Wysłany: Sob Paź 27, 2018 16:40 [R75 Tourer] Brak świateł postojowych, oświetlenia zegarów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
Jak w temacie.
Po przekręceniu pokrętła świateł do pozycji postojowych znika podświetlenie przełącznika, brak jest świateł postojowych, nie ma podświetlenia tablicy (jest światło tablicy rejestracyjnej). Po ustawieniu pozycji drugiej brak prawego przedniego światła mijania, nadal brak oświetlenia zegarów i pokręteł.
Usterka pojawiła się ok. 2 tygodni temu podczas trasy, po czym po ok. 100 kilometrach sama ustąpiła... aż do wczoraj.
Proszę o poradę, gdzie szukać
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 27, 2018 16:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziękuję, dzisiaj już za ciemno, jutro zabiorę się do demontażu.
Fakt, że sprawa jest bardziej niż prawdopodobna. Niestety w lecie kamień spod kół jadącego przede mną zbił mi prawie szybę (40cm pęknięcie) i musiałem "na gwałt" wymieniać u jakiegoś przygodnego gościa (byłem 400km od domu). Niestety, ten naruszył mi uszczelkę akurat nad miejscem tego przekaźnika - zauważyłem to niestety dopiero niedawno
To uszczelnij miejsce wycieku, sprawdź po obu stronach auta. Dla pewności jeszcze drożność kanałów odpływowych na ścianie grodziowej. Następnie jak już będzie sucho w aucie, pousuwaj korozję i zabezpiecz elektronikę gdzie się da, zabezpiecz styki odpowiednim preparatem. Jeśli to się działo po stronie modułu świateł zajrzyj dla św. spokoju do puszki immo (EWS'a), żeby Ci ewentualna postępująca korozja nie zrobiła psikusa. EWS znajduje się na lewym słupku za modułem świateł. Obudowany blachą przykręconą na dwie śruby typu TORX 5-cio ramienny z bolcem. Na koniec wszystkiego po obu stronach auta popraw punkty masowe, jest ich kilka na stronę.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
krzyszp, czy wysuszyłeś wtyczkę? Tę od modułu świateł można rozebrać, ma taką obudowę z zapinką i w środku znajdują się dwa wtyki. Żaden z kabli nie przegnił? Pryśnięcie kontaktem nie pomaga?
Niestety, nie był to ten moduł (wiem, bo kupiłem drugi, objawy się nie zmieniły)
Elektromechanik znalazł usterkę, był to nadpalony jeden z modułów pod maską (tam, gdzie są bezpieczniki, są tam dwa takie moduły 50A - nie wiem, czy prawidłowo to nazywam). Mechanik ostrzegł mnie, że to tymczasowa naprawa, najprawdopodobniej usterka wróci i będę musiał całość wymienić, bo podobno jest nierozbieralna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum