Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Sro Sty 20, 2021 23:53 [r75] problem z wentylatorem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
zaznaczę, że już czytałem sporo tematów tyczących wentylatora, ale może ktoś mi podsunie gdzie dokładnie szukać problemu. Od pewnego czasu wentylator zaczął pracować po wyłączeniu silnika, ale zawsze zanim zdążyłem odejść - wyłączył się. Dziwne było to, że czasami była to praca niejednostajna, a jakby modulowana. Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy również jest praca modulowana i w jej rytm lekko przygasają światła natomiast wczoraj przestał się wyłączać i działa cały czas - musiałem wyjąć bezpiecznik 80A ze skrzynki.
teraz konkrety opierając się na tym, co wyczytałem:
- jeżdżę w trybie eco, wiec z klimy nie korzystałem
- temperaturę na wyświetlaczu pokazuje w miarę realną - niestety nie zwróciłem uwagi wcześniej czy wentylator cały czas podczas jazdy chodzi, ale w ubiegłym tygodniu temp była max 78 st, więc już termostat czeka w kolejce na montaż
- odpięcie webasto nic nie zmienia
- odpięcie kostki z czujnika pod kolektorem też nic nie zmienia
- po całej nocy i wpięciu bezpiecznika od razu się włącza
- test klimy nie pokazuje żadnych błędów
- niestety nie jestem w stanie odpiąć kostek przez nadkole
- rozumiem, że wentylator już był wymieniony skoro przy nim widnieje jakiś opornik?
jak mniemam wentylator powinien być już przerobiony na dwa biegi?
czy ma ktoś pomysł co można sprawdzić mając samochód w kompletnym stanie? czy jedynie już zostaje rozebranie całego przodu?
dodam jeszcze, że dopiero wczoraj wymieniłem poduchę silnika i wcześnej trochę szarpało - ktoś pisał o przetartej wiązce przy osuszaczu, ale raczej ten element sie nie porusza z silnikiem, więc sie zastanawiam czy gdzieś jeszcze mogło się coś przetrzeć
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 20, 2021 23:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wentylator może być fabryczny, tylko rezystor ktoś założył inaczej niż był.na poczatek zerknąłbym do puszki z przekaznikami za zderzakiem. Pewnie tam się posklejały styki.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Za zderzakiem pod lewą lampą masz oddzielną puszkę z przekaźnikami od regulacji biegów wentylatora chlodnicy. O tą mi chodziło. Zobacz tu:
https://www.roverki.eu/zr...e-rover-75.html
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Sty 24, 2021 13:24
W sumie rozebrałem przed przeczytaniem, ale dzięki
Klei duży przekaźnik
Teraz się zastanawiam co jest seryjne. Na płytce mam datę 2005,a samochód z 2003, więc nie wiem czy ktoś montował nowszą wersję czy może na gwarancji.
Na płytce mam jeden z mniejszych przekaźników bez podpięcia - wg rave odpowiada za niskie obroty i teraz nie wiem czy ktoś to odpiął? W nowszej wersji ponoć były tylko dwa biegi, ale czy ktoś kojarzy z którego zrezygnowali?
Po prostu jest inna konstrukcja. W 3 biegowym był specjalny silnik, żeby się dało uzyskać biegi tylko przez różne podłączenie. W nowszych jest silnik i rezystor żeby byly 2 biegi.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Sty 24, 2021 19:55
Ok - podczas rozbierania przekaźnik puścił
Już zabrałem się za składanie, ale przyszło mi do głowy żeby jednak to sprawdzić i okazuje się, że nie działa na wolniejszych obrotach - nie wiem co może być przyczyną bo do silnika idą tylko dwa kable. Po włączeniu klimy na przekaźniku pojawia sie 9v, ale wentylator ani drgnie. nie wiem czy podpiąć pełne 12v też na klime czy lepiej zostawić jak jest?
Z numerów seryjnych wygląda, że silnik jest oryginalny, ale dziwne jest podłączenie bo zamienione są kable idące do silnika kolorami - stąd też moje podejrzenie o podmiance, więc teraz już całkiem zgłupiałem
Co do sterowania, to wygląda, że zostawili średni i wysoki zakres obrotów. Tylko po co został ten mniejszy przekaźnik (dwa puste piny wyglądają na nieużywane, więc raczej nikt tego po prostu nie odpiął)?
EDIT: przed złożeniem na szczęście sprawdziłem, ze nie działa wolny bieg. skończyło się na kupnie nowego rezystora (stwierdziłem, żezałożę testowo po kosztach jakiś z alle za 22pln ) i przedłużeniu kabli z wentylatora celem przeniesienia puszki pod maskę żeby w przyszłości znów nie rozbierać całego przodu. dzięki wszystkim za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum