Wysłany: Czw Sie 03, 2017 18:28 [R75] Stukot oraz objawy uszkodzonej PANEWKI
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Od zakupu swojego tourerka mam pewien problem z silnikiem.
W 2015 roku po wyeliminowaniu przez mechanika problemu z odpalaniem silnika po rozgrzaniu wystąpił stukot..
Po wchłonieniu dekady wpisow na forum o stukaniu w silniku podjąłem się wymiany popychaczy w 2016 roku.
Na nic to się zdało ponieważ stukot występował w dalszym ciągu.
Postawiłem że winowajcą najprawdopodobniej jest wtryskiwacz ktory na toafie wskazywał o laniu na poziomie 2,8 ( stukot pochodzi rowniez z okolic tego wtryskiwacza), wiec oddałem w ubiegłym tygodniu autko do serwisu bosha o sprawdzenie i ewentualną regeneracje wtryskiwacza ktory moze byc odpowiedzialny za spalanie stuowe wywołane 'laniem'.
Serwis jak to serwis namowil mnie na sprawdzenie od razu wszystkich wtryskiwaczy wię wyrażając na to zgode na drugi dzień dowiedzialem się ze wszystkie wtryski są winowajcą i nie są wstanie stwierdzic czy naprawa tylko jednego moze cos zmienic wiec muszą zregenerować wszystkie, koszt 2600 zl.. Hehe
Po krotkiej rozmowie odstąpili od standardow zdzierania z klienta wszystkiego co ma w portfelu i zajeli się tym co powinni na początku czyli stukiem, stwierdzając że wtryskiwacz nie ma z tym nic wspolnego i zrzucając winę na PANEWKĘ..
Chciałbym się dowiedzieć od naszych speców na forum czy możliwe by bylo abym przejezdził na stukającej panewce 2 lata (6 tys km ) i nic nie eksplodowało lub choć zmieniło ton stuku??
Chce oddać autko do mechanika aby zajrzał do serduszka od spodu i wdzieczny bede za porady czego mógłby tam wyszukiwać.
Dziekuje.
Ostatnio zmieniony przez Arkadio89 Pią Sie 04, 2017 09:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 03, 2017 18:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ten stukot występuje cały czas (jak silnik pracuje na wolnych)? Czy co jakiś czas podczas przyspieszania, dynamicznej jazdy czy szybkiego wkręcania na obroty na biegu jałowym? Możesz to nagrać i wrzucić na YouTube?
Jeżeli Ci się zaciera (ja tak miałem dając w palnik na zimnym), to w końcu zdechnie i mus wymienić silnik (najbardziej opłacalne). Ale u mnie jak problem wystąpił to było nie stukanie tylko nap..dalanie I wtrysk pierwszy miał 10mm3
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Ten stukot właśnie ma częstotliwość proporcjonalną do obrotów i jego ton jest chyba troszke głośniejszy gdy jest zimny, ale to znikoma różnica.
Jak wróce z trasy czyli na przyszły weekend to wrzuce filmik ( w sumie mogłem tak od razu ).
Ostatnio zaryzykowałem i na autostradzie przez 60 km cisnąłem średnio 170 km/h i spalanie wychodziło mi według komputera na poziomie 9.5 litra a przy spokojnej jezdzie spala w okolicach od 6.7 do 7 l. W cyklu mieszanym z przewagą szosy, więc mogło by się wydawać że silnik w kondycji złej nie pracuje.
Dodam jeszcze że w tym serwisie wyregulowali mi wtryskiwacze plus jakies podkladeczki powymieniali gdzie wyniki teraz są bliższe zeru a ten lejący pracuje na poziomie do -1 mm3
Marek, myślałem że przy 10 mm3 wtryskiwacz startuje w kosmos jak z kosmodromu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum