Wysłany: Sob Sty 27, 2018 12:12 [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!
Mam problem z moim 105-konnym 20T2N, mianowicie auto straciło na mocy powyżej 3000 obrotów, do tej granicy ciągnie jak normalnie, wyżej zupełny spadochron, na trójce ciężko go nawet wkręcić powyżej 3 tysięcy. Nie puszcza czarnego dymu nawet przy 4-5 tysiącach, na prostej drodze max. jaki da się osiągnąć to 120-130km/h, wyżej po prostu auto nawet nie kręci. Obroty stoją w miejscu, prędkościomierz również.
Na obrotach jałowych nie sprawia żadnych problemów, pali normalnie, na luzie wkręca się bez problemu na obroty, problem się pojawia dopiero podczas jazdy.
Wymieniłem już przepływomierz, turbo działa i raczej nie w nim leży problem.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 27, 2018 12:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lut 01, 2018 13:12
Divi napisał/a:
mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.
No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.
To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.
mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.
No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.
To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.
Kręci na wszystkich biegach oprócz 5, tak jak napisałem w pierwszym poście. Brak dymu przy 3-4+ tysiącach na wszystkich biegach oprócz wspomnianej 5tki.
Kiedyś na postoju potrafił zostawić na trawie czarny ślad z wydechu, teraz ciężko o dym nawet podczas jazdy. Mam kilka teorii, ale czekam na czas, żeby się za to zabrać(może jutro), głównie myślę o ominięciu filtra paliwa.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią Lut 02, 2018 12:54
Żeby zawęzić poszukiwania musisz wybłyskać błędy. Jak odpala silnik na ciepłym silniku i po nocy, czy są obecne jakieś wycieki? Czy jest zassana gruszka od pompowania paliwa?
Wezmę się jutro pewnie za błyskanie, muszę znaleźć złącze u mnie.
Silnik na ciepłym odpala bez problemu, po nocy pokręci chwilę i też pali, przy większych mrozach dwa razy trzeba zagrzać świece i zapali bez problemu, także w tej kwestii wszystko wygląda normalnie. Wycieków nie zauważyłem.
Jest możliwe, że to coś związanego z zapchaniem któregoś z filtrów/sadzą zebraną w którymś miejscu przez co "coś" dusi silnik?
Właśnie podpinam sie u mnie w hondzie tez siedzi 2.0 105km i wygląda to tak że nie wkreca sie powyzej 4tys obrotów i nie ma znaczenia na jakim biegu czy tez na luzie czasami sie odmuli i zbiera sie jak wsciekła przekracza te 4 tys problem mam taki ze nie moge wybłyskać bo próbowałem i jakioś szpec mi powiedział że mam taki sterownik w którym sie nie da tego zrobic . wszystko szczelne sprawdzane i nie wiem sam co może być? może wy macie jakies sugestie ?
Mati1696, Ty masz TD silnik inna pompa inny sterownik, u ciebie jest winna przeplywki To nie Vp37 i MSA11 jak bylo w pozostałych starszych Aeorodeck'ach Jedyna opcja zmienić mapy w sterowniku i mieć święty spokój z przeplywka albo kupić orig Bosch przeplwyke nowa !
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
[ Dodano: Sro Lut 07, 2018 22:05 ]
A co do tematu początkowego radze zgrać trochę live data podczas jazdy i się można więcej dowiedzieć co jest nie halo. Kolega sail ma dobre podręczne testery dla tych wersji silników jego własnej produkcji
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Lut 08, 2018 09:21
Remigiusz, przypominam Ci po raz 148 chyba że nie zawsze odcinka na 4tys. obrotów to wina przepływki, bywa np, urwana masa na wtrysku sterującym lub np zapchany jakimś syfem filtr paliwa, obydwa to przypadki znane mi z forum
bociannielot, Tak tylko ze jak sie ma urwana mase na wtrysku to jest blad w ECU, ja wychodze z zalozenia ze ludziska odczyta ECU bledy. A co do wtrysku to sie chyba tak dziej tylko na seryjnej mapie
Jak sie zapcha filtr to objawy troche inne sa Odcina ale obortow w tedy same spadaja i wali bialym dyme z wydechu. Przerabialem temat sam dwa razy
[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 15:32 ] Mati1696, Jak to bylo sprawdzane ze jest sprawna ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
podmianka była robiona . Mapa jest seryjna . a jakby była masa upalona to wgl by chodził ? wyglądało to tak że od czasu do czasu sie zawieszał tzn nie wkręcał sie powyzej 4 i był zamulony czasami w trakcie jazdy sie odmula i dostaje takiego kopa jak trzeba kreci prawie do konca ale zgasze go i od nowa . i nie kopci na biało nawet na czarno jedynie po dłuższym postoju na włączonym silniku jak pozniej dam gazu to na niebiesko ale wydmucha to i w trakcie jazdy przestaje
Tak naprawdę to ta przeplwyka w TD jest tylko ze względu na emisje spalin w środku bo tak jest EDC15M skonstruowane. Przy SDI Vp37 i MSA11 przeplwyka steruje tylko EGR a w TD z Vp30 i EDC15M poszli krok dalej i ma duzy wpływ na EGR i dawke.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum