Forum Klubu ROVERki.pl :: marek501 R75 V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
marek501 R75 V6
Autor Wiadomość
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 22:35   marek501 R75 V6

Witam wszystkich !! ! Jako że w zakładce „chcę kupić roverka ” krótki temat z listopada 2016 o zakupie super okazji za 8.3 tys. wyświetlano 1800 razy uznałem że dalsze losy owego R 75 mogą zainteresować użytkowników forum i postanowiłem napisać trochę o swoim autku. Jak się większość domyśla budżet ustawiony na 17 tys dawno wykorzystałem , a nie założyłem nawet gazu . Na początek podam większe wydatki : transport 600 zł , akcyza , tłumaczenia, przeglądy, rejestracja itp. kolejne 2500 zł ,oc 800zł. Dwa komplety opon 2000 zł zima 15”, lato 17” ,felgi 17” (od adaskoC -polecam ) z renowacją wyszły 750 zł ,renowacja 3 dni pracy -efekt na 4- robiłem coś takiego pierwszy raz.
Większość na pewno jest ciekawa czy przy tak niskiej cenie samochodu „było coś trafione” – było oczywiście, helmut nie był głupi, sprawnego w 100% autka za bezcen by nie oddał . Trafiona była uszczelka pod głowicą albo raczej uszczelki - koszt 2000 zł z wymianą termostatu włącznie - stary termostat był rzeźbiony jakimś poxipolem. I tak miałem fart bo rozrząd był robiony 15 tys wcześniej, była naklejka z wymiany i mechanik potwierdził że wygląda jak nowy- 1000zł zostało w kieszeni .
Resztę usterek oprócz w/w uszczelki głowic naprawiałem sam z pomocą naszego forum :
- bajoro w bagażniku leciało ze wszystkich możliwych miejsc –listwy ,kratka ,łączenia
podszybia itp.
- do wymiany był rezystor wentylatora – bez powodu uszczelka by nie padła. Przy
zakupie niby działał, tyle że nie wiedziałem że to 2 bieg – koszt 50 zł
- oczywiście visy, początkowo planowałem wysłać do kolegi dzieju ale ostatecznie po
niedużych trudach naprawiłem sam – koszt 20zł (zamówiłem też na Ebayu nowe
silniczki ale okazały się za szybkie)
- spinki tapicerki
- lusterko kierowcy nie wiedzieć czemu było ustawione na ruch lewostronny , dało się
przestawić ale około 1,5 godz kombinowania
- radio ori MX100 + H&K , kod zgubiłem ,grał tylko jeden kanał , traciło pamięć po
każdym wyłączeniu ,nie znam się na elektronice to zadanie wykonał syn -elektronik z
zamiłowania wymienił ze 40 kondensatorów i działa -koszt ok 25 zł . podobno były
powysychane i „badziewne”. Tak w ogóle to miałem je wrzucić ale syn uświadomił mi
że jak sobie szykuje” prawdziwego yungtimera” to lepiej jak zostanie wszystko co
możliwe ori.
- klapka paliwa, brakowało sprężynki i otwierała się na każdym zakręcie , sporo czasu
upłynęło zanim ogarnąłem co tak stuka . Kupić musiałem całą klapkę oczywiście - koszt
25 zł
-wygłuszenie maski było do wymiany - zeżarte przez jakieś gryzonie -52 zł + wysyłka (od adskoC )
- bezpiecznik termiczny od nawiewu padł z niewiadomych przyczyn krótko po zakupie .
Z braku takowego w sklepie, wlutowałem drucik, jak dostanę odpowiedni to zmienię .
- mnóstwo innych drobiazgów typu woda w kierunkach , filtry, oleje, nabicie klimy itd.
- z najświeższych usterek -wczoraj przestał kręcić rozrusznik ,po kombinacjach
zamianach akumulatorów itp. byłem zmuszony go wyjąć , okazało się że styki i taki
grzybek w bendxie są mocno zaśniedziałe i zużyte delikatnie mówiąc ,ogarnąłem na ile
się dało i działa ale czeka mnie powtórka i założenie zestawu naprawczego (trafiłem na
taki na allegro szukając rozrusznika koszt około 50zł) bo styków zostało dosłownie po 1
mm.

Czyli podsumowując źle nie trafiłem (pomijając uszczelki głowic).

Jest też sporo rzeczy w roverku na plus :

-ktoś zrobił mi prezent i ogarnął przed sprzedażą hamulce -wszystkie nowe klocki plus nowe tarcze tył.
-zawieszenie na tą chwilę bez luzów dosłownie NIC NIE JEST DO ZROBIENIA
-wnętrze jak na 13 lat to na 9/10 z zewnątrz też ,auto bezwypadkowe, wyposażenie prawie kompletne(wszystko działa) ,brakuje tylko rolety, navi , szyberdachu i składanych lusterek
-w czarnym lakierze na 17” wygląda jak mln$$$ .
-warty jest każdej złotówki jaką wydałem.
Podsumowując , 5 m-cy po zakupie pomimo uszkodzonych uszczelek głowic i poniesionych wydatków była to faktycznie okazja i znalezienie takiego egzemplarza na rynku nie jest łatwe a za taką cenę prawie niemożliwe ,a szukałem dłuższy czas i obejrzałem kilkanaście sztuk i już byłem skłonny zrezygnować i kupić np. V50 albo X-Type kombi.
Pozdr.
P.S.
Załączam parę zdjęć :
_________________
marek501
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 22:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 07:26   

marek501 napisał/a:
brakuje tylko rolety, navi , szyberdachu i składanych lusterek
Oj brakuje jeszcze kontroli trakcji, tempomatu, czujnika deszczu, ładnej kiery i gałki biegów w drewnienie, nie wiem czy masz parktronik i fotele w prądzie. Z radiem to lepiej jak byś stację @DIN założył będzie i navi i zajebisty dźwięk na głośnikach H&K a i kamerę cofania można tanio dorzucić.

[ Dodano: Pią Kwi 21, 2017 08:26 ]
A swoją drogą ja tam nie widzę u ciebie nagłośnienia H&K
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 08:20   

Dbaj, inwestuj i do zobaczenia na zlocie w czerwcu
_________________
75 Red Edition
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 09:51   

sknerko napisał/a:
marek501 napisał/a:
brakuje tylko rolety, navi , szyberdachu i składanych lusterek
Oj brakuje jeszcze kontroli trakcji, tempomatu, czujnika deszczu, ładnej kiery i gałki biegów w drewnienie, nie wiem czy masz parktronik i fotele w prądzie. Z radiem to lepiej jak byś stację @DIN założył będzie i navi i zajebisty dźwięk na głośnikach H&K a i kamerę cofania można tanio dorzucić.

[ Dodano: Pią Kwi 21, 2017 08:26 ]
A swoją drogą ja tam nie widzę u ciebie nagłośnienia H&K


Zapewniam że H&K jest tak ja reszta: trakcja, tempomat, czujnik deszczu ,grzane siedzenia . Co do kiery i gałki od biegów to nawet nie wiem czy występowała w kolorze "szaro-niebieskie drewno" być może tak ale ja w każdym razie nie spotkałem, pewnie są rzadsze od zderzaka 100th ,króry nawiasem mówiąc też mi się marzy.
Moje plany przewidują zlot w czerwcu - na 16 już załatwiłem sobie urlop jeszcze tylko muszę zamienić się z kimś na sobotę - grafik dyżurów ustalamy ze sporym wyprzedzeniem i nie wiedziałem jeszcze dacie zlotu.
_________________
marek501
Ostatnio zmieniony przez marek501 Nie Maj 07, 2017 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 10:18   

Sknerko... widzę full opcja.... nawet Zgrzewka Harnasia dla pasażera 8)
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 11:34   

longer86 napisał/a:
Sknerko... widzę full opcja.... nawet Zgrzewka Harnasia dla pasażera
no na poprzedniej fotce nie mogłem się dopatrzyć przycisków i przez to pisałem, Kiera w tym kolorze była na allegro kilka dni temu ( w zeszłym tygodniu ją widziałem gałki nie widziałem niestety.
A Harnaś.... to chyba specjalnie tam postawił bo chce mnie przewieźć ;P

[ Dodano: Pią Kwi 21, 2017 12:34 ]
a sterowanie siedzeniami też masz w prądzie?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 11:55   

Tak siedzenia są w "prądzie" i pamięcią .
A dubeltowa zgrzewka Harnasia nie jest tam przypadkowo - jasno daje do zrozumienia że podstawowe kwalifikacje na zloty posiadam. ;-)
Mówisz Sknerko że takie kiery są do dostania , można by zmienić .Tylko pytanie, pomijając walory estetyczne ,czy kiera z pół-drewnem jest wygodniejsza w użyciu niż pełna skóra ?
_________________
marek501
Ostatnio zmieniony przez marek501 Pią Kwi 21, 2017 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 12:49   

Cytat:
A dubeltowa zgrzewka Harnasia nie jest tam przypadkowo - jasno daje do zrozumienia że podstawowe kwalifikacje na zloty posiadam.


To zlot Roverków i MG a nie klub AA, więc relacje ze zlotów powinny być cenzurowane dla szerszej opinii publicznej
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 14:08   

marek501 napisał/a:
czy kiera z pół-drewnem jest wygodniejsza w użyciu niż pełna skóra ?
Czy wygodniejsza? hmmm..... na pewno ładniejsza i mniej się wyciera lakier ze skóry, kumpel ma ale jasną i mnie się jeździ z nią wygodniej jak z zwykłą bo jak manewruję jedną ręką to nie jest śliska a moja zwykła czasem się omsknie. poszukaj gałki do automatu z "drewnem" zięć ma w swoim taką z chromami, bajeczna jest
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 14:51   

Drewno to do lasu :wink: Hanraś? kurde to powinno by ocenzurowane za walory smakowe a nie zastosowanie zlotowe :wink: . Kolego robiłeś HGF? czyżbyś kupił 1.8? jak turbawka to i tak spoko, jak n/a to trochę mało mocy na takie auto :)

[ Dodano: Pią Kwi 21, 2017 15:51 ]
o właśnie doczytałem że auto ma visy, czyli v6 :/ że też w R nawet kv6 musi łapac hgf :/
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 17:55   

Czarne są piękne <zakochany> Gratulacje !! swojego kupiłem w podobnej cenie 8800 i miałem praktycznie identyczne rzeczy do zrobienia jak ty, robiłem w podobnych cenach, do tego robiłem jeszcze sprężyny, amory z tyłu i końcówki drążków i komplet tarcz z klockami ;) :ok: tak trzymaj, a to autko będzie Ci jeszcze długo służyło.
_________________
:pisze:
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 21:28   

longer86 napisał/a:
Cytat:
A dubeltowa zgrzewka Harnasia nie jest tam przypadkowo - jasno daje do zrozumienia że podstawowe kwalifikacje na zloty posiadam.


To zlot Roverków i MG a nie klub AA, więc relacje ze zlotów powinny być cenzurowane dla szerszej opinii publicznej

Longer86 chyba nie mysłisz że z tym harnasiem to było na poważnie :wink:

Wiesz Sknerko tak sobie myślę - kupno kiery nie kosztuję majątku i jak mi się uda "wyczaić " jakąś niestyraną pod mój kolor to kupię, to samo tyczy się gałki od biegów -jestem człowiekiem b. cierpliwym i jeśli tyko takowe części występują w przyrodzie to prędzej czy później będę je miał w swoim roverku.
_________________
marek501
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 05:12   

Wygląda obłędnie ;) szkoda, że nie ma jasnego środka i dużego grilla ;) idziesz w dobra strone :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 21:32   

marek501 napisał/a:
Wiesz Sknerko tak sobie myślę - kupno kiery nie kosztuję majątku i jak mi się uda "wyczaić " jakąś niestyraną pod mój kolor to kupię, to samo tyczy się gałki od biegów -jestem człowiekiem b. cierpliwym i jeśli tyko takowe części występują w przyrodzie to prędzej czy później będę je miał w swoim roverku.
No to podobnie jak ja choć nie mam ciśnienia na drewnianą kierę i gałkę jak uda mi sie gdzieś trafić niedrogo to wpadnie, tak samo było u mnie z xenonem i stacja 2DIN z kamerą cofania przyszedł czas i hajs i jest i cieszy ucho i oko
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Nie Kwi 23, 2017 21:59   

Markzo napisał/a:
Wygląda obłędnie ;) szkoda, że nie ma jasnego środka i dużego grilla ;) idziesz w dobra strone :ok:

Mi się też taki marzył - duży grill i jasna tapicerka ale niestety znalezienie takiej sztuki graniczy z cudem. Ostatni egzemplarz jaki spełniał takie kryteria i był w przyzwoitym stanie to widziałem w sieci ok 1.5 roku temu i kupił go chyba kolega Sintram. Ja osobiście oglądam 2 szt w wersji 100th jeden w Płocku - majstersztyk fotoszopa a w rzczywistości jeżdżona ruina wyceniony na 17 tys a nie dałbym 7 tys ,drugi w Kutnie za 13 tys stan przyzwoity ale kompletny golas w welurach i b.mocno nadgryzionym zderzakiem przez krawężniki także praktycznie nadawał się do wymiany. Jeszcze tylko dodam że siedzenia w moim r75 zaskoczyły mnie bardzo na plus (takie jak w ZT skórzane kubełki) w końcu nie muszę się trzymać łokciami oparcia na szybkich łukach, co w mojej 45-tce było normą że d..pa wpadała na ręczny lub opierała się o drzwi dopuki nie wyćwiczył mi się odruch bezwarunkowy trzymania się łokciami jak miałem chęć agresywniej wejść w zakręt .
pozdr.

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2017 22:59 ]
sknerko napisał/a:
No to podobnie jak ja choć nie mam ciśnienia na drewnianą kierę i gałkę jak uda mi sie gdzieś trafić niedrogo to wpadnie, tak samo było u mnie z xenonem i stacja 2DIN z kamerą cofania przyszedł czas i hajs i jest i cieszy ucho i oko

Co to stacji 2din to też się mocno zastanawiam i jeśli tylko budżet pozwoli to się może kiedyś skuszę.
Lekkie parcie mam tylko na światła DRL- mam taki moduł od kilku lat w 45-tce i odzwyczaiłem się od pamiętania o włączeniu świateł w 75-tce na ta chwilę nie udaję się ich prawidłowo uaktywnić.
_________________
marek501
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 23, 2017 22:20   

marek501 napisał/a:
Lekkie parcie mam tylko na światła DRL- mam taki moduł od kilku lat w 45-tce i odzwyczaiłem się od pamiętania o włączeniu świateł w 75-tce na ta chwilę nie udaję się ich prawidłowo uaktywnić.


Przeciez 75 ma opcje odpalania swiatel mijania automatycznie po odpaleniu silnika, lub opcja a'la BMW 30% swiatel drogowych, tutaj niestety po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed odpaleniem.

Wszystko to kablem za 50 zł. Jako ze jesteś napalonym użytkownikiem 75, to poczytaj tematy zawierajace slowo TOAF ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Nie Kwi 23, 2017 22:42   

longer86 napisał/a:
Przeciez 75 ma opcje odpalania swiatel mijania automatycznie po odpaleniu silnika, lub opcja a'la BMW 30% swiatel drogowych, tutaj niestety po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed odpaleniem.

Wszystko to kablem za 50 zł. Jako ze jesteś napalonym użytkownikiem 75, to poczytaj tematy zawierajace slowo TOAF

Kabelek kupiłem zaraz po zakupie auta i korzystam z Toaf-u . DRL daję się uruchomić tyle że przy okazji giną pozycję z przodu i wyświetla się komunikat o uszkodzonych światłach mijania . Wrzucam backup i pozycje wracają komunikat o uszkodzonych mijania znika, DRL brak.
_________________
marek501
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 23, 2017 23:02   

Próbowałeś kilka razy? Lub kontaktowales sie z Markiem?
_________________
75 Red Edition
 
 
marek501 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 305
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 21:28   

ufff.... udało się włączyć w końcu DRL bez strat :mrgreen: błędów nie wyrzuca, postojowych "nie zjarało" jak w poprzedniej próbie- działają . :grin:
adam_26 napisał/a:
Czarne są piękne <zakochany> Gratulacje !! swojego kupiłem w podobnej cenie 8800 i miałem praktycznie identyczne rzeczy do zrobienia jak ty, robiłem w podobnych cenach, do tego robiłem jeszcze sprężyny, amory z tyłu i końcówki drążków i komplet tarcz z klockami ;) :ok: tak trzymaj, a to autko będzie Ci jeszcze długo służyło.

Adam_26 robiłeś uszczelki głowic ? Słyszałem opinię że jak się silnik przegrzeje i padnie uszczelka to po jakimś czasie problem wraca, szczególnie z LPG na pokładzie , dlatego na razie trochę się waham z montażem instalacji gazowej.
_________________
marek501
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 05, 2017 18:45   

Robiłem na wakacjach minie już 3 lata i wszystko do tej pory jest gites ;) W V6 bez przyczyny HGF się nie pojawi musi się coś przyczynić do przegrzania
_________________
:pisze:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink