Wysłany: Pią Maj 19, 2017 19:21 [R75] Zawieszenie. Problem z wysokością.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam taki problem ze swoim roverem. Mianowicie, niedawno się przeprowadziłem, i wjeżdżając na parking podziemny, podczas wjeżdżania jak i wyjeżdżania obcieram dosyć mocno progami o przełamanie wjazdu do garażu. W związku z tym chciałbym podnieść jeżeli się jakoś da, zawieszenie o jakieś 3-4 cm, żeby mieć trochę zapasu. Jak to można w miarę tanio zrobić?
Zmierzyłem odległości od błotnika do środka felgi i wyszło tak:
Lewy przód: 37,9 cm
Prawy przód: 39 cm
Lewy tył: 35cm
Prawy tył: 35,5cm
Sprężyna na prawym przodzie była wymieniana jakiś rok temu bo poprzednia pękła. Ale nie wiem jak z tym tyłem. Czy nie siedzi za nisko? I czy w ogóle podniesienie tyłu by mi coś pomogło?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 19, 2017 19:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MokraWoda, jesteś pewien, że obcierasz progami, a nie np. wydechem? Jak się gumowe wieszaki powyciągają to może niby wyglądać dobrze, a na każdym większym garbie i progu zwalniającym przyszorujesz.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ja jak miałem R75 to też przez pewien czas miałem problem przy wjeżdżaniu do garażu. Obcierało w połowie auta na progach. Rozwiązaniem okazało się kupno felg 18stek i opony 225/45. Auto podniosło się o kilka centymetrów. Wcześniej jeździlem na 15stkach i oponach 205/65. Może to i droga impreza ale problem z obcieraniem rozwiązałem
Jestem pewien, że progami. Podczas wjeżdżania wysadziłem wcześniej osobę żeby z boku patrzyła. Myślicie, że jeżeli podniósł bym tył o te ~4cm, żeby był na równo z przodem to dużo mi to pomoże?
ale jak byś chciał go podnieść do góry?
Z drugiej strony 4cm to dość dużo i jeśli chciałbyś podnieść tylko tył to czy nie będzie juz zbyt wielkiej różnicy z przodem? Tym bardziej jęśli przód zostanie dociążony dwoma pasażerami to juz wogóle bedzie widać rożnice.
A nie powinno byc z tylu tyle samo mm od botnika do srodka kola? Bo tak jak pisalem w pierwszym poscie z tylu mam po 35cm a przod 38/39cm. Tylko czy po wymianie sprezyn na nowe tyl sie wyrowna ? I czy to mi w ogole pomoze na tyle zeby normalnie przejezdzac?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 20, 2017 11:18
MokraWoda napisał/a:
A nie powinno byc z tylu tyle samo mm od botnika do srodka kola?
przy nie obciążonym aucie przód 408 +/- 10 mm, tył 399 +/- 10mm. Tu jest dużo informacji do wykorzystania : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=38619. Ewidentnie trzeba podnieść tył , może podkładkami gumowymi do sprężyn.
Chyba lepiej bedzie kupic nowe. Te moga sie juz nie nadawac, bo rok temu wymienilem amortyzatory bo juz wcale nie trzymaly to i sprezyny mogly dostac swoje. A jakie w miare tanie sprezyny polecacie?
Witam panowie i panie też mam problem z wysokością a dokładniej z tylnymi sprężynami więc nie zakładam nowego tematu. Więc do sedna sprawy miałem u siebie w R75 pęknięte obie tylne sprężyny więc oczywiście wymiana po wymianie okazało się że różnica wysokości jest dość znaczna i nie chodzi tylko o to iż stare były pęknięte i przez to niższe ale wychodzi spora różnica wysokości bo ponad 20mm stare były niższe a teraz tył jest wysoko a przód nurkuje na postoju i to jest gołym okiem widoczne, nie mówię nic o jeżdzie bo jest dużo gorzej niż na tych pękniętych. Nowe sprężyny mają 285mm zaś stare miały 260mm symbol RL biała i zielona kropka. (albo kwadracik jak kto woli ) i takie małe pytanie czy wersja contemporary w R75 nie miała przypadkiem zawieszenia z Mg zt bo coś mi tu bardzo nie pasuje we wszystkich ogłoszeniach gdzie są wymiary sprężyn do R75 mają najniższe jakie znalazłem to 275 mm. Bmw natomiast ma niższe sprężyny na tył ok 245mm. Jakieś pomysły? Sprawdzę jeszcze jutro pod siedzeniem naklejkę z kodami.
Znalazłem https://rimmerbros.com/Item--i-RKB101421 tylko cóż z tego jak nie mam jak zamówić wszystkie wymienione formy płatności odpadają w moim przypadku. A w Polsce chyba naprawdę niema nigdzie wysokości 260mm znaczy ogłoszenia są ale oferta niedostępna wszędzie tylko i wyłącznie 282mm i 2 oferty sprężyn do Mg zt lecz brak info jaka wysokość 240, 260 czy 280 lub jeszcze inna. KILEN 69026 i LESJOFORS 4275744. Ewentualnie zostaje zakup mts na przód i tył jakieś - 30mm. 4 sprężyny za ok 600zl czyli 150 sztuka więc taka średnia cena normalnych sprężyn więc pytanie się nasuwa samo o wytrzymałość tych sprężyn
I właśnie tak samo u mnie wygląda tylko że narazie tył się podniósł a przód jest jeszcze na niższych oryginalnych sprężynach. Fakt jest taki że po paru dniach jazdy mogę powiedzieć że wcześniej zawieszenie było twarde i czuć było każda dziurę, dołek czy inną nierówność teraz natomiast fakt przód twardo a tył mnie zaskoczył miękko cicho przejeżdża przecież po tym samym śladzie, więc chyba się sterzeje ale bardziej mi odpowiada ta cisza i to tłumienie nierówności więc raczej zamiast szukać tyłu wymienię przód na standard bo takim nurkującym jakoś dziwnie się jeździ teraz nie mogę nawet pozycji fotela znaleźć odpowiedniej ciągle wydaje mi się że się zsuwam do przodu jakieś takie dziwne odczucie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum