Wysłany: Pon Mar 27, 2023 18:29 [MG ZR 160] Problem z obrotami
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam, odkąd zrobiło się chłodno, mam problem z odpaleniem zr'ki, a mianowicie:
-Traci obroty na zimnym silniku i gaśnie. (Muszę ręcznie podtrzymywać trzymając pedał gazu, aż się rozgrzeje.)
-Trzyma lub obroty wzrastają i spadają od 1k-2k rpm na rozgrzanym silniku.
Podkreślę, że czasem normalnie odpali na zimnym, ale to raz na 10 odpaleń.
Auto ma swoją moc.
Co było robione/sprawdzone, a nie pomogło:
-Wymienione świece
-sprawdzone przewody/cewki
-TPS resetowany i sprawdzana rezystancja (wszystko w porządku)
-silnik krokowy demontowany czyszczony na tyle ile się dało, odpalany zapłon, silniczek się przesuwa w jedną i drugą bez problemu, nie zacina się.
-sprawdzany czujnik temperatury płynu (rezystancja książkowa) sprawdzałem czy jest w ogóle przejście na przewodach, bo izoalcja była spękana w jednym miejscu, więc polutowałem, ale to też nic nie dało, a przejście jest.
-uszczelniłem kolektor nowymi opaskami, choć to już z nudów, bo nie wiedziałem co robić.
-sondy lambda działają prawidłowo (0,1v-0,9v) normalny wykres stale zmieniające się napięcia
-Jedyne błąd DTC to P0170 Fuel trim bank 1 lub 2 lub 3 - malfunction, ale podejrzewam, że przez to, że się dusi/przygasa.
! ! ! (Dodam, że posiadam instalację LPG, ale niezależnie od paliwa problem występuje taki sam, więc wątpię, że to wtryski, filtry, pompa itp.)
Proszę o pomoc, bo nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.
[ Dodano: Pon Mar 27, 2023 19:29 ]
Okazało się jednak, że silnik krokowy się zacinał, jakby ktoś miał kiedyś problem jak wyżej to ot co
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 27, 2023 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum