Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Dziś podczas powrotu do domu zerwało mi pasek osprzętu. Siadlo wszystko od ładowania i wspomagania po hamulce... Do domu dojechalem na akumulatorze... Teraz pytanie. Patrząc od dołu silnika powinna być rolka napinacza i jeszcze druga rolka czy tylko jedna bo wyglada jakby tam byla jeszcze jedna ktora wyleciala? Ma ktos schemat albo zdjecie jak to wygladac powinno? Nie znam sie zbytnio na samochodach kupilem pasek ale wyglada jakby brakowalo 2 rolki tam. Prosze o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 06, 2017 14:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lis 07, 2017 10:26
Jak długo jechałeś z zerwanym paskiem? Czy podskoczyła temperatura silnika?
Nie powinno się jeździć z zerwanym paskiem z dwóch powodów: bezpieczeństwo (nie ma wspomagania hamulców) i możliwość przegrzania silnika (pompa wody jest napędzana tym paskiem, jest na "jednym wale" z pompą wspomagania).
Jest jedna rolka napinająca. Pasek wielorowkowy zrywa się wtedy, gdy napinacz jest do wymiany, bo się przekasza, rolka napinacza naciska na pasek pod kątem i zsuwa/ścina pasek na kołach pasowych. Koszt nowego napinacza zaczyna się od 300 zł, są dwie wersje starsza i nowsza.
Pasków też są dwa rodzaje, dla wersji z klimą i bez.
Jechalem z 12km... Tak silnik zagrzal sie ale nie jakos specjalnie aczkolwiek cisnienie upuscilem jak dojechalem do domu.. Ogolnie to juz wiem ze brakuje tam rolki od sasiada mechanika jest rolka napinacza ale niema tej drugiej..
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lis 08, 2017 09:43
Jeśli masz klimę to są 4 koła pasowe (na wale korbowym, alternator, klima, pompa wspomagania) i napinacz. Jeśli nie masz klimy to 3 koła pasowe i napinacz. Nie ma żadnej rolki prowadzącej.
Taka dobra rada, gdy zerwie ci sie pasek osprzętu to jego resztki potrafią wlecieć do koła wału i przestawić rozrząd, z jednym roverem miałem tak że przeskoczyło mi o tyle że że tłowki spotkały sie z zaworami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum