Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
Autor Wiadomość
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



  Wysłany: Sob Sie 21, 2021 08:04   [MG ZT -T 190] SWAP hamulce tył - wymiana na większe
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam Forumowiczów

Z jakiego auta podejdą większe heble na tył? Rozważam zmianę na 310mm lub 315mm, Znalazłem info na forach że z audi S3, w golf R32, seat cupra , Subaru impreza .Jest szansa coś dopasować tak ażeby nie tylko lepiej wyglądało ale przede wszystkim hamowało.
Do tego oczywiście oplot.

Czy ktoś z was robił zmianę na większe z tyłu w ZT ? Lub posiada wiedzę na ten temat i zechciał by się podzielić...

Dzięki za opinie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 21, 2021 08:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Sie 23, 2021 06:21   

Nic z tych co wymieniłeś nie pasuje P&P.
Dopasować można wszystko w zasadzie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Pon Sie 23, 2021 13:47   

Z tych co podałem nic nie dobierze no to LIPA , ani tarcza ani zacisk, z innych aut ? Nikt z Forumowiczów nie przerabiał u siebie ?

Może coś da się dobrać , tak aby nie iść w koszty a po próbie montażu ,czy prztmiarki okaże się że nie pasuje.
Dzięki za podpowiedzi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 23, 2021 15:11   

A z ZT 260 nie są większe?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pon Sie 23, 2021 17:36   

Napisze raz jeszcze - szukałem, i nic nie pasuje P&P. Ale przerobić można wszystko - kwestia samozaparcia ,czasu, pieniędzy, chęci i zdolnsci.
sTERYD napisał/a:
A z ZT 260 nie są większe?

niestety nie .
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Wto Sie 24, 2021 15:34   

Witam
ZT 260 ma te same tarcze. Raczej serii większych nie ma.

To żeP&P nie pasuje pojołem, tylko kontynuowałem rozważanie co do pomysłu tak żeby na ślepo w koszty i czas nie iść.

Szukałem i podzwonilem, skontaktowałem się z firmą z Wrocka ,,BagCorp,, robią pod zamówienie większe heble, powiedzieli że nie mają do tego auta gotowca i jeszcze nie robili tego dla nikogo. Wstępny koszt modyfikacji oplot, zaciski i tarcze ok 3000zł. Dużo kasy w sumie 1/3 wartości auta za heble na tył.

Posprawdzam jeszcze może coś dopasuje.

Wszelkie pomysły mile widziane:)
Dzieki
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Sob Sie 28, 2021 09:55   

Jaki rozmiar felgi chcesz zastosować??
Może coś kolega tuners by cos wymodzil:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97368&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Sob Sie 28, 2021 12:34   

Obecnie mam 17 , ET 35, to min do tego modelu, z przodu hebel 325mm , zacisk taki jak w E46 330i, tył obecnie 275mm zacisk jak w BMW E46 320-325.

Dzięki
Za info o tych hamulcach.


Opcja 1
jak bym zmienił jarzmo ,ktore tył od 328 i zostawił obecny zacisk musiał bym dobrać tarcze ok 295mm . To dało by radę zrobić bez większej ingerencji w zacisk i z tyłu by ok 295mm było.
Tyle że nie jestem pewien czy i z jakiego auta by się dało dopasowywać.
Tarcza tył z 328 ma inną średnicę na szczęki bębna ale to by dało radę zrobić 10mm na zdegenerowanych szczękach z grupszymi okładzinami jest szansa zrobić , 5x120 na 5x100 też można przewiercić raczej, sr. otworu centrującego uzupełnić pierścieniem wciśniętym na wymiar ale problem może z osadzeniem w zacisku być , tu by trzeba pasować , a w zasadzie od tego zacząć mając niezbędne jarzmo i tarcze.

Opcja nr 2.
Nowa tarcza ok. 320mm plus zacisk z odpowiednim jarzmem.
Trzeba by sprawdzić zacisk od 330i lub 330d czy pasuje , do tego
odpowiednia tarcza ,tarcza od BMW ma bemben 180 lub 190mm więc problem z ręcznym, celica ma tarcze 5x100 , otwór 67mm o ile dobrze pamiętam 16mm grubości , bęben wymiar 170mm jeśli nie mylę się pozostaje problem mocowania w jarzmie -zacisku , no i znowu od tego by najpierw trzeba zacząć.
Tarcza od WRX sti są specjalne konwersyjne jeśli chodzi o wymiar bębna pod ręczny , średnica chyba 316mm, szpilki 5x100 , otwór deko większy więc do modyfikacji. No i tu znowu pasowanie pod zacisk.

Kolejna opcja
Dobrać odpowiednią tarcze i do tego zacisk plus dorobić adaptery lub jeśli jest jakiś zastosować.

Podsumowując dużo zmiennych brak oficjalnych informacji , jak ktoś to robił może wiedzą nie chce się podzielić...
A z racji takiej że nie jest to popularne auto jak passat części P&P raczej nie dostępne .
Robota na długie jesienne wieczory.

Mile widziane pomysły:)
 
 
piotrpg 




Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 36



Wysłany: Nie Sie 29, 2021 12:51   

Zostaw tył w spokoju ;-) zrób z przodu jakieś 360mm i będzie męsko :-)
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Sob Wrz 18, 2021 10:44   

A z tylu masz tarcze wentylowane czy pełne?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana tylnych tarcz na wieksze - swap
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Lip 20, 2018 13:01
milky
Brak nowych postów [R75] wymiana silnika z serii k swap z 1.8 na 1.6
wojciechkufel Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lip 31, 2016 16:55
prebenny
Brak nowych postów [R75] Zmiana felg na większe [wątek ogólny]
Motson Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Lut 22, 2016 01:44
aimp12
Brak nowych postów [R75] Swap 1.8 na 2.0
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 11, 2016 00:06
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Swap 2.0 na 2.5
Zukowaty Rover serii 75, MG ZT 41 Pon Sty 09, 2017 08:37
Owca1911



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink