Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stukot oraz objawy uszkodzonej PANEWKI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stukot oraz objawy uszkodzonej PANEWKI
Autor Wiadomość
Arkadio89 



Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 19
Skąd: Lubon



  Wysłany: Czw Sie 03, 2017 18:28   [R75] Stukot oraz objawy uszkodzonej PANEWKI
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Od zakupu swojego tourerka mam pewien problem z silnikiem.
W 2015 roku po wyeliminowaniu przez mechanika problemu z odpalaniem silnika po rozgrzaniu wystąpił stukot..
Po wchłonieniu dekady wpisow na forum o stukaniu w silniku podjąłem się wymiany popychaczy w 2016 roku.
Na nic to się zdało ponieważ stukot występował w dalszym ciągu.
Postawiłem że winowajcą najprawdopodobniej jest wtryskiwacz ktory na toafie wskazywał o laniu na poziomie 2,8 ( stukot pochodzi rowniez z okolic tego wtryskiwacza), wiec oddałem w ubiegłym tygodniu autko do serwisu bosha o sprawdzenie i ewentualną regeneracje wtryskiwacza ktory moze byc odpowiedzialny za spalanie stuowe wywołane 'laniem'.
Serwis jak to serwis namowil mnie na sprawdzenie od razu wszystkich wtryskiwaczy wię wyrażając na to zgode na drugi dzień dowiedzialem się ze wszystkie wtryski są winowajcą i nie są wstanie stwierdzic czy naprawa tylko jednego moze cos zmienic wiec muszą zregenerować wszystkie, koszt 2600 zl.. Hehe
Po krotkiej rozmowie odstąpili od standardow zdzierania z klienta wszystkiego co ma w portfelu i zajeli się tym co powinni na początku czyli stukiem, stwierdzając że wtryskiwacz nie ma z tym nic wspolnego i zrzucając winę na PANEWKĘ..
Chciałbym się dowiedzieć od naszych speców na forum czy możliwe by bylo abym przejezdził na stukającej panewce 2 lata (6 tys km ) i nic nie eksplodowało lub choć zmieniło ton stuku??
Chce oddać autko do mechanika aby zajrzał do serduszka od spodu i wdzieczny bede za porady czego mógłby tam wyszukiwać.
Dziekuje.
Ostatnio zmieniony przez Arkadio89 Pią Sie 04, 2017 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 03, 2017 18:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 04, 2017 08:51   

Ten stukot występuje cały czas (jak silnik pracuje na wolnych)? Czy co jakiś czas podczas przyspieszania, dynamicznej jazdy czy szybkiego wkręcania na obroty na biegu jałowym? Możesz to nagrać i wrzucić na YouTube?

Jeżeli Ci się zaciera (ja tak miałem dając w palnik na zimnym), to w końcu zdechnie i mus wymienić silnik (najbardziej opłacalne). Ale u mnie jak problem wystąpił to było nie stukanie tylko nap..dalanie :) I wtrysk pierwszy miał 10mm3 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Arkadio89 



Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 19
Skąd: Lubon



Wysłany: Pią Sie 04, 2017 09:11   

MaReK, Ten stukot właśnie ma częstotliwość proporcjonalną do obrotów i jego ton jest chyba troszke głośniejszy gdy jest zimny, ale to znikoma różnica.
Jak wróce z trasy czyli na przyszły weekend to wrzuce filmik ( w sumie mogłem tak od razu ).
Ostatnio zaryzykowałem i na autostradzie przez 60 km cisnąłem średnio 170 km/h i spalanie wychodziło mi według komputera na poziomie 9.5 litra a przy spokojnej jezdzie spala w okolicach od 6.7 do 7 l. W cyklu mieszanym z przewagą szosy, więc mogło by się wydawać że silnik w kondycji złej nie pracuje.

Dodam jeszcze że w tym serwisie wyregulowali mi wtryskiwacze plus jakies podkladeczki powymieniali gdzie wyniki teraz są bliższe zeru a ten lejący pracuje na poziomie do -1 mm3 :|

Marek, myślałem że przy 10 mm3 wtryskiwacz startuje w kosmos jak z kosmodromu :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wyciekło paliwo - Prośba o nazwę uszkodzonej części!
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lis 28, 2012 06:38
automechanik
Brak nowych postów [R75 1.8T] Niedosmarowane panewki wałka rozrządu?
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Sie 21, 2020 19:42
Marcin84
Brak nowych postów [R75] 2.5 V6 wał, panewki, pompa oleju - czy kompatybilne ?
Skafander Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 13, 2018 16:48
antek124
Brak nowych postów [R75] V6 gdzie kupić/dorobić panewki
oloko3 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 25, 2015 04:57
oloko3
Brak nowych postów [R75] Panewki głowne drugi szlif
Habilis Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 25, 2015 16:35
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink