Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Szanowne koleżanki i koledzy, chciałbym obalić pewien krążący mit na temat sprężarek klimatyzacji do naszych aut.
Informacje te wykorzystujecie na własne ryzyko ponieważ potwierdziłem to tylko na przykładzie mojego auta (Rover 75 1.8T) ale wydaje mi się, że wszędzie sytuacja będzie podobna
Otóż przechodząc przez trudny i drogi proces wskrzeszania mojej klimy wymieniałem między innymi sprężarkę.
Początkowo szukałem dokładnie takiego modelu jaki miałem w aucie czyli Denso 447220-8504, ponieważ w kilku miejscach znalazłem informację, że podobno trzeba wstawić taką samą. Jako, że nie było nic sensownego do kupienia, a firmy sprzedające regenerowany towar nie miały jej na stanie zacząłem drążyć temat
Nasze sprężarki posiadają jeszcze drugi numer. W moim przypadku 7SBU16C i ten właśnie numer według mnie jest kluczowy.
Zakupiłem sprężarkę od Mercedesa o oznaczeniu głównym 550095-ATC1, natomiast drugim numerem na tej sprężarce było również 7SBU16C
Zagadka - czym różnią się obie sprężarki?
Odpowiedź - kołem pasowym i dekielkiem z gniazdami pod węże (które można przełożyć bo jest na 2 śrubach).
Sprzęgło, elektromagnes i sam korpus było 1 do 1 takie same.
Także numer 7SBU16C odnosi się do korpusu sprężarki, a te numery które są jako pierwsze czyli np. 447220-8504 oznaczają konfigurację pod konkretny samochód.
Mam nadzieję, że te informacje przydadzą się komuś podczas szukania nowej sprężarki
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Kwi 14, 2019 19:12
Dekielek i koło pasowe. Starą sprężarkę będę regenerował na zapas albo sprzedaż (to znaczy uszczelniał i czyścił bo w większości na tym polega podobno regeneracja w firmach ) to jak będę miał chwilę to zrobię jakieś fotki.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Kwi 20, 2019 20:43
Gusio92 najpierw zdiagnozuj co ci rzęzi Być może to tylko łożysko pod kołem pasowym? Ono najbardziej dostaje po tyłku a w przypadku mojego 1.8T jestem w stanie je wymienić bez wyciągania sprężarki i spuszczania czynnika z układu. Na forum są podane wymiary tego łożyska, operacja wymiany na prasie to 10-20zł...... Zdejmij pasek i pokręć tym kołem jak będziesz czół jakiś luz czy bicie czy słyszał szum to może warto się nim zainteresować najpierw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum