Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam,
Przymierzam sie do wymiany pompy ABS bo co jakiś czas ma grymasy i świeci się na desce ABS i hamulec ręczny. Dziś podłączyłem się kabelkiem Delphi i pokazał błąd pompy ABS, po skasowaniu ABS znów zadziałał prawidłowo. Odczyty z 4 kol prędkości sa ok - prędkości wszystkich kol przy różnych prędkościach się pokrywają, poza tym mam pierścienie wszystkich kol nowe
Podłączyłem tez TOAF'em i tu nie dało rady zidentyfikować nr pompy - pokazują się jakieś krzaczki.
Wtyczka od wiązki i gniazdo w pompie wyglądają dobrze, brak korozji.
I pytanie - czy pompy ABS w r25 i mg zr sa takie same? - Nr pomp na aukcjach sa głównie z końcówką 397 albo 537 a moja ma zamalowana tabliczkę - taka ktoś miał fantazje żeby pompę pomalować na czarno
Czy te pompy działają zamiennie?
0273004 397
0273004 537
Mam coś podobnego w 45, problem z diagnostyka prędkości kół jest taki że jak się podłączyć skaner to w tedy pompa w chodzi w tryb serwisowy i nie działa jak normalnie. Mi wywala błąd tył lewego koła. Ja obstawiam raczej na jakoś pęknięty przewód tylnego czujnika bo jak jest mokro albo zima to wszystko działa. Problem pojawia się lecie lub jak jest sucho.
Wystarczy że się dotknie pedał lekko i błąd się pojawia. Pierścienie też wszystkie są całe.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Kupiłem wczoraj 2 pompy, ta 397 i 537 po 10 zł. Podłącze je na krótko i zobaczę czy toaf je zidentyfikuje. Jeśli tak to przeloze całość albo sama elektronikę.
Odczyty prędkości kół u mnie są zawsze prawidłowe więc czujniki zostawiam w spokoju.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2022 12:01 ]
Pompy dotarły, wersja 397 z uszkodzona obudowa i wywala błąd czujnika. W moim mg doczytałem ze jest stara pompa to 537. Nowa(używka) 537 jest pod względem elektrycznym ok. Co prawda Toaf dalej nie identyfikuje pompy i nie wiem czy to kwestia toafa czy czegoś u mnie ale delphi łączy się z nią i pokazuje prędkość kol wiec powinna być przynajmniej pod względem elektrycznym ok
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2022 20:25 ]
Dziś miałem zamiar wstawić pompę, ale okazało się ze odkręcenie przewodów od starej graniczy z cudem, a poza tym podczas prac zauważyłem ze przewód prawego przedniego kola dotykał serva i w tym miejscu jest przegnity wiec wymiennie wszystkie przewody miedziane na nowe.
Kupiona pompa przy przepłukiwaniu szczypawką wypluła opiłki wiec zostaje przy starej, a zmiennie tylko elektronikę z elektromagnesami i mam nadzieje ze zamknę tym temat
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2022 09:23 ]
Po wymianie elektroniki z cewkami zaworów i skasowaniu błędu niestety dalej świeci ABS i po przejechaniu kilku metrów znów pojawił się błąd nr 7 - Pompa ABS (w autocom delphi). Wymienię jeszcze silnik pompy ale pewnie to nie to.
Czujniki 4 kol pokazuje prędkości ok, wiec chyba nie ma co w nich szukać, pompa ABS zmieniona wiec co jeszcze? Wiązka wygląda zewnętrznie ok, wtyczka ABS tez czysta
Pomocy
[ Dodano: Sob Kwi 23, 2022 12:09 ]
Wymieniłem silnik pompy, porównałem obroty silnika z mojej i kupionej. W mojej sa dużo mniejsze, wiec może silnik miał jakieś zwarcie czy zatarcie, chociaż wątpię ze sterownik ABS diagnozuje opor silnia i byłby w stanie stwierdzić jego wadę podczas ruszania. Oglądałem tez wiązkę, jakieś 15 cm za wtyczka była "wbita" w stelaż pompy ABS, ale po rozbebeszeniu wiązki okazało sie ze uszkodzenia jest tylko powierzchowne i koszulka w której lecą kable jest nienaruszona. Po ponownym skasowaniu błędu ABS działa i na razie błąd nie wrócił.
AA i przestroga dla innych - z podłączonym kompem i podczas diagnozy układu hamulcowego ABS nie działa - sie zdziwiłem podczas hamowania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum