Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Nierówna praca na wolnych obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:47
[R420] Nierówna praca na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 16:11   [R420] Nierówna praca na wolnych obrotach
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Tak jak w temacie, wszystko mam niby sprawne, wymienione:

- cewka
- wszystkie przewody zapłonowe
- kopułka
- palec rozdzielacza
- świece

I nadal się leciutko trzesie na wolnych obrotach.........zarówno na benzynie jak i na gazie (na gazie bardziej to czuć).

Dodatkowa informacja, na zimnym silniku - odpalanie na benzynie, mam wrażenie jakby nie przepalał do końca na wszystkie garnki, chodzi lekko w stylu jak czołg (brum brum brum) :) albo kto wie jak silnik V, ale to jest minimalne, ale odczuwalne.
A chciałbymm mieć malinę :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 16:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 16:27   

Stosuj sie do zasad kącika. Popraw tytuł wątku! :twisted:
Sprawdź sondę lambda i silnik krokowy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 16:40   

Sonda raczej nie, silnik krokowy raczej nie - na gazie jest osobny silnik krokowy i też trzesie.

Może przepustnica?

:)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 12:13   

R420KOMBI napisał/a:
Sonda raczej nie, silnik krokowy raczej nie - na gazie jest osobny silnik krokowy i też trzesie.

Jak mam rozumieć "raczej nie". Sprawdzałeś te elementy?
Silnik krokowy od benzyny na gazie też pracuje. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 14:09   

NIerówna praca nie objawia się "falowaniem" obrotów, objawy są podobne do "przebicia" na przewodach zapłonowych (a te są nowe).
Jest możliwe, że spece mechanicy, przy wymianie paska i napinacza rozrządu, przestawili coś?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 14:20   

R420KOMBI napisał/a:
Jest możliwe, że spece mechanicy, przy wymianie paska i napinacza rozrządu, przestawili coś?

Oczywiście, że jest możliwe, ale wtedy raczej poczułbyś również spadek dynamiki.
Możesz sprawdzić jeszcze zawór EGR (chyba tam występuje...).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 14:54   

Żebym jeszcze wiedział co, jak, gdzie itp:) Co do dynamiki, to wiesz, nie jeździłem innym Roverem 2.0.......
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 15:03   

R420KOMBI napisał/a:
Żebym jeszcze wiedział co, jak, gdzie itp:) Co do dynamiki, to wiesz, nie jeździłem innym Roverem 2.0.......

Zawór EGR powinien być w okolicy kolektora ssącego i mieć wtyczkę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 17:12   

piter34 napisał/a:
Zawór EGR powinien być w okolicy kolektora ssącego i mieć wtyczkę.


Sorry piter, ale Twoje wcześniejsze odpowiedzi były bardziej "wylewne", nie cholery nie wiem co to jest i do czego służy, jak wpływa na pracę silnika itp jestem zielony a co dopiero sprawdzić czy to jest sprawne.....:)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 17:18   

R420KOMBI napisał/a:
nie cholery nie wiem co to jest i do czego służy, jak wpływa na pracę silnika itp jestem zielony a co dopiero sprawdzić czy to jest sprawne

A szukać to się nie chce? :mrgreen:
http://pl.wikipedia.org/w...rkulacji_spalin

Popatrzyłem do RAVE i u Ciebie nie ma zaworu EGR.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 07:30   

jeśli się silnik trzęsie to przeczyście kopółke od aparatu. w tym tygodniu też miałem taki przypadek ,i przeczyściłem aparacik i było ok. ale egr też ma takie objawy.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 04, 2007 10:48   

PHJOWI napisał/a:
jeśli się silnik trzęsie to przeczyście kopółke od aparatu

Kopułka jest nowa.

R420KOMBI, silnik krokowy oraz sonda tez mogą odpowiadać za szarpaną pracę silnika.
Silnik może źle ustawiać trzpień i obroty mogą np. delikatnie za niskie, a sonda może pracować wokół złego punktu "neutralnego" i błędnie informować komp o stanie mieszanki. Ten np. wzbogaci/zuboży i silnik źle pracuje.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 20:42   

OK, może z innej beczki.
Podejrzewam, źle ustawiony rozrząd - po zdjęciu osłonki paska oraz koła pasowego wyszło nam że jest ok - ale patrząc po znakach, które zrobił ktoś wcześniej. Wyglądało też tak jakby rozrząd był przekoszony o pół zęba. Spróbowaliśmy, ale nie dało się tego poprawić - założyliśmy tak jak było i nadal się trzeęsie tak jak sie trząsł......

Może macie rycinę, rysunek, zdjęcie itp jak to powinien być fabrycznie ustawiony rozrząd ? W następną sobotę zrzucamy pokwywę zaworów - zajrzymy jak stoją wałki......

:)

Co do sondy - to nie mam katalizatora - ma to znaczenie?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 16:22   

R420KOMBI napisał/a:
Co do sondy - to nie mam katalizatora - ma to znaczenie?

Nie powinno mieć...

R420KOMBI napisał/a:
Może macie rycinę, rysunek, zdjęcie itp jak to powinien być fabrycznie ustawiony rozrząd ? W następną sobotę zrzucamy pokwywę zaworów - zajrzymy jak stoją wałki......

Patrz do załącznika
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 15:39   

Fajnie, już cos mamy, ale nie widzę znaku na wale......czy masz może objaśnienia + ewentualnie jeśli mogłbym prosić o ustawienie wałków rozrządu pod pokrywą i do czego się odnoszą....
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 15:52   

R420KOMBI napisał/a:
Fajnie, już cos mamy, ale nie widzę znaku na wale......czy masz może objaśnienia + ewentualnie jeśli mogłbym prosić o ustawienie wałków rozrządu pod pokrywą i do czego się odnoszą....

Wszystko znajdziesz w RAVE.

Ten screen jest z AutoDaty.
Nie da się w łatwy i szybki sposób wyeksportować opisu ustawiania rozrządu (dosyć lakonicznego) do formatu nadającego się do wrzucenia na forum.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mg zs 180]nierówna praca silnika na wolnych obrotach
kawa32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Lut 24, 2012 14:20
maniaq
Brak nowych postów [R414 Si z 97] Nierówna praca silnika na wolnych obrotach
budyn26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Kwi 17, 2010 10:39
budyn26
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420 Di 105KM 1999r.] nierówna praca sinika na wolnych obr.
gumis23x Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 24, 2013 20:55
kruszan
Brak nowych postów [R414] niestabilna praca ciep. silnika na wolnych obrotach
coliniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Gru 20, 2014 22:51
coliniak
Brak nowych postów [Civic 2.0 SD] Nierówna praca silnika przy średnich obrotach
schatan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 21, 2015 02:12
schatan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink