posty z inwektywami w stronę moderatora, tylko pójdź do samochodu i zrób to, co napisałem Ci w poprzednim poście Dodatkowo poczytaj co ludzie robią i jak się zabezpieczają przed podobnymi przypadkami
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, wiesz jak jest. Czasem na forum ludzie bzdury piszą albo nie wszystko. Osobiście nie doczytałem się, bo nie traciłem czasu na szukanie tylko prosiłem o pomoc. Dzięki takim ludziom jak TY kierowałem się niezbędnymi wskazówkami. Więc wydaje mi się, że blokowanie tematów nie jest rozwiązaniem, gdy problem tkwi. rozumiem porządek musi byc ale jeśli problem zostanie rozwiązany, czemu nie. temat można nawet wykasowac. Nagłe sprawy trzeba załatwiac od ręki... i tu gośc robi pod górkę, w boga się trochę bawi. A wracając to wszystko wróciło do normy. dywany suche, masa raczej od pogody nie zależy. coś odparowało, chyba komputer nabałaganił ale w szoku jestem, że jest umieszczony pod kratką. Dzięki za pomoc.
Mnie się zdarza na myjni lać tam wodę, ale nigdy nie miałem takich problemów jak Ty.
Mimo wszystko przyglądnij się odpływom. Gorzej jak Ci się taki problem odnowi w trasie, w czasie deszczu... wtedy może być mniej przyjemnie.
Nie wiem jakie masz wyposażenie auta, bo nie napisałeś o nim nic.
Czasami zdarza się, że zalewa moduły w bagażniku, przez te listwy ozdobne. Jednak to rzadkość. Najczęściej to woda stoi pomiędzy komorą silnika a kabiną. Wjedź sobie na kanał popatrz czy nie ma liści i innego badziewia tamującego odpływ wody. Jak udrażniać kanały, na pewno znajdziesz tu na forum.
Jako ciekawostkę napiszę Ci, że zalany zamek w drzwiach też może nieźle namieszać w instalacji elektrycznej Jak masz domykanie/otwieranie szyb z kluczyka, to dopiero możesz się zdziwić. Wrócisz do auta, a tam szyby na dole, śnieg prószy do środka - szaleństwo
Co do zadawań pytań na gorąco, możesz korzystać z ShoutBoxa (główna strona forum), tam możesz niejednokrotnie trafić na osoby mogące Ci pomóc doraźnie i szybko lub nakierować na odpowiedni.
Zakładanie tematów na gorąco i jeszcze później traktowanie ich jako niepotrzebne, to jak nasranie komuś na wycieraczkę i poproszenie o papier. Trzeba było szybko działać, a po sprawie to już niech ktoś sprzątnie i tyle...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Problem powrócił poddaje się. Kto poleci mi dobrego fachowca. Olsztyn i północ Polski. błagam. Psychicznie ten problem mnie rujnuje. czytam te wszystkie problemy i w życiu tyle książek w szkole nie przeczytałem. Czy Dokumentacja techniczna jest potrzebna w tym celu?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 13:31
BaRoN86 napisał/a:
Problem powrócił poddaje się.
Musisz zobaczyć czy kable w grodzi nie są sparciałe od wody która tam stała i czasami nie ma zwarcia, jak wyglądam sam LSM w środku (śniedź, popalony. itp.), po dociskać wtyczki ale wcześniej popsikać je w środku Kontaktem, a jak wszystko zrobisz i nadal nie będzie efektu to pozostaje podjechać do elektryka lub podpiąć auto pod komputer.
O tym było już pisane w tematach ... nic nowego nie napisałem.
Nie znam serwisu w Olsztynie i okolicach
Jedyny, który byłby najbliżej i który mógłbym polecić to www.english-cars.pl.
Jeśli masz na tyle samozaparcia i warunki do tego by rozebrać pół auta - działaj.
Nie mamy pewności, czy nie masz wody w aucie po Twoich kąpielach.
Sprawdziłeś grodzie? Wyjmowałeś ECU, LSM, BCU... sprawdzałeś puszkę bezpieczników czy nie jest mokra? Im dłużej czekasz, tym gorzej to działa na Twoje auto.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 14:28
BaRoN86, podaj czy działają kontrolki świateł awaryjnych i oświetlenie wewnętrzne schowka , bagażnika, oraz czy jest sygnalizacja otwartych drzwi na zegarach jak stacyjka jest w poz. II. Czy test klimatyzacji nie wykazuje błędu o kodzie 12.
Kontrolki działają bez problemu, światło w schowku jest, do bagażnika nie zaglądałem, teraz jest na warsztacie ale gostek bez dokumentacji technicznej nie zabiera się za to. LSM moduł wraz z wyłącznikiem świateł wyciągałem i patrzyłem jest czyściutki i śladów wody nie ma w środku. Te fabryczne wycięcia w nadkolach przednich kół mnie niepokoją. Felgi też myłem.
Jakiej ten człowiek chce dokumentacji? Myślę, że trzeba lecieć wiązki wzdłuż i szukać. Czasami się zdarza,
że pod izolacją jest zgnite wszystko. Czasami ktoś coś naprawia sam, potem źle zabezpieczy i w tym miejscu po jakimś czasie wiązka cierpi. W RAVE masz cały schemat instalacji, łącznie z kolorami przewodów. Ale najlepiej iść po śladzie wiązki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak nadkola mają otwory i są odsłonięte centralnie na przednie lampy. Niestety ja nie posiadam nawet garażu abym cokolwiek mógł zrobic w tej chwili. W webasto odłączyłem jedną kostkę a ale chyba to nic nie zmieniło...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 17:44
BaRoN86 napisał/a:
Tak nadkola mają otwory i są odsłonięte centralnie na przednie lampy.
to muszą być zatkane, kup na allegro albo załóż coś zastępczego.Zacząłbym od suszenia i czyszczenia instalacji w komorze silnika w okolicach lamp (wszystkie kostki , złacza , skrzynka bezpieczników), spryskać połączenia Kontaktem albo Elektrosolem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum