Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Klima działa ledwo, ledwo chociaż czynnik uzupełniony do 500 (było 375). Okazało się po testach, że kompresor włącza się tylko przy drugim/wyższym biegu wentylatora a przy niskim/pierwszym biegu klima się nie włącza. Co kupić/wymienić? Proszę o radę i pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 29, 2020 14:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdz jeszcze kontrolnie wentylator toafem.. odpal wszytskie trzy testy, wentylator powinien ruszyc na kazdeym z nich
Wybacz, ale nie wiem co to "toaf". Ja tylko powtórzyłem to, co mi powiedział znajomy mechanik. Będzie teraz szukał samego modułu albo całego wentylatora z modułem.
A ja chciałbym wiedzieć, czy on dobrze kombinuje (za moją kasę).
On wymuszał (poprzez kompa podłączonego do gniazda serw.) obroty wentylatora. I na drugim biegu klima pięknie chłodziła, a na pierwszym nie. A układ pełny i szczelny.
Nie rozumiem o czym mówisz. Klima była podłączona przez ok. godzinę do maszyny/automatu Magneti-Marelli, który wyssał stary czynnik (było go 375 po 15 latach!), potem robił próbę ciśnieniową, potem próżniową, potem uzupełnił czynnik do 500 ml. Wszystko z układem klimy ok, ale coś nie działa współpraca z wentylatorem na jego pierwszym biegu. Dlatego się dopytuję, ja jestem grubo po 70-tce i to mnie przerasta, a chciałbym podsunąć jakiś pomysł znajomemu mechanikowi.
Nie chce mi się iść do auta żeby zobaczyć na naklejkę, ale z ego co pamiętam to tam jest 475g (a katalog podaje 450) gram(nie ml) czynnika i nie daje sie więcej. Powód - więcej czynnika - większe ciśnienie, klima w upal będzie sie wyłączać, w chłodniejsze dni będzie chodzić.
Druga rzecz - co z olejem? byl odessany - ile. Czy byl dodany nowy - ile?
15 lat nie było serwisu - wiec i osuszacz ma 15 lat. Wymienia sie go raz na 2 lata. To trochę tak jak by jeździć na filtrze powietrza 15 lat i twierdzić ze jest ok bo auto jeszcze jakoś jeździ.
Osuszacz to filtr ktory zatrzymuje wilgoć (największy wróg klimatyzacji) w układzie. Jak każdy filtr ma swoja pojemność i kiedyś sie zapcha, skończy, zacznie sypać itd. Podejrzewam ze u Ciebie juz dawno nie spełnia swojej funkcji, a olej przez to w sprężarce jest brązowy a nie permanentny.
Co powinieneś zrobić:
Jedz do kogoś kto potrafi naprawić klimę a nie ma automat - podpina i wykonuje polecenia maszyny nie wiedząc co właściwie w klimie sie dzieje.
Niech ten ktoś podłączy przeziernik do układu - przezroczysta puszka w której będzie widać olej - jeśli jest brązowy - wymień (trzeba do tego zdementować sprężarkę) -szary - zaciera sie sprężarka - remont całego układu, przezroczysty - ok, zielony - ok
Kolejna rzecz - po podłączeniu manometrów - jakie sa ciśnienia? Na niskim powinno być ok 2bary, na wysokim - sa upały wiec pewnie dobrze ponad 10-15 a może i więcej. Z tym ze jesli masz 20, 25 to jest zapchany osuszacz albo za duzo czynnika, albo za duzo oleju w układzie
Co do modułów silnika i takich tam - w r75 najczęściej pali się 1 bieg wentylatora silnika/klimy - po włączeniu klimy od razu wentylator powinien zacząć pracować - jest tak?
Możesz sobie zrobić test klimatyzacji - auto na słonce i kombinacja przycisków na panelu sterowania - w necie jest jak to zrobić - ja nie pamiętam
pozdrawiam
Zrobiłem test klimy jak poradził dawidd (dziękuję) pokazał FC 00, więc brak błędu.
Oczywiście masz rację, 450g +-50g, było 375g, więc bdb jak na 15 lat ciągłej pracy bez uzupełnienia.
Przy okazji: jaki osuszacz kupić? Bo szukałem na all.., jest ich mnóstwo, ale wszystkie znalezione były do Rovera serii 600 i starszych.
[ Dodano: Pią Sie 14, 2020 11:00 ]
Rover rozebrany, osuszacz wymieniony, silnik wentylatora sprawdzony- jest ok. Niesprawny jest układ sterujący pracą tego silnika.
Powtarzam słowa mojego mechanika. A elektryk z którym on współpracuje jest na urlopie do września. Czy ktoś ma do sprzedania ten układ (płytkę?). Będę wdzięczny - mój telefon 660 527 385.
[ Dodano: Nie Wrz 06, 2020 18:08 ]
Wymieniłem wentylator razem z silnikiem. Mam do ewent. oddania (niedrogo) silnik Siemens z układem sterowania również Siemens. Silnik do ewent. regeneracji (komutator, szczotki). W razie zainteresowania proszę o kontakt hmszup@interia.pl
Wyślę zdjęcia. Dla przypomnienia R75 CDTi rok 2005
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum