Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Poduszki silnika + listwa LPG + usztywnienie zawiasu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Poduszki silnika + listwa LPG + usztywnienie zawiasu
Autor Wiadomość
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:33   [R45] Poduszki silnika + listwa LPG + usztywnienie zawiasu
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Dzień Dobry,

Od tygodnia jestem szczęśliwym właścicielem R45 1.8 LPG 2001. Blacha w doskonałym stanie (mimo wieku).
Oczywiście jest parę mankamentów:
1. Stuk przy uruchamianiu silnika (słychać po prawej stronie z przodu) podejrzewam wyrobione poduszki silnika/skrzyni biegów
Zamówiłem już powerflex (poliuretan) do mocowania miski olejowej do sanek (mam nadzieję że drgania silnika się nadto nie zwieszą) ale podejrzewam że poduszki silnika także bądą wymagały interwencji. Załączam zdjęcia i filmiki z próby ruszania przy zaciągniętym ręcznym.
https://youtu.be/cWq1ETDM7B4

2. Listwa wtryskowa LPG - obecnie po prostu sobie leży na kolektorze, na pewno powinna być jakoś umocowana, po prostu trytkami? Jak to wygląda w waszych instalacjach? Wąż z parownika idzie od razu do góry i jest przyciskany maską, pewnie najlepiej byłoby tam założyć kolanko?

3. Jak usztywnić zawieszenie (nie obniżając)? W sobotę zrobiłem przegląd, wszystko gra ale buda pochyla się na zakrętach, szczególnie tył (więcej niż w wyżej zawieszonym Streetwise). Co najlepiej wymienić? Mierzyłem suwmiarką drążek stabilizatora na przodzie - 23mm, najgrubsze to chyba 24mm czyli pewnie nie wielka różnica? Czy stabilizator na tyle także występował w różnych grubościach? Na początek planuję wymienić mocowania stabilizatora (i łączniki) na powerflexy (żółte).

4. Drążek zmiany biegów ma luz (choć biegi wchodzą precyzyjnie). Czy można to jakoś wyregulować?

5. Spalanie LPG około 10L/100km (normalna jazda bez pałowania, głównie trasa), czy to nie za dużo?

pozdrawiam,
Slawo
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:48   

Jakieś poli w zawieche włóż bez obniżania będzie sztywniej, może ktoś jeszcze coś mądrzejszego poleci albo przynajmniej potwierdzi że to porządnie zminimalizuje przechyły boczne na zakręcie (też mnie to wkurza szczerze mówiąc)
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 14:39   

Wydaje mi się że raczej włożenie twardszych sprężyn usztywniło by samochód, np. od MG ZS. Poluretany, te czerwone, maja sztywność taką samą jak oryginalne gumy, chyba że włoży np. żółte.
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 15:05   

Poliuretany zamierzam kupić powerflex'a (żółte) na pewno są twardsze niż gumy (w każdym razie te do drążków reakcyjnych w R25 były dużo twardsze i nie piszczały).

@iktorn73, czy mógłbyś zmierzyć grubość stabilizatora z przodu i z tyłu?
Jeśli w MG ZS jest grubszy to po prostu taki zamontuję i od razu odpowiednie poliuretany.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 08:02   

iktorn73, przecież sprężyny od ZS obniżą zawieszenie, na dodatek to kiepski pomysł z seryjnymi amorkami z 45 bo one długo nie pociągną na krótszej sprężynie.
slawo, poli nie testowałem powerflexa, mam w 25 w jednym miejscu za to z olkusza, też nie piszczą :wink:
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 13:00   

Jak to ja napisałem skrótem :) . Miałem na myśli całe kolumny,sprężyny z amorkami.
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 13:06   

Kolumny od ZS by mi brykę obniżyły a tego zdecydowanie nie chcę. Ma być sztywno ale nie nisko.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 07:42   

Stabilizator przód może być max 26mm. Jak nie masz z tyłu żadnego stabilizatora to napewno wrzucenie jakiegoś pomoże.
To może sprężyny z R420Si jak nie chcesz obniżać? Silnik cięższy, sprężyna jest grubsza z przodu więc ciut powinno się usztywnić. Tylko może być też przez to delikatnie wyżej.

Ogólnie to nie wiem jakie masz wymagania, wszystkie zabiegi wyżej pomogą ale czy spełnią Twoje oczekiwania to nie wiem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Pon Maj 29, 2017 13:01   

Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i od razu lewą od silnika (w zestawie powerflex przysyłają od razu obie).

Wrażenia:
+ zlikwidowane stuknięcie przy uruchamianiu silnika
+ zlikwidowany luz w układzie napędowym
+ lewarek zmiany biegów nie lata w płaszczyźnie przód-tył (praktycznie wcale).
- pojawiły się drgania budy, najbardziej odczuwalne na wolnych obrotach, tak jak się
można było spodziewać.

Ogólnie bardzo na plus ale jeszcze spróbuję wrócić do starej poduszki od silnika (od skrzyni na pewno zostawiam nową) jeśli luz się nie zwiększy a drgania znikną to będzie idealnie.

Następna rzecz do zrobienia to wymiana sprężyn bo już trochę rozmiękły wiekiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Poduszki silnika
zychMajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sob Gru 16, 2017 12:13
barney79
Brak nowych postów [R420 Di] poduszki silnika
artokolos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lut 22, 2012 16:16
Gonia
Brak nowych postów [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
el_arturro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Cze 06, 2020 10:18
Markzo
Brak nowych postów [R 416 SI R97] Poduszki zawieszenia silnika
ar3k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 01, 2009 09:28
ar3k
Brak nowych postów [ROVER 45] PODUSZKI SILNIKA
Kleszcz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 13, 2009 10:10
Kleszcz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink