Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Przestawiony rozrząd, nie można zakręcić, pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Przestawiony rozrząd, nie można zakręcić, pomocy
Autor Wiadomość
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

  Wysłany: Wto Maj 09, 2017 10:59   [R75]Przestawiony rozrząd, nie można zakręcić, pomocy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Cześć,

mam winowajcę usterki polegającej na zgaśnięciu silnika podczas jazdy.

Według mechanika (znajomy współpracownika), po rozebraniu osłony rozrządu wyleciała jedna z rolek rozrządu. Luźno latający pasek przestawił się o kilka ząbków.
Po złożeniu i ustawieniu rozrządu mechanik był w stanie obrócić wał tylko o pół obrotu. Auto na biegu parkingowym (automat)

Mechanik sugeruje zagięty zawór i proponuje wymianę całego silnika.

Kilka pytań:
Czy przypadkiem bieg parkingowy nie blokuje możliwości swobodnego kręcenia silnikiem? Przed oddaniem auta do mechanika auto kręciło i odpalało nierówno nawet na chwilę...
Jeżeli to faktycznie wygięte zawory, nie lepiej wymienić zawory na nowe zamiast szukać nowego silnika?
Jeśli nie warto i sugerujecie nowy sinik, to jakich kosztów się spodziewać i skąd mam wytrzasnąć kv6 2.5 do roverka?

:(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 09, 2017 10:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 09, 2017 16:54   

P blokuje skrzynie, ale z drugiej strony, od strony wyjścia na koła, w przeciwnym razie nie można by było odpalić na P ani przełączyć na to prz pracującym silniku. W przypadku v6 to nie tak hop siup ustawić przeskoczony rozrząd. Zdejmuj głowice i zobacz co siedzi pod spodem. Nawet jak kilka zaworów pogielo, to lepiej naprawić niż kupować hgw co.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 10, 2017 10:06   

Auto stoi w warsztacie w Gdańsku i tam było sprawdzane przez zespół mechaników. Co do skrzyni, to właśnie to o czym piszesz wydawało mi się najbardziej logiczne, lecz chciałem się upewnić. Mam wrażenie jednak, że ten warsztat chce naciągnąć mnie na koszty.

Silniki kv6 2.5 są dość drogie i jak mówisz, różnie może z nimi być, aczkolwiek nie wiem, co u mnie siedzi, bo auto mam od kilku miesięcy.

Chciałbym zasięgnąć opinię również u innych osób.
 
 
YOBACK 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 10, 2017 12:04   

Ja swoje auto kupiłem z Niemiec z zerwanym rozrządem i wygiętymi zaworami ssącymi. Ja bym wolał naprawiać silnik niż wymieniać.

Zaworów u mnie się pogięło 12szt, cena razem z planowaniem 2 głowic to 800zł, wymianą uszczelek wszystkich na głowicach.

Robocizna przy składaniu wszystkiego wyniosła mnie 400zł(ale średnio to powinno być około 600zł).

Silnik KV6 kosztuje około 2.5k zł, to powyższa opcja dużo tańsza. Resztę możesz wydać na cały nowy rozrząd, ewentualnie na komplet uszczelek za 500zł, i wymienić wszystko na raz, bo silnik będzie rozebrany w mak, to można wszystko za jednym razem ogarnąć.


I tak masz swój silnik, który wiesz jak był używany, wiesz że jest zadbany, a po remoncie jest w jeszcze lepszym stanie, niż przed uszkozdeniem.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Maj 10, 2017 12:34   

YOBACK, 2.5 KV6 w przyzwoitym stanie i małym przebiegiem to koszt bliżej 3000zl

KV6 2.5 190KM z niewielkim przebiegiem to u nas ok 700£.

Więc jeśli masz kogoś kto Ci to tanio i porządnie zrobi, to chyba warto naprawiać jeśli silnik nie ma nastukane ze 200tys.
 
 
JaCu 




Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 61

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 10, 2017 13:22   

silnik ma 300 tyś. kupiłem do niego rozrząd i uszczelki pod zawory. Miało być wymienione, jednak nie zdążyłem. Silnik pracował idealnie do momentu zerwania tej rolki. Nie miałem z nim żadnego problemu prócz visów, ale to nie silnik tylko osprzęt... chyba zdecyduję się jednak na te zawory, myślę, że to lepszy pomysł.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Maj 10, 2017 14:40   

No na pewno tańszy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] VIS - czy bez vis'ów można jeździć?
dafit Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 20, 2012 00:19
dafit
Brak nowych postów [R75] Nie można uruchomić silnika
gag Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Gru 08, 2008 13:29
piter34
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] Wycięcie katalizatora, czy można
melo102 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 21, 2021 09:48
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R75] Ile można przejechać na rezerwie?
Cityman Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Sie 25, 2024 14:44
nanab
Brak nowych postów [R75] Nie można włączyć tempomatu.
MatiNitro Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Gru 02, 2013 13:12
sew87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink