Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam
Wczoraj przyłożyłem poziomice do przednich kół i wyszło mi, że lewe i prawe jest pochylone gorą do środka, jedno trochę mocniej niż drugie. Z tego co wiem w r75 nie ma ani z przodu, ani z tylu żadnej regulacji kąta, poza zbieżnością.
Niedawno wymieniałem amory z przodu i zwrotnice, ale tam tez raczej nie ma co zepsuć.
Amory weszły do końca w zwrotnice i śruba mocująca wkręciła się bez oporów
Auto nie miało dzwona
Pytanie mam takie - czy przednie i tylne koła powinny być idealnie prosto w pionie mierząc na dolnym i górnym rancie felgi?
Co może wpływać na przekrzywienie? Krzywo przykręcone sanki?
Będę wdzięczny za podpowiedzi
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 19:18
dawidd Przerabiałem temat w innym samochodzie. Ogólnie Rover 75 ma koła w tak zwanym "negatywie" czyli górne części kół pochylają się ku środkowi. Zakładając, że nie masz w zawieszeniu żadnych luzów to takie zjawisko jest normalnie. SeniorA podaje ci dokładne wartości tego pochyłu. Na prostej równej nawierzchni nie powinno być różnicy pomiędzy kołami. W aucie w którym się nie reguluje tego kąta wpływ na różnicę może mieć :
-nachylenie podłoża (na boki)
-ciśnienie w oponach (spada ciśnienie w kole auto lekko może się pochylać na tą stronę)
-sprężyna + amor jak wyżej podaje SeniorA
-i teraz mój faworyt - pogięte na dziurach zawieszenie
Tego ostatniego doświadczyłem osobiście w bezwypadkowym aucie, pan na geometrii jak ustawiał zbieżność to pochyły świeciły mu w kompie na czerwono już teraz nie pamiętam wartości bo to było 10 lat wstecz, ale sporo powyżej tolerancji. Na równym parkingu wyglądało jakbym dostał lekkiego strzała w koło od boku. Dodam, że podczas ustawiania zero luzów itp.
Ewentualnie może głupie pytanie, ale czy obydwa dolne wahacze maż tego samego producenta?
SeniorA, a możesz podpowiedzieć gdzie te dane sa w rave? Dzis próbowałem cos na ten temat znaleźć ale bez skutku.
Amory i sprężyny z przodu mam nowe wiec to wykluczam, wahacze tez jednego producenta.
Podgięte sanki - hmm chyba ciężko o taki przypadek ale kto wie...
Z przodu mam amory Sacha a sprężyny LESJOFORS. Tył KYB amory i sprężyny. Przód stoi wzorowo - tył za nisko o ok 1 może 1,5cm. Wczoraj wyciągałem sprężyny z tylu żeby je zmierzyć i maja idealnie 282mm w spoczynku, wiec albo są za miękkie i się tak mocno poddają, albo nie mam pomysłu. Średnica drutu 14mm na tyle, a model sprężyn RX 6363. Myślę żeby je wywalić chociaż maja ok roku i wstawić LESJOFORS ale nie mam pewności ze to podniesie tył
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 21:56
Jak szukałam do mojego byłego ex CDTI w sedanie to mi podawało z oryginału, że z KYB będzie pasować RJ6363 zamiast RX6363. Ten RX6363 ma minimalnie inne parametry, tak wynika z jego kart produktowych i przy nim widnieje informacja, że to jest seria K-flex której nie ma przy tej opcji RJ. Ale może miałem jakieś kiepskie wyszukiwarki wtedy.....
no może faktycznie te rx 6363 nie sa dobre, nie wiem.
Znalazłem do kombi LESJOFORS 4275727 ale one sa dość niskie, obecnie kyb które mam maja 282 mm a LESJOFORS 275mm Boje się ze auto pójdzie jeszcze w dól a tego bym nie chciał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 06:50
O widzisz nie wiedziałem, że masz kombii. Jak tak to na 100% nie te. Do kombi są przewidziane KYB RX6364. Ogólnie to ja u siebie dość długo też dobierałem te sprężyny. Bo albo sklepy podają, że jeden model jest do wszystkich wersji silnikowych i nadwozia albo jak już znalazłem w końcu po kodach co i jak to okazało się , że nie da się już ich kupić.
Ja u siebie wychodziłem od oznaczeń odczytanych spod tylnej kanapy, które rozszyfrowałem na jakiś angielskich stronach po czym dostałem ori numery sprężyn Rovera i do tego dobrałem Lejsjoforsy. Rover strasznie skomplikował wątek sprężyn.....
Marcin84, dzięki za wskazanie mojego błędu - rok już jeżdżę kombi na sprężynach do sedana. Jak przeczytałem Twój post to uwierzyć nie mogłem ze się tak machnąłem (albo sprzedawca wysłał mi inne, a ja nie sprawdzając ich po prostu je wsadziłem)
Czyli wychodzi że do sedana są po prostu miększe niż do kombi
Długość kyb sedan 282 grubość drutu 13,5mm
Długość kyb kombi 280 grubość drutu 14 mm
No nic kupie LESJOFORS do kombi, tym razem może sie nie pomylę
Jedyne które znalazłem na allegro o oznaczeniu LESJOFORS 4275727 maja 275mm. Oryginały miałem: RKB000370 niebieski/brąz wys 283.08 średnica drutu 13.65mm co daje az 8 mm różnicy
Nie orientuje się ktoś z forumowiczów czy LESJOFORS robi tez wyższe sprężyny do kombi, żeby stał jak oryginał?
Ja latałem na LESJOFORS i szybko mi jedna pękła- dokładnie już nie pamiętam czasu i km ale było to mało, fakt mam sedana . Po nie ciekawych przeżyciach z tyłem - amorki i sprężynki nowe nie wytrzymały nawet sezonu zimowego , latam teraz na używkach od Adosko od mg zt - przód i tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum