Wysłany: Sob Sie 05, 2017 10:48 [R25] 1,8 VVC szarpanie i dziwne zachowanie TPS
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Yo!
Mam problem z moim Vi w czasie jazdy zawiesiły się obroty, po odpuszczeniu gazu spadły na 1500obr/min, przy próbie ruszenia auto dobija do ok 2000obr/min i strasznie szarpie - wygląda to jak normalna odcinka (dobija do 2k rpm, spada na 1100 i znowu do 2000obr/min). Dzieje się tak przy kazdym położeniu pedału gazu poza maksymalnym wciśnięciem. Jak dam do oporu to auto błyskawicznie dobija do 7250obr/min. Do tego bardzo wolno i ospale reaguje na dodanie gazu.
Co sprawdziłem:
-podmieniłem 4 sztuki sprawnych TPSow,
-nowy MAP,
-nowy krokowiec,
-podmieniony czujnik położenia wału korbowego,
-nowy regulator napięcia w alternatorze,
Nic to nie dało. W pamięci ECU jest 1 błąd - P0123 ( TPS A circuit high input). Jedyne co pomaga to całkowite odpięcie TPS - auto reaguje na gaz idealnie, przyspiesza super, w ogole nie szarpie. Jednak obroty wolne są 1100obr/min, lekko falują, po włączeniu klimy skaczą z 500 do 150obr/min.
Dodatkowo odpinałem czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury cieczy, czujnik temperatury w kolektorze ssącym - zero poprawy
Wiązka do ECU wygląda OK, przewody idące do TPS nie mają między sobą zwarcia (sprawdzone multimetrem).
Ktoś ma jakiś pomysł?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 05, 2017 10:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Miałem bardzo podobnie w swoim ZR, że w czasie jazdy obroty nagle zatrzymywały się na 2000 i nie spadały niżej, a wyżej szło normalnie tak samo falujące obroty na luzie. Auto poszło do pana Pawła M. z Krakowa i okazało się żę zmienne fazy były nie ustawione, poprzesuwane na kole o kilka zębów, po ustawieniu problemy zniknęły.
Ja wymienilem obie i dopiero wtedy to sie uspokoilo. Nie pamietam w jakiej kolejnosci je wymienialem.
Objawy mialem takie ze auto sie dlawilo i szarpalo a przy gazie w podloge wkrecal sie normalnie do konca.
Usterka naprawiona wtyczka od TPS miala pekniety przewod,
Niby przejscie na pinach ecu bylo ale kasztanilo prace silnika...juz naprawione, dziala dzieki za pomoc!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum