Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 17:12
[R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
Autor Wiadomość
prezes_jelonek 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Skąd: okolice Gliwic



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:03   [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich :) dałem dziś do wymiany pasek rozrządu, pompe wody, uszczelniacze wałków rozrządu i termostat. Mechanik skasował mnie kolosalną kwotę mimo że miałem swoją nową pompę wody. Z uszczelniaczy z tyłu dalej mi jeci olej. Ale mam inne pytanie. Mechanik stwierdził że jest walnięta lub głowica lub uszczelka pod głowicą, bo po rozgrzaniu silnika do temp ptacy węże z układu chłodzenia zaczynają robić się twardsze podczas pracy silnika. Stwierdził też że w obudowie termostatu była tylko górna część termostatu (co mi pokazał) i stwierdził że to dlatego ubywa mi płynu. A problem ubywającego płynu to była pompa wody która bardzo ciekła, a co do termostatu to jak kupiłem wechikuł to przez kilka dni zagrzewał się bardzo szybko a ostatni dni kiedy w układzie była już prawie sama woda podwiesił się i bardzo długo się nagrzewał. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć... Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać... ze zbiorniczka nie czuć spalin, samochód odpala normalnie, nic się z nim nie dzieje... myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy :( co wy o tym wszystkim myślicie... PS.nie ma dostępu nacodzień do internetu wiec nie zawsze moge coś odpisać na sugestie... PS2. klakson dalej nie działa... :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 04, 2007 22:40   

prezes_jelonek napisał/a:
myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy

Chce Ciebie naciągnąć...

prezes_jelonek napisał/a:
Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać

To raczej nie jest normalne zachowanie. Delikatnemu odkręcaniu korka powinno towarzyszyć syczenie i niezmienny stan płynu.
Być może masz uszkodzony korek (zaworek w nim) i w układzie panuje zbyt wysokie ciśnienie. Tłumaczyłoby to twardość węży.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
czaja80 



Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: Otmuchów



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 23:08   

witam jak wymieniałes pasek rozrzadu to trzeba było głowice dać do pasowania zaczełes od dupy strony jak bys poszedł do mechanika i powiedział mu ze chcesz uszczelke wymienic to rozrzad tez musi płacisz tylko za wymiane uszczelki a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia :roll:
 
 
 
prezes_jelonek 



Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Skąd: okolice Gliwic



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 23:17   

czaja80 napisał/a:
witam jak wymieniałes pasek rozrzadu to trzeba było głowice dać do pasowania zaczełes od dupy strony jak bys poszedł do mechanika i powiedział mu ze chcesz uszczelke wymienic to rozrzad tez musi płacisz tylko za wymiane uszczelki a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia :roll:


dzieki za informacje... każda może się przydać... nie mam zabardzo dostępu do netu więc nie moge odpisywać na każdą odpowiedz... miałem tylko wymienić rozrząd a facet domnie z grubej rury że coś nie tak z głowicą lub uszczelką... musze poobserwować co i jak ... pozdrawiam wszystkich
 
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 11:20   

nie łudź się że wymienisz uszczelke za 200pln, każdy mechanik wolka ok 400-500
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 11:35   

bizon9ek napisał/a:
nie łudź się że wymienisz uszczelke za 200pln, każdy mechanik wolka ok 400-500

Zależy od rejonu i od mechanika oraz "znajomości" ;-)

czaja80 napisał/a:
a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia

Bardziej szczegółowe informacje na temat kosztów wymiany uszczelki głowicy:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#25
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 11:54   

prezes_jelonek napisał/a:
Stwierdził też że w obudowie termostatu była tylko górna część termostatu (co mi pokazał) i stwierdził że to dlatego ubywa mi płynu.

a może gdzieś tam poprostu sobie siedzi ten nie istniejący kawalek termostatu i przytyka, jesli wcześniej Ci się grzał normalnie, a potem przestał.. :???:
to też mogłoby tłumaczyć twardość węży i uciekanie płynu... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:35   

co do planowania.... jakis mechanik co podobno zna sie na Roverach powiedzial mi ze nie wolno plnowac glowic Rovera mechanicznie :neutral:
no ja własnie oddalem swoja do planowania i zaraz mam jechac odebrac... wiec az mi sie gorąco zrobilo jak to usłyszałem...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:54   

bizon9ek napisał/a:
jakis mechanik co podobno zna sie na Roverach powiedzial mi ze nie wolno plnowac glowic Rovera mechanicznie

RAVE twierdzi, że można planowac max 0.05 mm.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 19:45   

tom chyba ten mechanik się zna na rowerach , bo tam nie można planować :) . Spokojnie można , nawt troche wiecej niż mówi rave do 0.08-0.09mm , tylko wtedy trzeba dać odpowiednio dobrą uszczelkę najlepiej orginał
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 19:55   

0.05mm czy 0.5mm ?? ? z tego co czytalem ktos na forum pisal ze 0,2mm cos te zera chyba ktos pomylil, w rave pisze 0,2mm
i jeszcze pytanko: czy nowy pasek rozrzadu ma oznaczenia zeby np nie przestawic miedzy duzym kolem a malym i 1 zabek (tzn nie zalozyc za luzno)
 
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 20:43   

w/g mnie max w/g instrukcji to 0.2mm, ostatnio jak mi robili musieli splanowac o 0,7mm i jest ok (mam nadzieję)
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 21:24   

piter34 napisał/a:
prezes_jelonek napisał/a:
myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy

Chce Ciebie naciągnąć...

prezes_jelonek napisał/a:
Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać

To raczej nie jest normalne zachowanie. Delikatnemu odkręcaniu korka powinno towarzyszyć syczenie i niezmienny stan płynu.
Być może masz uszkodzony korek (zaworek w nim) i w układzie panuje zbyt wysokie ciśnienie. Tłumaczyłoby to twardość węży.
u mnie jest podobna sutuacja z tym korkiem jak odkrece to płyn podchodzi az do konca zbiorniczka i tez mam twarde weze czyli co trzeba wymienic ten korek ?? dodam ze temperatura płynu jest zawsze taka sama jak powinna byc
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 22:45   

max wartosc do splanowania w/g ksiazki do poldorovera wynosi 0,2 mm
weze przy goracym silniku sa dosc twarde, przeciez powinno tam byc cisnienie max 1 bar, powyzej tej wartosci powinien sie otworzyc zaworek
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 11:24   

PHJOWI napisał/a:
Spokojnie można , nawt troche wiecej niż mówi rave do 0.08-0.09mm , tylko wtedy trzeba dać odpowiednio dobrą uszczelkę najlepiej orginał

Trochę nakłamałem.
RAVE mówi, że można planować oczywiście 0,2 mm, a te 0,05 mm to jest maksymalne wygięcie/wypaczenie głowicy (ang. "warp").
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 19:03   

Wie ktoś może jak się sprawdza te długości szpilek, bo tego pdfa po angielsku nie moge rozszyfrowac :???:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 19:13   

mierzy sie calkowita dlugosc szpilki, lub po wkreceniu jej w "blok" odleglosc od lba do bloku,
wymiarow nie pamietam
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 20:07   

to mam ja wkrecic paluchami w blok do oporu??
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 23:07   

dokladnie tak, palcami i potem zmierzyc odlegosc od lba sruby do bloku, gdybys mial normalny adres email wpisany to bym Ci cos nie cos podeslal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 00:42   

:neutral: to prawdziwy mail. I wlasnie otworzylem maila od Ciebie ze skanami ksiazki od poldorovera.
Wszystko w sumie poki co dobrze zrobilem poza tym ze nie nanioslem zadnej pasty uszczelniającej miedzy głowicą a pokrywą łożysk wałków rozrządu,jutro kupie jakis uszczelniacz, tylko jaki i gdzie bo taki jak tam pisze to raczej ciezko bedzie dostac .

Jest cos nie tak :???: jak wkrecam te szpilki paluchami to wszystkie wchodza tak gleboko ze ta odleglosc jest rowna około 50mm dwie maja około 70mm :shock: :shock: tylko 4 i 8 śruba ma coś koło 97mm.
Orientujesz sie może dlaczego tak jest???
Moze ma to zwiazek z tym ze jest to silnik 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą
motomak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lip 10, 2007 18:11
piter34
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą
thomcio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Czw Cze 14, 2007 01:10
majnus
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą?
banerRSP Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 17, 2011 18:21
DawiDs15
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą
Uszczelka pod głowicą
Rysio91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sty 23, 2009 10:06
truten23
Brak nowych postów [R416] Uszczelka pod głowicą - problem
mate Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 14, 2008 20:53
mate



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink