Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 06:48   [R75] Kąt pochylenia kół przednich, geometria
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam
Wczoraj przyłożyłem poziomice do przednich kół i wyszło mi, że lewe i prawe jest pochylone gorą do środka, jedno trochę mocniej niż drugie. Z tego co wiem w r75 nie ma ani z przodu, ani z tylu żadnej regulacji kąta, poza zbieżnością.
Niedawno wymieniałem amory z przodu i zwrotnice, ale tam tez raczej nie ma co zepsuć.
Amory weszły do końca w zwrotnice i śruba mocująca wkręciła się bez oporów
Auto nie miało dzwona
Pytanie mam takie - czy przednie i tylne koła powinny być idealnie prosto w pionie mierząc na dolnym i górnym rancie felgi?
Co może wpływać na przekrzywienie? Krzywo przykręcone sanki?
Będę wdzięczny za podpowiedzi
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez dawidd Wto Kwi 23, 2019 09:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 06:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 07:12   

Ja wiem że jest poświąteczne lenistwo, ale poraw tego ortografcznego byka w nazwie posta:)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 09:16   

a myślałem ze nikt nie zauważy :oops:
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 18:45   

dawidd napisał/a:
czy przednie i tylne koła powinny być idealnie prosto w pionie mierząc na dolnym i górnym rancie felgi?
pochylenie w nieobciążonym aucie ma wartość ujemną , z przodu -0.33 , z tyłu -0.52 ale w obu z tolerancją +/- 0.75 st

[ Dodano: Wto Kwi 23, 2019 19:45 ]
dawidd napisał/a:
Co może wpływać na przekrzywienie?
wg, mnie sprężyna + amortyzator
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 19:18   

dawidd Przerabiałem temat w innym samochodzie. Ogólnie Rover 75 ma koła w tak zwanym "negatywie" czyli górne części kół pochylają się ku środkowi. Zakładając, że nie masz w zawieszeniu żadnych luzów to takie zjawisko jest normalnie. SeniorA podaje ci dokładne wartości tego pochyłu. Na prostej równej nawierzchni nie powinno być różnicy pomiędzy kołami. W aucie w którym się nie reguluje tego kąta wpływ na różnicę może mieć :
-nachylenie podłoża (na boki)
-ciśnienie w oponach (spada ciśnienie w kole auto lekko może się pochylać na tą stronę)
-sprężyna + amor jak wyżej podaje SeniorA
-i teraz mój faworyt - pogięte na dziurach zawieszenie
Tego ostatniego doświadczyłem osobiście w bezwypadkowym aucie, pan na geometrii jak ustawiał zbieżność to pochyły świeciły mu w kompie na czerwono już teraz nie pamiętam wartości bo to było 10 lat wstecz, ale sporo powyżej tolerancji. Na równym parkingu wyglądało jakbym dostał lekkiego strzała w koło od boku. Dodam, że podczas ustawiania zero luzów itp.

Ewentualnie może głupie pytanie, ale czy obydwa dolne wahacze maż tego samego producenta?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
Ostatnio zmieniony przez Marcin84 Wto Kwi 23, 2019 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 20:53   

SeniorA, a możesz podpowiedzieć gdzie te dane sa w rave? Dzis próbowałem cos na ten temat znaleźć ale bez skutku.
Amory i sprężyny z przodu mam nowe wiec to wykluczam, wahacze tez jednego producenta.
Podgięte sanki - hmm chyba ciężko o taki przypadek ale kto wie...
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 21:16   

dawidd napisał/a:
SeniorA, a możesz podpowiedzieć gdzie te dane sa w rave?
te dane mam z książki napraw , ale pewnie w RAVE też są w procedurze napraw w danych technicznych.
dawidd napisał/a:
Amory i sprężyny z przodu mam nowe wiec to wykluczam,
nowe oryginalne ? , czy zamienniki ?, dają te odległości od osi piast do rantu błotnika (408 i 399 )?. Ja bym nie wykluczał.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 21:36   

Z przodu mam amory Sacha a sprężyny LESJOFORS. Tył KYB amory i sprężyny. Przód stoi wzorowo - tył za nisko o ok 1 może 1,5cm. Wczoraj wyciągałem sprężyny z tylu żeby je zmierzyć i maja idealnie 282mm w spoczynku, wiec albo są za miękkie i się tak mocno poddają, albo nie mam pomysłu. Średnica drutu 14mm na tyle, a model sprężyn RX 6363. Myślę żeby je wywalić chociaż maja ok roku i wstawić LESJOFORS ale nie mam pewności ze to podniesie tył
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 23, 2019 21:56   

Jak szukałam do mojego byłego ex CDTI w sedanie to mi podawało z oryginału, że z KYB będzie pasować RJ6363 zamiast RX6363. Ten RX6363 ma minimalnie inne parametry, tak wynika z jego kart produktowych i przy nim widnieje informacja, że to jest seria K-flex której nie ma przy tej opcji RJ. Ale może miałem jakieś kiepskie wyszukiwarki wtedy.....
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 05:29   

no może faktycznie te rx 6363 nie sa dobre, nie wiem.
Znalazłem do kombi LESJOFORS 4275727 ale one sa dość niskie, obecnie kyb które mam maja 282 mm a LESJOFORS 275mm Boje się ze auto pójdzie jeszcze w dól a tego bym nie chciał
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 06:50   

O widzisz nie wiedziałem, że masz kombii. Jak tak to na 100% nie te. Do kombi są przewidziane KYB RX6364. Ogólnie to ja u siebie dość długo też dobierałem te sprężyny. Bo albo sklepy podają, że jeden model jest do wszystkich wersji silnikowych i nadwozia :) albo jak już znalazłem w końcu po kodach co i jak to okazało się , że nie da się już ich kupić.
Ja u siebie wychodziłem od oznaczeń odczytanych spod tylnej kanapy, które rozszyfrowałem na jakiś angielskich stronach po czym dostałem ori numery sprężyn Rovera i do tego dobrałem Lejsjoforsy. Rover strasznie skomplikował wątek sprężyn.....
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 07:11   

Marcin84, dzięki za wskazanie mojego błędu - rok już jeżdżę kombi na sprężynach do sedana. Jak przeczytałem Twój post to uwierzyć nie mogłem ze się tak machnąłem (albo sprzedawca wysłał mi inne, a ja nie sprawdzając ich po prostu je wsadziłem)

Czyli wychodzi że do sedana są po prostu miększe niż do kombi
Długość kyb sedan 282 grubość drutu 13,5mm
Długość kyb kombi 280 grubość drutu 14 mm

No nic kupie LESJOFORS do kombi, tym razem może sie nie pomylę :)
Jedyne które znalazłem na allegro o oznaczeniu LESJOFORS 4275727 maja 275mm. Oryginały miałem: RKB000370 niebieski/brąz wys 283.08 średnica drutu 13.65mm co daje az 8 mm różnicy
Nie orientuje się ktoś z forumowiczów czy LESJOFORS robi tez wyższe sprężyny do kombi, żeby stał jak oryginał?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 15:37   

Ja latałem na LESJOFORS i szybko mi jedna pękła- dokładnie już nie pamiętam czasu i km ale było to mało, fakt mam sedana . Po nie ciekawych przeżyciach z tyłem - amorki i sprężynki nowe nie wytrzymały nawet sezonu zimowego , latam teraz na używkach od Adosko od mg zt - przód i tył.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kąt pochylenia kół tylnich - po uderzeniu
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Gru 14, 2012 10:19
haszczyc
Brak nowych postów [R75] geometria
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sie 31, 2012 15:43
grota10
Brak nowych postów [MG ZT-T] Geometria
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Wrz 10, 2011 13:14
haszczyc
Brak nowych postów [R75] geometria
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 28, 2018 18:00
grota10
Brak nowych postów [R75] Pionowa geometria kół
anna_m. Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 18, 2008 20:27
anna_m.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink