Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam Panowie,jestem przed wymianą chłodnicy klimatyzacji,moja jest szczelna ale skorodowała zewnętrznie,i moje pytanie kupiłem nową nie wiem czy ma fabrycznie wstawiony osuszacz,może ktoś z szanownego forum podpowie czy nowe mają w sobie już zainstalowany osuszacz?,i jeszcze jedno wymieniam też chłodnice wody,zastanawiam się nad przepłukaniem układu i tu też powstaje pytanie?czy warto zrobić płukanke całego układu przed zainstalowaniem nowej chłodnicy.
Dziękuje za wszelkie cenne uwagi i wskazówki.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 21, 2017 19:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Andrzej na Ciebie zawsze można liczyć,dzięki serdeczne,w mojej nowej chłodnicy jest kapselek o którym mowa w jednym z postów,jutro sprawdzę i oczywiście opiszę czy jest takowy zmontowany z nową chłodnicą.
Co do płynu w układzie chłodzenia oczywiście zawsze stosuję płyn dobrej jakości wiadomo że to przekłada się na wiele spraw związanych z prawidłową pracą układu chłodzenia,czyli mogę sobie to odpuścić,mówię o płukance.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pią Gru 22, 2017 08:45
Co do plukania ukladu to dla wszystkiego bym zrobil. Ze 3 lata temu wymienialem nagrzewnice. Przy tej wymianie przeplukalem caly uklad. Syfu bylo sporo. Calosc zalalem Prestone i bylem pewien ze juzna wieki bede sie cieszyl czystym i ukladem i ciepelkiem w aucie. W tym roku ponownie musialem wyciagac nagrzewnice bo wydajnosc grzewcza mocno spadla. Kumemu zdziwieniu w nagrzewnicy i w ukladzie bylo tyle czarnego syfu ze szok. Po czyszczeniu i zalaniu Prestone juz nie mam pewnosci jak dlugo bede mial cieplo w aucie. Skad sie ten syf bierze ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Gru 22, 2017 19:58
pablo napisał/a:
Skad sie ten syf bierze ?
Rdza i inne osady powstają głównie jak się zużyją inhibitory korozji w płynie , czyli jak się opóźnia wymianę płynu albo dolewa wody podczas eksploatacji. Skuteczne płukanie polega na oddzielnym, po rozłączeniu , płukaniu chłodnicy , silnika i nagrzewnicy.Te elementy należy płukać osobno. Do płukania silnika trzeba wymontować termostat. Jak tak zrobisz , to długo będziesz się cieszył czystym układem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum