Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.4 105] Czyżby to na pewno HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 1.4 105] Czyżby to na pewno HGF?
Autor Wiadomość
Mafioz 



Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 26



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:00   [MG ZR 1.4 105] Czyżby to na pewno HGF?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Witam,
otóż objawy są takie:
Ostatnio przed trasą 300km musiałem dolać prłynu chłodniczego bo szybko go ubyło a był pod full zalany, po przejechaniu tych 300km mam już płynu pomiędzy min a max tak w połowie, nigdy nie żarło tyle płynu, praktycznie w ogóle wcześniej.
Auto czasem pracuje nie równo raz czuć takie drgania lekkie raz nie, w płynie jest troszkę oleju, ale nie zauważyłem żeby oleju ubywało, masła pod korkiem nie ma.
pod głowicą przy rozrządzie (lewa strona) jest trochę spocone, a nad kolektorami na łączeniu pokrywy rozrządu z głowicą to jest aż mokro. więc przy okazji tam by trzeba też zrobić, jakoś uszczelnić.
Przebieg na dziś to 59000km

Co o tym myślicie? HGF na bank? I co teraz, pojeździ jeszcze trochę? nie planuje jeździć w dalekie trasy jedynie krótkie dojazdy po mieście, a nie ukrywam że lepiej dla mojej kieszeni byłoby poczekać do wiosny z tym.

Jestem z Krakowa więc prawdopodobnie robiłbym to u Pana Miodowicza, ktoś już może robił i wie ile może to wynieść orientacyjnie w jego serwisie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
120wojtek
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:22   

Mafioz płynu chłodniczego nie leje się pod samego maxa ,tylko ma go być pomiędzy min a max :mrgreen:
 
 
Mafioz 



Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 26



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:26   

Nalałem go równo z kreską max, ale to nie jest raczej powodem tego że po 300km ubyło połowę tego co dolałem.
Po wymianie płynu chłodniczego w zeszłym roku zrobiłem jakieś 3tyśkm i płynu nie ubyło praktycznie w ogólnie a ostatnio go tak wessało nagle
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:27   

może pompa cieknie?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:39   

Prawdopodobnie po wlaniu plynu pod sam korek,powstalo wieksze cisnienie i musialo gdzies ujsc :-|
 
 
Mafioz 



Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 26



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 21:02   

rudealis, a kto pisał o laniu pod sam korek?
Zalałem do znacznika max który jest na zbiorniczku więc bez przesady może żeby to było winą czegoś bo wcześniej też tak było i nic nie działo się.
Pompa na pewno nie bo to ewidentnie na łączeniu cieknie.
Czyli pozostaje że to hgf jednak.

A w takim razie orientuje sie ktoś ile taka robota może kosztować u Pana Miodowicza?
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 21:06   

racja cos mi sie pomylilo :mrgreen:
 
 
baxter 



Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 6



Wysłany: Pią Mar 01, 2013 11:19   

u mnie było tak samo, od tego sie zaczeło a potem płyn uciakał znacznie szybciej a zamiast płynu miałem małą czarną w zbiorniczku :) , zeby sprawdzic ilośc płynu potrzebowałem latarki bo mialem tak zasyfiony zbiorniczek że nie było widać poziomu,
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 11:30   

Jeszcze może uciekać kolektorem ssącym.
Jest tam kanał wodny i gdy uszczelka kolektora puszcza to wodę może silnik pić.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 12:42   

Jeśli w płynie jest olej, to na bank już uszczelka wysiada.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 17:42   

Wygląda na razie na niewielki przeciek uszczelki. Czasem można tak kilkanaście tysięcy km przejechać.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 02, 2013 23:20   

Mafioz, zrób test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym i sprawa będzie jasna :]
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Mafioz 



Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 26



Wysłany: Nie Mar 10, 2013 21:04   

a gdzie można zrobić takie coś w Krakowie i ile to może kosztować?

Według mnie płyn jakoś na pewno sie gdzieś wydobywa bo auto nieraz potrafi nieźle zakopcić jak się depnie powyżej 4tyś na przykład.

No więc chyba najprawdopodobniej trzeba sie zainteresować zrobieniem uszczelki.

Co do oleju w płynie chłodniczym, to faktycznie ostatnio pojawiły się takie zacieki na ścianach zbiorniczka aczkolwiek sam płyn jest w miarę czysty i przeźroczysty a przy wlewie oleju czysto, masła nie ma ani nic.
 
 
kipy 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 103
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Nie Mar 10, 2013 22:26   

Jedź do Pana Pawła Midowicza http://www.roverki.pl/czc...ails&sobi2Id=62
_________________
Tylko ci którzy nic nie robią nie popełniają błędów :)
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 11, 2013 08:19   

Mafioz napisał/a:
a gdzie można zrobić takie coś w Krakowie i ile to może kosztować?

W którym warsztacie w Krakowie to robią to nie wiem, ale myślę że jeśli już jechać, to do pana, który został wymieniony w poście wyżej, skoro wszyscy na forum go polecają.

Możesz też kupić tester CO2 np. w sklepie akwarystycznym za oidp ~30zł.

Mafioz napisał/a:
Według mnie płyn jakoś na pewno sie gdzieś wydobywa bo auto nieraz potrafi nieźle zakopcić jak się depnie powyżej 4tyś na przykład.

Jeśli jest to biały dym i nie ma wilgotnej pogody, ani zastałej wody w wydechu, to tak jak mówisz - masz płyn chłodniczy tam, gdzie nie trzeba ;-)
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25] Czy na pewno problem z przepływomierzem?
afti6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Wrz 28, 2016 19:59
afti6
Brak nowych postów [R216] Czy aby na pewno dobry termostat?
Luqasek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sty 02, 2011 12:12
Luqasek
Brak nowych postów [214 Si '97] czyżby HGF ?
potrzebuję na szybko porady
giewu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Cze 06, 2007 20:23
giewu
Brak nowych postów [MG ZR 160) czyzby to poczatek HGF
pawelzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Lis 01, 2014 15:02
pawelzr160
Brak nowych postów [R2OO] Czyżby HGF?
kita626 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Maj 27, 2011 17:04
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink