Wysłany: Pon Maj 04, 2020 19:40 [ZTT 190] Rozrząd i problem ze znakami i ustawieniem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam wszystkich,
Panowie składam silnik i już jestem na finiszu a tu kolejny problem a mianowicie
chce ustawić rozrząd i wiadomo trzeba zablokować wał korbowy.
widziałem już chyba wszystkie filmiki z tego zabiegu i na pierwszy rzut oka banał ale:
w moim przypadku chyba jest o jeden otwór więcej niż na większości dostępnych filmach.
Mniejsza z ilością blokując otwór nr2 ten bliżej bloku ( da się zablokować ale mniej stabilnie siedzi śrubka niż w otworze nr1) wtedy znak na kole pasowym jest jakieś 1,5 zęba przed znakiem na bloku. blokując otwór nr 1 śruba siedzi stabilnie ale znacznik na kole jest jakieś 1 ząb za znacznikiem na bloku!!!
Panowie na filmikach dokładnie nie widać po zblokowaniu czy znaczniki się pokrywają więc już nie wiem co robić czy zblokować otwór nr1 cz nr2 czy olać blokowanie i ustawić na znaki na kole pasowym.
Proszę o pomoc bo już głupieję jak było w waszych autach z tym blokowaniem wału i znakami???
Dziękuje za odpowiedzi
_________________ MG ZTT 190
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 04, 2020 19:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, dzięki za odpowiedź ale niestety niewiele ona wnosi w mojej sytuacji ponieważ trzpień mam podszlifowany pod dobry rozmiar ponieważ w otworze nr 1 siedzi jak trzeba a mimo tego nie pokrywają się znaki!!! już ustawiałem dokładnie na znaki i sprawdzałem każdy otwór gwoździem i tam po prostu nie ma otworu w kole zamachowym!!??//.,! wał moge tylko zblokować tak jak na zdjęciach.
Co radzicie blokować otwór nr 1 cz 2 czy ustawić blok na znaki i tak zakładać rozrząd.
Miał już ktoś podobny problem???
Wielkie dzięki za info z wymiarami, w sobotę podjadę do kumpla to mi wytoczy pod te wymiary.
Mam rozumieć że mam zblokować w otworze nr 2( ze zdjęcia ten bliżej bloku)????
w poniedziałek dam znać czy coś to zmieniło i
czy znaki mi się pokryły bo mam rozumieć ze znaki mają idealnie do siebie pasować? czy może być minimalne przesunięcie powiedzmy 0,5 zęba?
dzięki
Wielkie dzięki za wszystkie informacje ale rozrząd na chwile odkładam ponieważ zauważyłem że jeden wałek tylny wydech ewidentnie ciężej się kręci inne jak krzywka zsuwa się z popychacza to same odbijają a ten jeden jak go ustawie tak stoi...
Teraz się zastanawiam co i czy mogłem źle coś poskładać ale tam nie można nic pop....ć i teraz myślę czy rozbierać czy nie.
mam jedną koncepcje że loctite mógł podcieknąć pod panewkę wałka (tam stwardnieć ) i to go blokuje hmmm mam plan zdjąć górną pokrywę odkręcić 2 śruby co są od wew. panewek wałka (przez otwory na te śruby idą kanały olejowe do wałków ) zaleje olejem i kompresorem go wtłoczę kręcąc wałkiem może pomoże przesmaruje i będzie git.
Chociaż przed składaniem smarowałem olejem.
Tak myśle że jak zawór albo szklanka by się przycięła to by go blokowało tylko w jednej pozycji, prawda??
Tak myślałem bo jak pisałem wcześniej w tym otworze trzpień siedzi pewnie ale w takim razie skąd w moim przypadku takie przesunięcie znaków??? Więc jak już wiem gdzie blokować to co mam zrobić?
- ustawić z blokadą i takim przesunięciem??
- nie blokować i ustawić idealnie na znaki??
To będzie opóźnienie wałków 1- 2 stopnie jeśli faktycznie jest coś nieteges. Zobacz czy 2 i 4 tłok są równo wysunięte przy tym zablokowaniu. Nie pamiętam czy to koło jest na wpuście ?
Witam,
Koło jest na klinie więc tu raczej nic się nie przestawiło.
Dzisiaj poskładałem rozrząd, wytoczyłem nowy trzpień pod podane wymiary i zablokowałem koło i tak ustawiłem.
Niestety z nowym trzpieniem znaki są przesunięte tak jak na zdjęciu jakieś 0,5zęba nic się nie zmieniło. mam ten samochód od przebiegu 85 tys więc nie zakładam żeby koło zamachowe było ruszane a jeśli nawet to tam też nic się nie da źle poskładać żeby było takie min przesunięcie. oglądałem też jeden film bodaj z Rosji i tam też po zablokowaniu było takie przesunięcie.
Rozumiem że jak tłoki 2 i4 będą w identycznej pozycji to jest git??? i tak zostawić??
Sprawdzę to dopiero w sobotę i dam znać.
Ps. z tym wałkiem co mi ciężko chodził zrobiłem tak jak pisałem jedna śrubka olej i na małym ciśnieniu kompresor w otwór po śrubie kilka obrotów wałkiem i chodzi jak nowy jeden problem z głowy!!
[ Dodano: Nie Maj 17, 2020 12:36 ]
Witam,
Wszystko już posprawdzałem i pomierzyłem ustawienie 2 i 4 cylindra przy zablokowaniu wału i przesunięciu znaków o 0,5 zęba, wygląda że nie trzeba się sugerować na 100% ZNAKAMI TYLKO BLOKOWAĆ ponieważ pomimo przesunięcia cylindry 2 i 4 są idealnie w tej samej pozycji bo rozumiem że tak właśnie ma być???( to pytanie do kolegi Mariuszczs)
Na koniec chciałbym wszystkim podziękować za pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Maj 18, 2020 12:31 ]
Blokady w tym silniku korygują usterki więc obejrzyj ten wpust dla spokoju tzn nawet jak to koło pasowe na wale będzie luźne czy go nie będzie wcale to blokada wkładana w blok blokuje koło zamachowe razem z wałem co wymusza ustawienie tłoków jak ustaliliśmy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum