Wysłany: Wto Maj 23, 2017 18:45 [R75] Kolejnych pytań kilka...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam!
Słuchajcie, mój R jest po wymianie całej skrzyni biegów automatycznej wraz ze sterownikiem i rzekomo półosiami (długa historia) - całość zakupiona od AdaskoC w związku z czym na pewnoe nie jest to uszkodzenie skrzyni.
Do rzeczy:
1. Po wielu wątkach postanowiłem skrzynię zalać olejem Ravenol i takowy jeździ. W sumie jest o wiele większa różnica ale dalej jest problem tak jakby z wbijanymi biegami, ogółem zmieniają się płynnie, 1 na 2 nie czuć ale 2 na 3 czasami właśnie czuć takie ,,wbicie''.. a czasem nie. Czy u was też tak jest w automatach?
Zastanawiam się teraz nad tymi półosiami, a nie chce wymieniać połowy samochodu znów bo skrzynia i tak już pociągnęła budżet nieźle.
Może jest to wina ABS'u a raczej jego braku? Nie wiem czy dobrze myślę, ale lewe przód koło nie czyta prędkości i komputer głupieje i nie zawsze wbija prawidłowo.
2. Dodatkowo jest jeszcze problemem zmiana drążka biegów, po wrzuceniu np. R albo D najpierw czuć takie szarpnięcie lekkie ,,wbicie biegu'' tak samo mniej więcej jak przy zmianie z 2 na 3 i można jechać. Czasami jednak tak nie ma.
3. Wracając do skrzyni biegów - czasami nie mogę wbić na P, trzeba użyć lekko siły (np. lekki przechył to czasami jest problem a czasami nie - wcześniej, na starej skrzyni tak nie było.
Poza tym jest w porządku.
4. Odnośnie półosi - w momencie odpalenia po postoju powiedzmy 4 godzinnym auta, wrzuceniu R i pedału gazu, wykręcając kierownicę można usłyszeć taki ,,puk''. To jest zawsze po dłuższym postoju.
5. Ciągłe wibracje kabiny - wrażenie gorsze niż w polonezie. 8 wymieniona, oczywiste pytałem tu i ówdzie czy może poduszka silnika no ale nie nie na pewno nie. A Wy jak myślicie? Przyznam, że coraz mniej komfortowo wóz sie prowadzi.
Napisałem w punktach, bo może akurat ktoś zna na jakiekolwiek pytanie i nie będe musiał zmieniać pojazdu.
Bardzo dzięki za pomoc z góry.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 23, 2017 18:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sro Maj 24, 2017 17:20
Klient u nas miał problemy z automatem, szarpanie, tryb awaryjny, mocne uderzenie przy zmianie biegów i tam winna okazała się słaba masa.
Ta skrzynia jest pewna, więc można ją wykluczyć. Ale po tych cyrkach co ten serwis odwalał, to nie wiadomo co oni tam wyczynili. Tylko ciekawe czy sterownik też faktycznie wymienili, jak możesz to odczytaj z niego VIN, jest na obudowie. Chyba że stary CI oddali, to sprawdz czy jest taki jak w Twoim aucie.
Tak zrobię, dziwna dość sytuacja. Fakt, nie mam pewności w sprawie sterownika, no ale jest jedna rzecz która może potwierdzić to, czy zmienili czy nie i wiem jak to sprawdzić. Jutro zadzwonię do serwisu i zapytam o to, bo całkowicie mi pomysł ze sterownikiem wypadł.
U mnie jest to samo, między 1 a 2, między 2 a 3, wrzucając na R.
Nie ma reguły. Raz jest idealnie, raz nie. Czasem wystarczy wyłączyć auto i włączyć i jest ok.
W trybie zimowym w ogóle problem nie występuje i w trybie sport bardzo sporadycznie.
Rozwiązanie, którego doczytałem się na tym forum i na brytyjskim:
Sterownik skrzyni. W wielu przypadkach ludzie testowali po kilka czy kilkanaście sterowników i tylko na kilku skrzynia działała im poprawnie. Nie wiem, czy jest to rozwiązanie permanentne (czy pasujący sterownik pod wpływem innej usterki nie zacznie pracować jak poprzedni).
Hmm, odnośnie sprawy dzwoniłem do serwisu, okazało się że Panowie na śmierć zapomnieli przecież o tym, że sterownik też trzeba podpiąć. No tak.
Co się okazało? A no nic. Dalej czuć ,,wbijanie biegu'', no chyba że ten typ tak ma.. tyle że to nie zawsze czuć, raz czuć a raz nie. Skrzynia odpada, fakt, że nie szarpie nic i to na plus no ale nie zawsze jest to komfortowe.
Dodam, że z 3 na 4 i wzwyż biegi są idealne, nic a nic się z nimi nie dzieje wchodzą gładziutko, tak samo z 1 na 2. Najczęstszy problem to 2 na 3.
Serwis to już pół biedy - problemem jest dalej te wrzucanie tych biegów, ale chyba sobie to już daruje, nie ma co. Może za dużo oczekuje a jak nie to trudno, ważne że przyśpiesza
Witam
U mnie przyczyna "wbijania" biegów w automacie była bardziej prozaiczna, mianowicie słaby kontakt pinów we wtyczce (tej okrągłej koło akumulatora)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum