Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45]Problem ze ślizgającym sprzegłem i dymi po wtryskach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45]Problem ze ślizgającym sprzegłem i dymi po wtryskach
Autor Wiadomość
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 04, 2018 22:18   [R45]Problem ze ślizgającym sprzegłem i dymi po wtryskach
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Cześć.
W siostry R45 ślizgało się sprzegło po chipach i wtryskach.
Sprzęgło kompletne Sachs było zmieniane przy 273tys km, niestety przez zatartą łapę sprzęgła dostało po tyłku i po założeniu wtrysków i maflessów przy przebiegu 290tys okazało się, że nie daje rady.
Grubość tarczy wynosiła 7,2mm.
Jako, że zostało mi sprzegło Valeo o grubości 7,6mm, podmieniłem je, docisk i łożysko oporowe zostawiłem Sachsa i niestety dalej się ślizga.
Czy możliwe, że po ponad 20tys km docisk też był do kitu ?
Jeśli sprzęgło nie dobrze nie wysprzeglało przez łapę to mogło się przegrzać, uszkodzić ?
Już teraz chyba nie mam wyjścia i trzeba zamówić nowe, koło zamachowe jest w bdb stanie.

Druga sprawa.

Po wymianie wtrysków ( choć i po samych mapach mafless też mocno kopcił ) na SDI 200bar silnik po przegazowaniu bardzo kopci, na pewno dużo bardziej niż mam u siebie na tym samym setupie.
Dodatkowo pojawił się niebieskawy dymek na wolnych obrotach, przed wymianą wtrysków tego nie było, no i gorzej zapala.
Nie wiem czy to przez lipne podkładki pod wtryski ( kupilem już oryginalne, tylko wymienić ) czy wtryski jakieś schodzone.
Dodam, że turbo nie leje, w IC brak oleju, EGR zaślepiony dopiero teraz, może tak zasyfił kolektor dolotowy, blokuje przepływ powietrza ?
Węże od turba szczelne, turbo dmucha 1,3bara.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2018 22:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 08:14   

Excalibue napisał/a:
Jeśli sprzęgło nie dobrze nie wysprzeglało przez łapę to mogło się przegrzać, uszkodzić ?
no mogło
Wtryski też mogły już być złe, ale ten niebieski dym mnie zastanawia, może Remigiusz coś podpowie
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 13:18   

Ja nie rozumiem jak można zmieniać sprzęgło częściowo :neutral: Komplet sprzęgła nie jest az taki drogi i jak się już raz wymieniało warto łapę w skrzyni wypolerować i nasmarować ładnie :wink:

Od Sachs do dalekim lukiem, kilka osób miało problemy z nimi kompletami sprzęgła w R w Dieslu :neutral: Borg & Beck co było tez fabrycznie montowane można dostać cały komplet za 380zl ;)

Jeżeli nie wysprzeglalo to pójdzie to wszystko za chwile na spacer, wytrze się okładzina tym bardziej na aucie po modach :-|


Co do drugiej sprawy sa dwie opcje :wink:
Jak kopci na wolnym przegazowaniu bardziej to moga wtryski nie trzymac dolnego cisnienia i bardziej leja przez to tyle dymu. Np wtryski SDI ktore trzymaja tylko 180-190 bar kopca bardziej jak wtryski ktory trzymaja dony zakresw ksiazkowej 200bar. Co do podkładek to jak nie ma przedmuchow z wtryskow to raczej nie ich wina.

Co do niebieskiego dymku to moze byc tez tak ze cos z pierścieniami nie jest ok i przez to pali olej i brak kompresji dobrej utrudnia rozruch.

Choc znam juz jeden przypadek co bylo tak jak ty piszesz ze gorzej odpala, byl bardziej szary dymek, kopcił bardziej na przegazowaniu. A wszystko suche w dolotach. Wymiana silnika nic nie dala bo dalej było to samo i się okazało ze uwalona pompa VP30, czyli po wymianie VP30 problem znikł.

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2018 14:18 ]
Jak by źle palił ropę albo coś bylo nie tak z wtryskami jeszcze to był bardziej na siwo szaro kolor puszczał dymka, w tedy coś z katem lub dawka spalania jest nie tak. Choc niebieski dymek to przeważnie sprawa oleju :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 16:51   

Cytat:
Ja nie rozumiem jak można zmieniać sprzęgło częściowo :neutral: Komplet sprzęgła nie jest az taki drogi i jak się już raz wymieniało warto łapę w skrzyni wypolerować i nasmarować ładnie :wink:


Sprzegło, a raczej tarcza była podmieniona przy okazji swapa silnika do nowej budy,a wiesz, dla studenta ( Siostry ) 450zł w te czy w te robi różnicę, a że miałem tarczę prawię nówkę ( Nominalnie ma chyba 7.8mm ) więc eksperymentowaliśmy, no i się nie udało : )
Na szczeście robimy to wszystko samemu więc koszta robocizny odpadają.
Łapa oczywiście posmarowana, chodzi leciutko.

Co do dymienia po wtryskach, zamontuje stare z 45 i zobaczę czy przestanie.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 05, 2018 18:39   

Excalibue napisał/a:
dla studenta ( Siostry ) 450zł w te czy w te robi różnicę


Excalibue, Rozumiem ale na niektóre rzeczy typu sprzęgła czy rozrządy szkoda eksperymentów i tracić czas :wink: Bo się to przeważnie nie udaje :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 06, 2018 08:23   

Excalibue, bez obrazy ale po co studentce z małym budżetem było podnoszenie mocy :wink: w starym aucie zawsze się coś wywali/szybciej zużyje/objawi jak ją podniesiesz :wink:
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 07, 2018 17:48   

A weź to się przerzuć do serii jak sporo moim jeździła : D
W dodatku mówi, że bezpieczniej się takim jedzie to niech ma.

Powróciliśmy do poprzednich wtrysków z 45 wraz z wymianą podkładek - kopcenie znikneło, więc wtryski coś psują.
Tylko jest jeden szczgół. Byłem przekonany, że te wtryski z 45 na których kupiłem kiedyś auto są wszystkie oryginalne, neatomiast okazało się, że sterujący ma nabite na korpusie 200bar więc jest z SDI.
Czy taka mieszanka wtrysków nie była szkodliwa dla silnika ?

Reszte wtrysków mam zamiar sprawdzić gdzieś na mieście.
Pamiętam kiedyś w samochodzie Ojca (wtryski z 45 ) mechanik sprawdzał je na takiej maszynie recznie pompowanej z wskaznikiem analogowym i wszystkie wypluły okolice 190bar więc nie wiem czy to jest do końca miarodajne.
Są jakieś inne sposoby ?
SDI ma ciśnienie 200bar, a nowsze IDT ? 210 ?

Jeszcze odnośnie sprzęgła - rozleciał się chyba wysprzęglik bo wczoraj nie dało się biegów wbić.. szybki wjazd na kanał i diagnoza - wysprzeglik nie ma pełnego zakresu ruchu, blokuje się. Nie wyciska do końca sprzęgła i nie powraca do stanu spoczynku.
Strasznie ciężko było go zdjąc z łapy, tak się zblokował :(
We wtorek dojdzie wysprzeglik i być może sprzęgło będzie ok, bo wychodzi na to, że sprzęgło przez układ wysprzeglania nie działało prawidłowo.

Aha i jeszcze jedno pytanie.
Kupiłem oryginalne podkładki z Landstore, one są z jednej strony wypukłe, wcześniejsze które mi w sklepie dopasowali były równe z obu stron.
Wypukłą stroną mają być zamontowane do głowicy, tak ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 07, 2018 19:34   

Excalibue napisał/a:
Wypukłą stroną mają być zamontowane do głowicy, tak ?


Do wtrysku, wtrysk ma to zgniatać.

Excalibue napisał/a:
amiętam kiedyś w samochodzie Ojca (wtryski z 45 ) mechanik sprawdzał je na takiej maszynie recznie pompowanej z wskaznikiem analogowym i wszystkie wypluły okolice 190bar

To wytryski juz niezle wykończony zywiot mialy :roll: Jest to miarodajne na est 1. stopnia otwarcia.

Excalibue napisał/a:
Czy taka mieszanka wtrysków nie była szkodliwa dla silnika ?

Dobre to nie jest po jeden cylinder bedzie wiecej mocy generowal ;) Chyba ze ktos podkręcił wtryskiwać i wsadzil koncowke z ITD wtrysku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Ciśnienie na wtryskach ?
Robii2014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 11, 2016 22:06
sTERYD
Brak nowych postów [R400]Róznica w wtryskach
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Kwi 08, 2012 12:21
JEFF
Brak nowych postów [R 416 1,6 97r] problem ze sprzęgłem
michal84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Kwi 18, 2010 19:34
Pawel_416
Brak nowych postów [R45] problem ze sprzęgłem
kamilos747 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sie 11, 2016 15:24
kamilos747
Brak nowych postów [Rover 416si] brak napiecia na wtryskach
mieso42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Gru 15, 2016 17:05
mieso42



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink