Tak tylko np z tej strony która jest w linku w pierwszym poście to który to będzie pasek?
A co z pytaniem z którego modelu Rovera dawali silnik do Poloneza?
Proszę o pomoc w odniesieniu do tamtej strony z częściami który silnik mam wybrać szukając części.
Czyli po fso nie da się wyszukać części do silnika? W tych linkach które wysłał Zigg występują paski o różnej ilości zębów i o różnych szerokościach, więc który jest właściwy do poloneza?
Tyle to ja wiem, najbardziej chodzi mi klasyfikację tego problemu, pytania dla wtajemniczonych wydają mi się trywialne, ale nie wiem dlaczego taka cisza, może jeszcze raz.
1. Dokładnie jakie jednostki rovera trafiały do poloneza
2. Czy tylko z jednego modelu rovera pochodziły silniki czy były to różne serie.
3. Czy opis silnika poloneza 1.4i 16v a 1.4 MPI to to samo (takie wersje silnikowe można spotkać szukając części)
4. Ilu konne silniki rovera były w polonezach (szukając części występują 103km i 140km przy MPI) ja wiem tylko o wersji 103km o wersji 140km nie słyszałem.
5. Czy istnieje jakaś dokumentacja do poloneza (manuale, książki serwisowe itd) ?
Jeśli ktoś może pomóc będę wdzięczny, na pewno przyda się potomnym , tak czy siak rozebranie, policzenie, pomierzenie i zważenie nie odpowiadają na powyższe pytania.
Z tego co wiem to były tylko dwa typy-z napiaczem manualnym i automatycznym, różnią się szerokością paska. Zdejmij osłonę i zamów taki zestaw żeby szerokość się zgadzała.
Napisałem wyżej, nie ma co tego komplikować - to zwykły peloponez i zwykła kseria 1.4 16v. Nie dorabiajmy do tego jakiejś mitologii, 1.4 103KM było w jednej wersji, nie było jakiś specjalnych odmian dla FSO. Tym bardziej nie było wersji 140KM, chyba, że ktoś przeszczepił 1.8VVC z 218Vi/BRM/25/ZR to będzie 145KM/160KM.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Fso dostalo od powertraina silnik zmodyfikowany dla swoich potrzeb, moc oficjalna to 108 KM i te 5 kuni ekstra to efekt innego kolektora wydechowego i dolotowego ( podobnego w konstrukcji do tego z VVC )
Dodatkowe roznice to kola pasowe, alternator, pokrywa zaworow
Wiec to nie bylo tak ze to silnik z jakiegos tam modelu - rocznikowo to najbardziej 214 gsi/gti (kanciate ) albo 114 gti
Nigdy nie bylo w poldkach wiekszej k-serii, poza pp jednym prototypem
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Moim zdaniem to po prostu adaptacja silnika z auta FWD do RWD, bez tych zmian przepustnica byla by na wysokosci kolan pasazera, a wydech wychodzil by w przednie prawe kolo jednak mechanicznie to zwykle 1.4 16v.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Paź 16, 2018 13:13
flapjck1 napisał/a:
A nie do konca
Fso dostalo od powertraina silnik zmodyfikowany dla swoich potrzeb, moc oficjalna to 108 KM i te 5 kuni ekstra to efekt innego kolektora wydechowego i dolotowego ( podobnego w konstrukcji do tego z VVC )
Dodatkowe roznice to kola pasowe, alternator, pokrywa zaworow
Wiec to nie bylo tak ze to silnik z jakiegos tam modelu - rocznikowo to najbardziej 214 gsi/gti (kanciate ) albo 114 gti
Nigdy nie bylo w poldkach wiekszej k-serii, poza pp jednym prototypem
Bzdury wypisujesz. Moc jest taka sama, 103KM i 127Nm. Silnik pochodzi z Rovera 114/414GTi ze sterownikiem MEMS 1.6 i jest w nim również kolektor aluminiowy, tyle, że zwrócony w stronę tyłu silnika. FSO w prototypie użyło tego kolektora - został po prostu przespawany, co widać na foto auta, które było użyte do prezentacji Rovera na targach MTP w Poznaniu. Później na podstawie tego Rover odlewał kolektory dla FSO, a także wykonywał instalację elektryczną silnika. Oba te elementy mają numer katalogowy według MGR.
Alternator, pokrywa i koło pasowe również pochodzą z w/w modelu. Skąd Wy bierzecie takie rewelacje?
Pasek ma mieć 143 zęby i 23mm szerokości. Prawidłowy dla 1.4/1.6 na manualnym napinaczu rozrządu.
Prototypów było sporo, 1.6 16V jeździło naście/dzieści sztuk, a 1.8 dwa. Do 1.6 16V zachowała się fabryczna dokumentacja z ośrodka badawczo rozwojowego w Falenicy.
MultecFSO , racja. Alternator, komp [bez immo], koło zamachowe, wszystko pochodzi od 114GTI. Pasek jest ten krótszy, napinacz starego typu, dlatego, że jak była zmiana chyba w 1997/1998r na nowszy typ, to przestali w tym czasie pakować te silniki do Podków.
W polonezie zastosowano wtryski z wersji 98KM. Czyli K16, ale na jednopunkcie. Kolektor wydechowy, żeliwny od wersji 8 zaworowej . Niestety stalowy miał inne wygięcie i nie wszedł by. Po modyfikacjach jest możliwe jego włożenie. Kolektor ssący został zastosowany aluminiowy, ale specjalnie dla FSO został przeprojektowany na tzw [odbicie lustrzane]. Nie wiem, ale chyba był produkowany u nas w Polsce. Przepustnica od wersji T 2,0, chyba 136KM.
Jest jeszcze kilka rzeczy, które zostały lekko przemodernizowane, ale są to części osprzętu, mało istone.
Co do silników, to byłą jedna sztuka VVC.
Ja osobiście włożyłem silnik 1,6 16V zamiast 1,4. Jedyne co zmieniłem to wtryski od 1,6, i sprzęgło na większe. Ale to ostatnie nie miało sensu.
Samochód śmigał aż miło. Lepiej pasował do tej budy, był elastyczniejszy i palił tyle samo co 1,4, a nawet minimalnie mniej.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Gru 09, 2018 23:28
W jaki sposób mieliby zastosować w wielkopunkcie wtryski z jednopunkta? Są takie, jak były w 114GTi czyli 103KM.
Kolektor był odlewany w UK, ma nawet numer według MG-Rovera. OBRSO zrobiło prototyp - przespawany oryginalny kolektor z 114, a następnie na podstawie tego MGR (i prawdopodobnie Ricardo) odlewano nowy. Silnik przychodził kompletny z osprzętem.
Przepustnica jest ze 114GTi, które z kolei ma ją z wolnossącego T16 2.0 136KM.
W jaki sposób mieliby zastosować w wielkopunkcie wtryski z jednopunkta? Są takie, jak były w 114GTi czyli 103KM.
Kolektor był odlewany w UK, ma nawet numer według MG-Rovera. OBRSO zrobiło prototyp - przespawany oryginalny kolektor z 114, a następnie na podstawie tego MGR (i prawdopodobnie Ricardo) odlewano nowy. Silnik przychodził kompletny z osprzętem.
Przepustnica jest ze 114GTi, które z kolei ma ją z wolnossącego T16 2.0 136KM.
VVC nie było. 1.8 parę sztuk owszem.
Co do wtrysków, to nikt nigdy nie potrafił dokładnie wyjaśnić. Generalnie wtryski w Polonezie 1,4 były beżowe i szare. Ja miałem beżowe, a po zmianie silnika od 416 111KM , założyłem na te co były przy 416 i okazały się być ciemny fiolet.
Rover 114gti nie wiem jakie miał oryginalnie, także się nie wypowiem.
VVC był/ jest jeden prototyp. Teraz byłą tylko wzmianka gdzieś na necie.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Gru 25, 2018 18:07
Był jeden typ wtryskiwaczy w Polonezie. 0 280 150 703, niebieskie, żadnych beżowych nigdy nie było. Kupiłeś jakiegoś szczepana.
A 416 zawsze miało beżowe 0280150749.
Rover 114GTi miał 0280150703, takie jak Polonez, bo napiszę kolejny raz, to jest TO SAMO tylko przystosowane do wzdłużnego montażu.
A w prototyp VVC wątpię, chętnie bym zobaczył jakiekolwiek info na ten temat.
Był jeden typ wtryskiwaczy w Polonezie. 0 280 150 703, niebieskie, żadnych beżowych nigdy nie było. Kupiłeś jakiegoś szczepana.
A 416 zawsze miało beżowe 0280150749.
Rover 114GTi miał 0280150703, takie jak Polonez, bo napiszę kolejny raz, to jest TO SAMO tylko przystosowane do wzdłużnego montażu.
A w prototyp VVC wątpię, chętnie bym zobaczył jakiekolwiek info na ten temat.
Zgadza się. To już z 12-13 lat jak robiłem swap i pamięć zawodzi. Było na odwrót niż mówiłem. Leżą jeszcze u mnie 2 wtryski niebieskie/fioletowe. To pozostałość po 1,4.
Napisz jeszcze czym różniły się sterowniki w polonezie 1,4. Wiem, że były 2 rodzaje, dwie numeracje. Kiedyś na forum było, że jak jeden podmienił na ten drugi, miał problemy z mocą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum