Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Co oznacza błąd w TOAF-ie , czujnik prędkości obrotowej silnika? , wczasie mocnego przyspieszania i powyżej 3000obr/min , potrafi mi zgasić silnik na autostradzie! , ale wciskam sprzęgło i bez problemu odpala
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 25, 2017 20:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik prędkości obrotowej silnika czyli czujnik walu korbowego, przykrecony do bloku na prawo od rozrusznika, patrząc na silnik od przodu.
Dzieki , da sie to jakoś przeczyścić , ewentualnie popsikac wtyczkę kontaktsprayem ?
Czy uszkodzenie tego czujnika może dawać objawy w postaci gaśnięcia silnika podczas jazdy ?(przyspieszania , wyższych obrotów?), myślałem też o zaworze CR , pompka paliwa raczej sprawna
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?
[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 12:30 ]
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?
alpacino, to może być bardzo wiele rzeczy, więc trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. W tym również może to być ten czujnik, choć najczęściej jego usterka przyczynia się do problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Możesz kupić za grosze używkę na alledrogo, podmienić i zobaczyć, czy jest różnica. To nic trudnego.
Chcesz wiedzieć, co jest przyczyną gaśnięcia to najlepiej podłącz TOAF, włącz live data, odłóż laptopa na podłogę po stronie pasażera i przejedź się. Niech zaloguje parametry, powinno być widać, co się dzieje.
Zawór CR w pompie możesz przeczyścić, możesz przeczyścić czujnik na listwie CR i czujnik doładowania wkręcony w kolektor.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Błąd diagnostyczny $1E25(Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM)) nie musi oznaczać usterki w samym czujniku, chociaż może. Może to być problem po drodze w instalacji.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Coś musiało postawić opór Będziesz rozbierał czy na złom ?
Są szaleńcy co w tym motorze wymieniają rozrząd wraz ze ślizgami Ciekaw jestem ile taki remont polata...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Przepraszam za powielenie tematu , ale tak mnie to wkurza , że za cholerę nie wiem co jest grane i oczekiwałem jakiejś odpowiedzi
Dziś rano pojechałem przetestować na dłuższej trasie auto i tak : zapłon bez problemu, lekki dymek przy odpaleniu , trasa, po około 50 km , silnik zagrzany i zaczęło się , przy redukcji i dodaniu gazu zgasł.... odpaliłem bez problemu zajechałem na parking , specjalnie wziąłem lapka z TOAF-em , podłączyłem i błedy:
3505-świece żarowe,przekażnik świec żarowych (błąd X3 , z różnymi wartościami)
Prędkość silnika774,231/min
Temperatura cieczy chłodzacej25,19C
Wielkość wtrysku-13,82^3
Ciśnienie na listwie CR-331,33 bar
Błąd 1190 ciśnienie paliwa (błąd X2 z różnymi wartościami)
Prędkość silnika -1473,531/min
Cisnienie paliwa wstępnego -3,22 bar
wielkość wtrysku 59,91^3
Ciśnienie paliwa na szynie CR-746,99 bar
Błąd czujnika prędkości obrotowej silnika juz nie wystąpił....
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???
Pompka?, czujnik na listwie? , czy zawór CR
Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.
alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???
Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?
Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?
Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.
alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???
Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?
Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?
Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.
Zderzak ściągnę dopiero koło soboty (praca 12h) , zaglądając od spodu, to rzeczywiśćie uwalone jest w okolicach połączeń na oringach
Nie robiłem nigdy live data , na czym to polega?
Wiem ,że jest taka zakładka , robi sie to na odpalonym silnikui jakiś czas to trwa? , tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?
"windows" to okna
To może jeszcze raz.
Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.
LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.
Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?
"windows" to okna
To może jeszcze raz.
Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.
LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.
Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.
Dobra , , zainstalowałem program TEAM VIEWER , komputer został dodany , teraz , co zrobić , aby sie z Toba połączyć?
Co do IC , to jak pisałem wcześniej , jest niezbyt czysto (obtłuszczone ) taki marasek lekki , ale nie mam dolnej osłony silnika(tzn , już mam nowa , ale jeszcze nie byłoczasu załozyć...) wiec może to też trochę od ulicy (woda,kurz) trudno tak , bez dokładnych ogledzin stwierdzić...fakt , że jest tłustawe
Przeczyszczę połączenie benzyna i trochę pojeżdżę , zobaczymy , czy bedzie pocić na nowo
No jak już masz Team Viewer, to musimy teraz się zgrać.
Jak masz facebook'a to pisz do mnie (Marek Roszkowski) a jak nie, to napisz mi tu na PW numer ID oraz hasło. Zejdź do auta włącz net i podłącz kabelek od TOAF'a
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum