Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu
Autor Wiadomość
GHST886 



Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 2



Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 19:25   [R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Mam Rovera 416Si, który rok temu miał wymienianą uszczelkę pod głowicą (planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pompy wody i oleju, wymiana świec oraz filtru powietrza, itd.). Niedawno zacząłem odczuwać brak mocy - podczas jazdy wolno przyśpiesza, oraz przy próbie ruszenia na równej płaskiej drodze bez dodania gazu obroty mocno spadają (na obrotomierzu poniżej 500obr/min). Dawnej nie było problemu przy ruszaniu i wolnym puszczaniu sprzęgła (obroty spadały nieznacznie). Problem ten (z ruszaniem) przeważnie nie występuje (przez 2-3min czasem trochę dłużej) zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Obroty czasem falują po naciśnięciu i trzymaniu gazu (sprawdzałem przy 1500, 2000, 2500, 3000, 4000 obr/min), ale przy puszczeniu gazu (na obrotach jałowych) nie faluje. Przepustnica jest plastikowa, ale obroty się nie przycinają.
Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (pomiary przy zamkniętej zgadzał się z wartością znalezioną gdzieś na jakimś forum i przy otwieraniu oporność zmieniała się płynnie, bez skoków), czujnik temperatury również sprawdzałem przez pomiar rezystancji i pokrywał się z tabelą z forum (wykonałem tylko 2 pomiary).
Dziś dokonałem pomiaru kompresji: I-15bar, II-14bar, III-14,5bar, IV-15bar
Sprawdziłem również ustawienie rozrządu (według poradnika z forum). Przy ustawieniu kół wałków rozrządu na "znak" to różnica między wysokością położenia tłoka w cylindrze I a II wynosi 2mm (sprawdzone głębokościomierzem przez otwory świec). Czy to dużo i należy udać się do mechanika w celu naprawy? Czy to może być przyczyną problemów z mocą?
Wymienione niedawno zostały: pompa paliwa (ponieważ czasem piszczała), filtr paliwa, kopułka aparatu zapłonowego wraz z palcem, kable zapłonowe.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów z mocą tego samochodu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 13:53   

przy źle ustawionym rozrządzi nie miałbyś takiej ładnej kompresji.
Masz może klimę?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
GHST886 



Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 2



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 15:18   

Nie, nie mam klimy.
Słyszałem, że tłoki powinny być równo, dlatego trochę mnie martwi to, że przy ustawieniu kół rozrządu od wałków (ssącego i wydechowego) na znak to położenie tłoków różni się o 2mm. Czyli dobrze mam ustawiony rozrząd?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 22:11   

2mm to jest nic. Mógł się tyle pasek rozciągnac, a nawet mogłeś nieidealnie ustawić na znaki, 90 stopni tu daje 110mm. Ponadto tłoki nie są płaskie, więc żeby pomiar był idealny, to musiałbyś trafić w tosamo miejsce na obu tłokach.
Spróbuj zdjąć pasek altka. Może kończą się łożyska i daje duże obciążenie, może regulator napięcia tez go przeciaza.

Jak sam silnik będzie się tak zachowywał, to trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, i fajnie by było sprawdzić podcisnienie, nie zaszkodzi poczyscic krokowca.
Przewody zapłonowe masz świeże?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Ustawienie wałków rozrządu
klark Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 02, 2007 08:33
klark
Brak nowych postów [R416] Ustawienie krzywek i wałka rozrządu w stosunku
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 14, 2007 07:36
Senn
Brak nowych postów [R45] Ustawienie rozrządu
xrzysiek_p Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Kwi 29, 2016 13:21
Kobi84
Brak nowych postów [ROVER 45 2.0 TD]USTAWIENIE PASKA ROZRZADU
klama45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 07, 2009 23:43
Jugol
Brak nowych postów [R45]ustawienie rozrzadu i wymiana glowicy
adrianek1979 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Wrz 18, 2016 22:26
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink