Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Powitać.
mam nieszczelność na łączeniu trzymadła linki gazu z korpusem przepustnicy (jedno wchodzi na drugie). oczywiście od środka przepustnicy gdzie przebiega ten metalowy pręt na którym osadzona jest klapka jest w wejsciu w korpus przepustnicy szparka i sam ten pręt można poruszać osiowo.
Czy ta nieszczelnosc moze wpływac na prace silnika?
Czy można to jakoś rozebrac i uszczelnic??
Czy przepustnica do wymiany?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 17, 2024 23:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak odpalam na zimnym to mam za duze obroty, na tyle ze lpg mi sie samo przełącza na jałowym, mimo że kiedys musiałem przygazowac zeby sie przęłączyło.
sprawdziłem zatem nieszczelnosc układu i w tym miejscu jest dośc spora.
[ Dodano: Czw Sty 18, 2024 12:39 ]
dodam ze dwa razy podłączałem komputer i raz wyszło cisnienie 370 mbar a ostatnio 400 mbar. czyli z tego co wiem w zakresie ale mocno granicznie
Zaczął bym od wyczyszczenia krokowca.wyciągnięty pasek rozrządu też może dawać takie objawy jak za niskie podciśnienie w dolocie, musiałbym sprawdzić na pewno jakie powinno być, ale wydaje mi się, że te 370 to w sam raz...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
krokowiec cały wyczyszczony. rozrzad wymieniany niedawno.
gdzies na forum tutaj znalazłem info ze do 400 to ok.
zastanawiam sie na ile ta nieszczelnosc na wejsciu do dolotu moze zaburzac prace silnika.
mysle o wymianie tej przepustnicy na alu
tez luz masz tylko w linii osi? czy poprzecznie tez jest?
jesli tylko w linii to nie jest to problem, jesli jest poprzeczny, to owszem moze byc przyczyna niedomykania sie przepustnicy, ale ona nigdy raczej nie jest idealnie zamknieta
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Chyba źle się wyraziłem wcześniej. Jak łapie za trzymadlo linki gazu to jak nim ruszam na boki to widzę jak w przepustnicy pręt od klapki chodzi w otworze przelotowym, otwór jest jakby wyrobiony i tedy jest ruch powietrza , a wlot/wylot tam gdzie pokazałem na zdjęciu. Wydaje mi się że układ jednak powinien być szczelny a tedy całkiem spory ruch powietrza się odbywa. Mam dymiarke i konkretnie leci dym w tym miejscu. Jakby CHYBA to nie miało znaczenia to po co guma na wylocie przepustnicy do kopuły filtra która jest zaciśnięta opaską hmmm
Jeśli tak mocno lata, to faktycznie nic tylko przepustnice wymienić, ostatnio jak sprawdzałem to nie były jakoś strasznie drogie. Przy okazji możesz zamienić na aluminiową.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
widziałem ze są nówki alu ale z otworem 52 mm. stanardowa ma 48 mm. ciekawe jak taka zmiana wpłynełaby na działanie silnika. komputer dostaje jakis sygnał od czujnika połozenia przepustnicy, a ta wpuszczałaby wiecej powietrza na tym samym uchyleniu przy 52 mm
co do latania, to nie wiem czy to az tak lata. w kazdym razie jak sie rusza trzymadłem to zauwazalnie rusza sie pret w otworze przelotowym
Z większą przepustnicą komputer sobie poradzi. To nie tak, że oryginalna ma 48, tylko dali taką, zeby trochę zdławić dolot i ograniczyć moc i spalanie. W dodatku w niektórych wersjach nie otwiera się do końca.
Po wymianie pamiętaj o resecie- kluczyk na zapłon i 5 razy przepustnice otworzyć na maxa i zamknąć.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum