Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak prawych "kierunków".
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak prawych "kierunków".
Autor Wiadomość
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 29, 2018 14:33   [R75] Brak prawych "kierunków".
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam

Od jakiegoś czasu, gdy skręcam w prawo, czasami zatrąbi jadący za mną samochód. Do tej pory tak było ze dwa razy. Tłumaczyłem to sobie, że ponaglają mnie, bo bardzo im się spieszy. Dzisiaj znowu sytuacja się powtórzyła. Po zatrzymaniu stwierdziłem, że nie działają dwa prawe kierunkowskazy - boczny i tylny. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na wyswietlaczu nie mam żadnej informacji o przepalonych żarówkach. Tzn. mam, ale nie o kirunkowskazach tylko o podświetleniu tablicy rejestracyjnej, które faktycznie od czasu do czasu samo zniknie i samo pojawi się. Sprawdziłem żarówkę tylnego kierunku. Wyglądała na dobrą, jednak na wszelki wypadek włożyłem nową i nadal nie działa :cry:
Czy przy zwarciu w instalacji mogą być takie objawy, że żarówka nie świeci i wyświetlacz nie pokazuje tej usterki? Nie wiem co to może być, bo oprócz obowiązkowej wizyty w SKP nikt przy samochodzie nic nie robił. Znaczy się malowałem progi, ale chyba to nie miało wpływu na działanie żarówek :wink:

Pozdro. :grin:
_________________
rover forever
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 29, 2018 14:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 29, 2018 19:28   

trzeba zaglądnąć do modułu LSM ( piny 3 i 43 ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 13:18   

Dzięki Senior za szybką odpowiedź. Znalazłem ten moduł, ale nie wiem co dalej :| Jak się dostać do styków, czy trzeba odkręcić śrubki(jedną z nich zaznaczyłem na foto1) żeby wyjąć ustrojstwo, jak te piny liczyć i w ogóle? Są na forum różne informacje o tym LSM, ale nie znalazłem jak się dostać do pinów.
_________________
rover forever
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 15:49   

gustav.pl napisał/a:
Jak się dostać do styków, czy trzeba odkręcić śrubki(jedną z nich zaznaczyłem na foto1) żeby wyjąć ustrojstwo, jak te piny liczyć i w ogóle?

Zdecydowanie odkrecic.
piny są ponumerowane.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 15:49   

Wykręć wszystkie 3 śruby. Dolną i te dwie boczne, potem wysuwasz moduł i masz już na wierzchu wtyczki, odepnij je i sprawdź gniazda i piny, jeśli jest coś skorodowane to trzeba przeczyścić, i może być po problemie. Jeśli nie widać nic podejrzanego, rozkręć moduł i przejrzyj dokładnie elektronikę z dwóch stron czy tam nie ma jakichś utlenionych elementów czy korozji.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 17:59   

zobacz najpierw czy siedzi wtyczka w gnieździe :twisted: sprawdź jakie jest napięcie na pinach od kierunków a potem na gniazdach żarówek może masa gdzieś się podziała :idea:
_________________
:pisze:
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 18:16   

Brat napisał/a:
potem wysuwasz moduł i masz już na wierzchu wtyczki, odepnij je i sprawdź gniazda i piny


Jak to wtyczki? Czy to co widać na załączonym zdjęciu, to jest więcej niż jedna? No i podstawowe pytanie jak je wypiąć? Czy po prostu wyciągnąć(ew. z delikatnym podważaniem) czy jakoś inaczej? Wciskałem ten element zaznaczony na zdjęciu, ale tylko ruszała się ta biała ramka :neutral:
Sorki, że tak marudzę, ale boję się jeszcze bardziej popsuć niż jest :oops:

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2018 19:16 ]
adam_26 napisał/a:
zobacz najpierw czy siedzi wtyczka w gnieździe :twisted:

Która wtyczka, ta przy lampie?
adam_26 napisał/a:
sprawdź jakie jest napięcie na pinach od kierunków

jw.?
_________________
rover forever
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 19:07   

Wicskasz to cos czarne a to białą dzwignie ciągniesz do siebie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 19:55   

Dzięki :grin:
Mam nadzieję, że to ogarnę, ale to już jutro, bo mecz za chwilę będzie w "siate".
_________________
rover forever
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Wrz 30, 2018 21:00   

Sorry, napisałem wtyczki, bo tak jakby ta jedna wtyczka ( jej czarna obudowa) jest wewnątrz podzielona na dwie wtyczki, niebieską i brązową. Ostatnio dużo grzebałem przy LCM i mi się udziela
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Paź 10, 2018 13:39   

gustav.pl napisał/a:
Mam nadzieję, że to ogarnę, ale to już jutro

No, udało mi się wyjąć. Troszkę było zaśniedziałe, ale bez tragedii. Zmyłem nalot fosolem, wysuszyłem i profilaktycznie psiuknąłem preparatem do styków. Efekt mojej działalnośći jest taki, że teraz w ogóle nie mam żadnych kierunków :o Tzn. po złożeniu było bez zmian(czyli tak jak wczoraj), potem zniknęły kierunki w całym samochodzie, następnie powrót do sytuacji z wczoraj i teraz ponownie 0 kierunków. Przez chwilę myślałem, że może to coś z manetką od kierunkowskazów, ale jest brak reakcji po wciśnięciu przycisku świateł awaryjnych. Ech, naprawa samochodu to nie na moje nerwy, dlatego w czwartek wstawiam go do warsztatu.
Dzięki wszystkim za rady. Zaraz wyślę +

Pozdro. :smile:

[ Dodano: Sro Paź 10, 2018 14:39 ]
No i problem rozwiązany :mrgreen:
gustav.pl napisał/a:
[...]w czwartek wstawiam go do warsztatu.

Niestety, panowie z warsztatu za "jedyne" 150zł potwierdzili tylko diagnozę, że to prawdopodobnie jest wina LSM-u i nic więcej nie pomogą :|
Po odebraniu samochodu zamówiłem u kol. AdaskoC moduł, który dzisiaj kurier dostarczył i mimo przeziębienia zamontowałem go. No i wszystko gra i buczy.... tzn. świeci. Nawet nie potrzeba nic przeprogramowywać, bo wszystko na wyświetlaczu działa, nie ma żadnego errora.
Pozdro. :grin:
_________________
rover forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [r75] brak napięcia na "trinary switch"
xXADIXx Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Lip 29, 2019 12:26
xXADIXx
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] Silnik przerywa (kontrolka "motor failed")
riki Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lut 28, 2010 19:11
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink