Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki
Autor Wiadomość
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 19:17   [R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Ostatnio zwrocilem uwage ze przy pierwszym zaworze wokol tej srubki (jak zaznaczone na zdjeciu) wystepuje delikatne pocenie,przy innych jest czysciutko i suchutko a tam jest jest tzawsze troche wilgotno :?: Chyba nie jest to normalne,wymienia sie tam jakies usczelki czy cos? co moze byc tego przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sie 31, 2011 21:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 29, 2010 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 20:08   

są tam uszczelki, wymienia się komplet
rover LKJ101130
BMW 11612246945
v. Reinz 71-77546-00

[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 21:08 ]
komplet wskazanych czterech okrągłych, niżej są jeszcze prostokątne o numerach:
lkj 101120
11617790198
71-33109-10
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 20:47   

a jak sie te uszczelki dokladnie nazywaja? warto je wogole wymieniac jesli pocenie jest delikatne?
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 20:57   

uszczelki pod kolektor dolotowy. Jeśli pocenie jest małe to może wystarczy tylko dokręcić śruby (nr 10 górne) i po kłopocie, jeśli nic nie da to z czasem i tak je wydmucha.
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 29, 2010 21:44   

Wprawdzie probowalem juz dokrecic ta srube,ale sprubuje ponownie jak nic nie da przyjdzie sie wymieniac te uszczelki :/
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 29, 2010 22:41   

Wystarczy spojrzeć tylko tu http://forum.roverki.eu/v...p=469696#469696 :wink:
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sie 31, 2011 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 09:29   

I wszystko jasne :)
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 17:17   

Moze to glupie pytanie :oops: ale wymiana ich to jakas skomplikowana robota? I lepiej wymienic jak najszybciej czy mozna jezdzic dopoki nie zacznie mocniej wyciekac?
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 17:50   

menior, dopuki się poci możesz tak jeździć, ale jak już będzie gorzej to silnik zacznie łapać lewego powietrza co nie jest wskazane.
Wymiana nie jest trudna. Odkręcasz w sumie 8 śrubek, od dołu odłączasz czujnik doładowania, uważasz na kabelki, odkręcasz EGR i w górę. Potem tylko oczyścić wloty na głowicy, a na dolot założyć nowe uszczelki w miejsce starych i skręcić do kupy :) Proste, łatwe i przyjemne :)
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:12   

Co masz na mysli przez gorzej KRIS-TOFER? jak narazie po miesiacu od czyszczenia,wokol tej srubki jest troche wilgotno
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:18   

gorzej to znaczy, że tak jak u mnie chlapało olejem
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:21   

13 śrubek :wink:
Tam w ogóle nic nie powinno wyciekać, a że wycieka to nie dobrze.
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:40   

a jeszcze jaki tam numer kluczyka idzie? 10?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 18:55   

menior, 10 albo 11. Nie pamiętam, ale chyba na dole jest 11, a na górze 10. Jeśli nie to odwrotnie... :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 19:55   

Jesli juz bede zmieniac te gorne okragle,to te dolne prostokatne tez trzeba wymienic? czy moga zostac te stere jesli w dobrym stanie?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 21:35   

Lepiej wymień komplet :wink:
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 19:35   

Bylem u mechanika zeby wymienial te uszczelki on obejrzal i stwierdzil ze uszczelki nie maja tu nic do rzeczy,ze w kolektorze musi byc jakies mikro pekniecie i stad pocenie,to ja zglupialem :???: co o tym myslicie?
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sob Maj 08, 2010 20:17   

mikro dupa.Wymien najpierw uszczelki pasuja od BMW i kosztuja pare groszy.Niedawno wymienialem,pierwszy raz troche strach ale to prosta robota w sumie. Jesli nie pomoze to cos z kolektorem.Trzeba zaczynac od najprostrzych rzeczy
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 20:59   

No ale on mi pokazywal gdzie sa uszczelki a gdzie jest wyciek (wokol srobki) wiec na konski rozum ma racje :/ a komplet uszczelek prawie 50 euro wiec pare groszy to nie jest :???:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Maj 08, 2010 21:16   

Ja za komplet uszczelek zapłaciłem 96zł. 4 okrągłe i 4 prostokątne. Jeżeli masz pęknięty stary kolektor to i tak do nowego kolektora kupisz nowe uszczelki. Możesz teraz kupić nowe i założyć do starego, a jak okaże się że musisz mieć nowy to przełożysz te uszczelki. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190]Separator oleju i kolektor dolotowy
Krzysztof_89 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Mar 27, 2013 13:28
Krzysztof_89
Brak nowych postów [R75] Kolektor i vis
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sie 08, 2014 14:42
karol77787
Brak nowych postów [MG ZTT] Kolektor
REMO Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Kwi 17, 2009 14:53
Spali75
Brak nowych postów [R75] VIS - kolektor
yenko87 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Gru 12, 2008 22:13
yenko87
Brak nowych postów [MG ZT ] Kolektor ssacy
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lut 08, 2015 22:53
scrawl666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink