Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wypluwa płyn chłodniczy, ale brak ciśnienia w układzie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wypluwa płyn chłodniczy, ale brak ciśnienia w układzie
Autor Wiadomość
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 62
Skąd: tunel



Wysłany: Sro Wrz 18, 2019 11:04   [R75] Wypluwa płyn chłodniczy, ale brak ciśnienia w układzie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Panowie, mam świeży temat, a mechanicy jakby ręce załamują.

Mój Roverek 75 jeździ ostatnio normalnie, czyli ogólnie wszystko wydaje się być okej. Od dosyć dawna przez rureczkę przelewową układu chłodzenia, tę cienką wychodzącą z boku koreczka wlewu płynu chłodniczego, zawsze podczas jazdy wyciekały kropelki płynu. Zawsze gumowe rury pod spodem nosiły ślady kropli płynu. No i samego płynu ubywało i co jakiś czas było trzeba uzupełniać.

Ostatnio wybrałem się autem nad morze. Jazda spod Warszawy. Ponieważ w przeszłości miałem już różne problemy z układem chłodzenia, to sobie temperaturę płynu wyświetliłem na aplikacji w telefonie i stale kontrolowałem podczas jazdy. Wpierw przez wiele kilometrów temperatura około 84 stopni. Jazda wciąż maksymalnie 110 km/h po autostradzie, bez żadnego zatrzymywania się, obroty silnika tak koło 2800. Po pewnym czasie temperatura zaczęła rosnąć. I to szybko, mimo pędu powietrza. Po przejechanych około 170 km zatrzymaliśmy się, i się okazało, że płyn chłodniczy jest wypluwany w bardzo dużych ilościach już nie poprzez rureczkę, ale poprzez sam korek, jego brzegiem. Pół silnika w płynie chłodniczym, kolektor niemal cały mokry. Po odczekaniu aż temperatura spadnie, uzupełniliśmy płyn i próbowaliśmy jeszcze trochę jechać. Ale temperatura po niedługim czasie znów szybko zaczęła rosnąć. Później był wciąż następujący stan. Temperatura dochodziła do 109-110 stopni, po czym bardzo szybko malała do jakiś 95 stopni. Chwilę było dobrze, by zaraz znów szybować w szybkim tempie do 109-110 i znów spadek. Po kilku takich cyklach wezwałem lawetę i wróciliśmy z powrotem do domu na lawecie. Szczęście w nieszczęściu, że miałem wykupione za 63 złote ubezpieczenie podróżne i lawetowanie do 250 km, dzięki czemu nie poniosłem kosztów lawety i transportu nas do domu.

Po zaprowadzeniu auta do warsztatu, panowie rożne rzeczy sprawdzali. Wiatrak działa, termostat chyba także, bo puszcza płyn na chłodnicę, bo się robi gorąca. Ale co dziwne, w układzie nie ma ciśnienia, bo przy około 100 stopniach odkręca się korek tylko z małym "psss", nic nie wybija. Patrząc do środka zbiorniczka tylko małe bąbelki widać. Dziury w układzie chłodzenia nie może być, bo nic nie kapie spod auta. Skoro wywalało płyn rantem korka, a sam korek mam nowy, to panowie stwierdzili że może zacząć od rzeczy najprostszych i wymienić zbiorniczek płynu, bo może wlew się zrobił jajowaty i uszczelki korka nie trzymają.

O co może chodzić? Stojący samochód zdaje się działać prawidłowo. Temperatura dochodzi do trochę ponad 100 stopni, włącza się wiatrak i temperatura spada. A w trasie działy się takie rzeczy.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 18, 2019 11:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 18, 2019 11:23   

CoCu, korek biały czy czarny? Jeżeli dojdzie do awarii zaworu w korku, to ciśnienie układu spadnie, a wraz z tym spadkiem będzie się gotować płyn. Im niższe ciśnienie, tym niższa temperatura wrzenia. Najłatwiej więc zacząć od korka, musisz wymienić na "stoczterdziestkę", czyli korek na ciśnienie 1.4 od BMW. Płaciłem za takowy grosze, chyba około 20 zł, zatem warto od tego zacząć. Nawet jeżeli nie tutaj leży problem, to korek z zaworem będzie już nowy i wiele nie stracisz. Choć moim zdaniem bardzo prawdopodobne, że tutaj leży przyczyna problemu.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 62
Skąd: tunel



Wysłany: Sro Wrz 18, 2019 11:47   

Jak pisałem, korek mam nowy. Ale kupiłem nie 1,4, tylko 1,0 bo taki miałem wcześniej. Był czarny, i ten również jest czarny. Zbiorniczek czarny. Bałem się kupić 1,4, skoro miałem 1,0, by nie było sytuacji, że wywali coś nie korkiem, tylko zrobi się dziura w układzie.

Ktoś chyba kiedyś pisał na forum, że zbiorniczki były wymieniane dawno temu przez Rovera z czarnych na białe. U mnie jest ten czarny.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Wrz 18, 2019 12:05   

CoCu napisał/a:
panowie rożne rzeczy sprawdzali
trzeba zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia w czasie jazdy (pod obciążeniem, przy większych obrotach ,nie na postoju ).W sprawnym silniku rodzaj korka nie ma znaczenia bo ciśnienie jest poniżej 1 bar.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 17:41   

Ale o co chodzi o kapanie przez rurkę przelewową ? Układ jest zamknięty, nie ma rurki przelewowej. Jeśli chodzi o te cienkie od głowic to są od ich odpowietrzania i też są w układzie więc nie ma na zewnątrz żadnego ujścia. Wszystko przez korek.

Kapać nie musi pod auto a "dziur" może być kilka. Ja na razie namierzyłem nieszczelność na odpowietrzniku, osadzeniu termostatu, na rurkach stalowych idących do chodniczki oleju.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 22:05   

plaszcz wodny kanaly zalepione szlamem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Płyn w układzie sprzęgła parę pytań
artur1987 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 16, 2017 15:51
bobek2525
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodniczy
argail Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 07, 2008 07:51
Olo12
Brak nowych postów [R75]Płyn chłodniczy
zexor Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lip 09, 2018 09:24
czarek236
Brak nowych postów [R75] Nieszczelność- płyn chłodniczy
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 04, 2013 13:23
kazmierczak11
Brak nowych postów [R75] płyn chłodniczy w oleju
Jack85 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Wrz 16, 2015 21:30
Arq75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink