Wysłany: Nie Sty 15, 2017 14:52 [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Znów wrócę do tematu przewijającego sie co jakiś czas na forum.
Mam wgrane mapy od Marka, mam tez 2 nowe pompy i mam tez niskie ciśnienie wstępne, oscylujące w granicach 3 barów. Jako ze pompy maja po pare m-cy wiec ich nie podejrzewałem. Sprawdziłem zaworek zwrotny - po zaciśnięciu przewodu przed nim ciśnienie wzrosło do 4,25 bara - czyli chyba max co może byc przy tym silniku(to info mam z forum bmw, nie wiem czy jest zgodne z prawda). Zaworek rozebrałem wyczyściłem i nic to nie dalo, wiec wsadziłem podkładkę pod sprężynkę w zaworku o grubości 2mm.
Ciśnienie wzrosło do 3,86 na biegu jałowym - myślę super, ale przejechałem sie i znów pokazał mi sie blad niskiego ciśnienie a dokładnie 3,66 bara.
Jeśli 3,6 to za mało i ile powinno byc zeby błąd sie nie pojawiał ?
Auto normalnie pali i jeździ, nawet przy tych 3 barach nie było problemu, ale cos chciałem mu poprawić
U mnie na jałowym jest 3.5-3.6 bara i przy mocnym bucie spada do 3.1 bara. Błędu chyba nawet nie mam (powiem szczerze, że dawno się nie łączyłem z wozem ).
Co do ciśnienia 4.25 - to maksymalny odczyt z czujnika czyli równie dobrze może być ciśnienie 10 bar a czujnik i tak pokaże 4.25.
Swoją drogą jak przybędzie mi nieco chęci to kupiłem zawór zwrotny otwierający się przy ciśnieniu 4 bar. Jak go zamontuje to napiszę jakie dało to efekty.
Częsty przypadek blad ciśnienia, jednak minimalne ciśnienie wynosi 3 bary dla odpalenia silnika, zaworek jest tylko zabezpieczeniem przed przeciążeniem elektrycznej pompy paliwa. Kiedys znalazłem pdf oryginalnej pompy pierburga i tam jest wykres ciśnienia, wydajności w litrach itd. Pompa ma za zadanie dostarczyć paliwo do pompy common rail a wtstepujcw za pompa Cr ciśnienie zapewnia zsopatrzenie wtryskow, chcąc utrzymać wyższe ciśnienie wstępne to faktycznie inny zaworek lub podkladka. Ale to w granicach rozsądku chyba ze lubisz wymieniać pompy które nie dają rady
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sty 15, 2017 22:51
dawidd ale jak Ci wyskakuje błąd niskiego ciśnienia, przy 3,6 bara???
Ja mam na jałowym 3,45b, jak jadę to mam 3,2, a gdy przyspieszam to spada do 3 i nie pokazuje błędu.
Napiszę jeszcze raz, bo gdzieś już o tym wspominałem. Kiedyś walcząc zdalnie z nieodpalającym R75 w dieslu wszystko wskazywało, że jest to problem ciśnienia paliwa. Właściciel wymienił na początku pompę w baku i na progu, ale to nic nie zmieniło. Potem wymienił zaworek zwrotny - wybrał taki plastikowy za kilkanaście zł - od passata. Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25 bara Po naprawie auto zaczęło lepiej jeździć, odpalać za każdym razem (zimny/ciepły). Niestety nie potrafię powiedzieć jaki to dokładnie był zaworek. Ale to pewnie coś do 12-15 zł na allegro.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25
no to morze własnie źle podłączył, kazdy zaworek zwrotny odwrotnie wpięty da taki efekt. Chyba ze trafił na jakiś, który ma prog otwarcia powyżej 4,5 bara i stad takie wskazania
Podłączył dobrze. Też sugerowałem błędne podłączenie, ale było prawidłowe. Wydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy. Najważniejsze jest to, że auto pracuje prawidłowo i mierząc TOAFem przy wysokich obciążeniach praktycznie ciśnienie nie zmienia się.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy
pewnie tak. Ja jak znajdę chwile to rozbiorę jeszcze raz zaworek i wcisnę grubsza podkładkę - myślę ze 3mm da mi juz wartość kolo 4 barow. Może wtedy błąd 1260 juz mi sie nie pojawi
MaReK jak szukałem info o zaworkach z VW to nigdzie nie było podane przy jakim ciśnieniu się otwiera więc zasadnicze pytanie brzmi czy ten zaworek w ogóle się otwierał czy po prostu blokował przepływ i stąd wyższe ciśnienie.
dawidd - http://www.normapress.pl/...1-4-4,p18805,PL koszt z przesyłką 89 zł (56 zł netto + 20 przesyłka). Co ciekawe wydaje mi się, że ten zaworek ma regulację ('od drugiej strony' śruba na torxa) więc można się pobawić ciśnieniem jak będzie za niskie/za wysokie.
dzięki prebenny, ze wkleiłeś ten link do tematu robionego zaworu, wiedziałem ze cos takiego było ale nie wiedziałem gdzie.
Taki zaworek mozna zrobić za jakieś 40 zl,, 10 razy taniej niz oryginał
http://allegro.pl/zawor-h...6667771429.html
dawidd pewnie masz rację, że można taniej ale stety niestety aż takiej wiedzy nie mam i druga sprawa jeszcze trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu zawór się otwiera a tego też nie mam możliwości zrobić
dawidd jasne ale co chwile rozbierać i kręcić zaworkiem to lipa Wiadomo, że butelkę podłożysz i najwyżej ropa w butelkę poleci ale jak nie mam garażu to to nie jest pogoda na takie zabawy
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sty 16, 2017 12:46
Panowie ten robiony zawór z linku który podał prebenny to moja konstrukcja Podałem tam konkretny zawór, który ma fabrycznie otwierać się przy 4 barach. Całość kosztowała mnie poniżej 100zł. Zwykły zawór do hydrauliki standardowo otwiera się przy 0,5 bara więc ten z linku z allegro który podał dawidd się nie nada raczej.
Ogólnie każdy zawór zwrotny założony w złym kierunku pozwoli odpalić to auto. Kierunek montażu ma ogromne znaczenie. Jest szansa, że sporo osób które piszą na forach, że kupiły zaworek od TIR-a, traktora czy czego tam jeszcze, założyły go w druga stronę, auto wtedy pali ale nie ma zabezpieczenia pomp progowej i wysokiego ciśnienia.
dziś wstawiłem grubszą plastykowa podkładkę, ciśnienie na jałowym mam ok4-4,1 bara. Podczas jazdy max spadlo do ok 3,6. Blad niskiego ciśnienia dalej sie pokazuje i zapisuje sie juz przy ciśnieniu ponad 3,8 bara. Nie wiem co mu jest, ze wskakuje ten blad 1260 przy takiej wartości.
Mam wrażenie, ale może to placebo ze rover szybciej sie wkręca na obroty, i szybciej zbiera
dawidd, może żywota dokonuje czujnik ciśnienia wstępnego zlokalizowany w tej dużej plastikowej nakrętce na filtrze paliwa? Spróbuj wyjąć wtyczkę i dać tam trochę spreyu do kontaktów, a jak to nie pomoże to może wymień tą główkę na inną.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
no byc moze, bo nawet kiedyś zapalał mi sie check, ale po pryśnięciu w złącza usterka więcej sie nie pojawiła. Dziwi mnie tylko zapis błędu - 3.8 bara i niżej w opisie komunikat ze ciśnienie progowe zbyt niskie do uruchomienia silniak
Moim zdaniem błąd niskiego ciśnienia nawet przy dużej wartości to efekt chipowania, niech znajdzie się choćby jeden mający ten błąd na oryginalnych mapach
tez o tym myślałem, ale chipa mam od paru lat i wczesniej tego błędu nie było. Fakt ze pare m-cy temu wgrywałem nowa mapę, ale nie jestem wstanie powiedzieć czy błąd sie pojawił po niej czy jedno z drugim nie ma nic wspolnego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum