Wysłany: Pią Lis 03, 2023 20:03 [R25] Ubywa płyn chłodniczy, nie kopci, brak ogrzewania.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Hej,
Dziwne rzeczy dzieją się z samochodem. 30.10 samochód zagotował płyn, wyrzucił go przez zbiornik wyrównawczy. Kupiłem nowy korek, auto jeździło prawidłowo przez 3 dni. Dzisiaj również płyn się zagotował i gdzieś znikł, ale tym razem nie przez korek. Doszedł do tego brak ogrzewania i to, że zbiornik wyrównawczy jest zimny. Masła na żadnym korku ani bagnecie nie widać. Auto nie kopci, ma normalnie moc. Oleju nie przybywa. Wycieku nie widzę, bo cały dzień pada. Silnik 1.6 + LPG.
Już nie wiem co może być winne. Może jakieś porady? Dodam, również, że ten gruby wąż co jest przed silnikiem jest "sflaczały", ale na pewno był ciepły.
P.S A najgorsze jest to, że auto tydzień sprzedałem kuzynowi i mam teraz wyrzuty sumienia. U mnie nie było problemów przez 7 lat. A on pojeździł tylko tydzień...
_________________ Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 03, 2023 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
popatrz czy nie ma sladu ubytkow gdzies w okolicy obudowy termostatu ( zakladam ze motor benzynowy ), ew na zimnym sprawdz czy nie ma plynu na 1szym albo 4tym cylindrze ( uszczelka pod kolektorem ssacym )
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Z dzisiejszych obserwacji dodam jeszcze, że czasami z wydechu przy rozruchu czuć " słodki" zapach (nie są to zwykłe spaliny). I jak auto nie jest całkiem zimne to płyn nie wraca do swojego poziomu w zbiorniczku (jest go poniżej minimum). W momencie odkręcania korka płyn wraca do poziomu prawie max, który wcześniej zalewałem. Czyli tak jakby płyn się gdzieś "chował", ale przy odkręcaniu korka wracał spowrotem (auto odpowietrzałem).
Mechanik dopiero w przyszłym tygodniu znajdzie czas, żeby wymienić uszczelkę kolektora ssącego. Ale coraz bardziej mam wrażenie, że to jednak HGF
[ Dodano: Czw Gru 07, 2023 21:40 ]
Jednak jest to HGF. Tester na CO2 bardzo szybko zmienił kolor z niebieskiego na żółty. Aktualnie totalny brak ogrzewania, płyn znika i po paru kilometrach gwałtownie rośnie wraz ze wzrostem temperatury silnika. Termostat sprawny, uszczelka kolektora ssącego wymieniona, wentylator działa, układ nie ma żadnych wycieków.
Aż dziwne jest to, że auto ma normalnie moc, normalnie odpala. Więc auto czeka na kasację. Trochę żal, spędziłem z nim 7 lat i czerpałem radość z jazdy tym samochodem. Ale niestety nadszedł jego czas
P.S Wiadomo jakiej wartości jest katalizator w silniku 1.6 16V?
_________________ Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum