Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Rozrząd - Uszczelniacze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:47
[R416] Rozrząd - Uszczelniacze
Autor Wiadomość
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



  Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 10:36   [R416] Rozrząd - Uszczelniacze
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Mam zamiar kupić pasek rozrządu - GATES, rolkę napinającą pasek rozrządu - INA, pompę wody SKF i uszczelniacze wałka rozrządu MG ROVER.

W sklepie TomaTeam widzę na zdjęciu, że napinacz INA:

http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=453

różni się od napinacza SKF:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=638

nie będzie problemu jak kupię ten firmy INA?

Wie ktoś jak się wymienia to wszystko: Uszczelniacze na wałkach 2 x przednie [czarne] i 2 x tylne [czerwone] oraz pompę wody? No i oczywiście pasek i napinacz (choć to widziałem na filmiku). Prosiłbym o jakieś wskazówki co robić po kolei.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 22:42, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 10:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 10:49   

matejto napisał/a:
nie będzie problemu jak kupię ten firmy INA?


masz napisane jasno o tej z INA:

Cytat:
Uwaga!!! Rolka ma zastosowanie w modelach do 97 roku, razem z paskiem o 1144, szerokości 23 mm i 143 zębach.


matejto napisał/a:
Wie ktoś jak się wymienia to wszystko: Uszczelniacze na wałkach 2 x przednie [czarne] i 2 x tylne [czerwone] oraz pompę wody?


Zeby wymienić uszczelniacze musisz sciągać koła rozrządu. Zalecam dużo ostrożności albo poszukanie dobrego mechanika, bo przestawisz rozrząd, pomieszasz oznaczenia i będzie lipa.

Pompę wody wymieniasz po spuszczeniu płynu, odkręcasz starę dokładnie czyścisz miejsce gdzie zamontujesz nową i przykręcasz ją. (Musisz dokładnie osuszyć i odtłuścić blok silnika! tylko nie skrob bo to aluminium!!)

Jeśli nie robileś tego nigdy to lepiej poszukaj mechanika. Przestawisz wał krobowy, namieszasz w rozrządzie i będziesz się głowił jak go odpalić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:00   

rovero napisał/a:
masz napisane jasno o tej z INA

tak, to wiem i dokładnie taki pasek mam zamiar kupić tyle że w tym INA jak widać jest blacha, a w SKF drut i u mnie jest zamontowany prawdopodobnie taki z drutem

Cytat:
Zeby wymienić uszczelniacze musisz sciągać koła rozrządu.

tak, trzeba tyle że chodziło mi o wskazówki jak to zrobić, żeby nie poprzestawiać rozrządu

rovero napisał/a:
Jeśli nie robileś tego nigdy to lepiej poszukaj mechanika.

nie zamierzam tego sam robić, ale chce przypilnować znajomego mechanika bo on raczej rozrządu w Roverze nie zmieniał w innych tak, ale w Roverze nie
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:06   

odkrec gorna pokrywe rozrzadu i bedziesz na 100% pewny jaki masz pasek i napinacz.
rovero---znasz w okolicach soli mechaniorow, ktorzy sie znaja na roverkach i nie zedra z czlowieka?
 
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:13   

Lechos napisał/a:
odkrec gorna pokrywe rozrzadu i bedziesz na 100% pewny jaki masz pasek i napinacz


odkręcałem już i właśnie kupuje taki sam pasek firmy GATES jaki mam obecnie zamontowany, a ten napinacz jest w komplecie z tym paskiem - wszystko: Made in UK. Tyle, że temu napinaczowi się bardzo nie przyglądałem - czy ma blache czy drut. Powinien pasować, ale wolę się upewnić.
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:18   

Lechos napisał/a:
rovero---znasz w okolicach soli mechaniorow, ktorzy sie znaja na roverkach i nie zedra z czlowieka?


Ja byłem zadowolony z chłopaków w zakęciu. Wymienili mi półośkę w godzinę, niedrogo i nie spieprzyli roboty. Będą mi wymieniali pompę wody i ustawiali rozrzad bo chyba jest przestawiony, mają duzo klientów więc musisz podjechać się umówić.. jak wjedziesz do zakęcia to na przeciwko pierwszej budowy po prawej stronie masz ich warsztat. Mateusz Sieradzki...

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 12:21 pm ]
matejto napisał/a:
Tyle, że temu napinaczowi się bardzo nie przyglądałem - czy ma blache czy drut. Powinien pasować, ale wolę się upewnić.


Na 80% ma blachę... po 97 były inne napinacze!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:24   

rovero napisał/a:
Na 80% ma blachę... po 97 były inne napinacze!


Aha - No to pewnie jest blacha.

Przy tym napinaczu SKF jest napisane - "Rolka napinająca pasek rozrządu. Stosowana z dłuższym paskiem rozrządu." czyli pewnie ta rolka ma zastosowanie w modelach od 97 roku przy paskach 145 zębnych o długości (mm.): 1160, i szerokości (mm.): 26 .Wychodzi na to, że ta rolka z drutem nie pasowałaby do mojego i że mam zamiar kupić odpowiednią.

______________
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez matejto Pią Kwi 20, 2007 12:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 11:47   

Jak masz silnik z oryginalmym czarnym korkiem wlewu oleju to jest to starszy typ silnika, i tam jest napinacz z blachą (ręczny)
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 20:51   

Oryginalne uszczelniacze do wałka rozrządu MG ROVER są czarne i czerwone:

Przednie:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=435

Tylne:

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=434

Czy wie ktoś dlaczego te uszczelniacze są w dwóch kolorach z wyszczególnieniem przednie i tylne? Czym się różnią poza kolorem ? Zdaje się, że zamienniki (uszczelniacze innych firm) nie występują w dwóch kolorach jako przednie i tylne tylko w jednym kolorze czarnym, ogólnie jako uszczelniacze wałka rozrządu.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Kwi 21, 2007 21:09   

Kolor oznacza kierunek obrotów wałka na którym uszzelniacz jest załozony.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 07:45   

matejto napisał/a:
Zdaje się, że zamienniki (uszczelniacze innych firm) nie występują w dwóch kolorach


uszczelniacze corteco tez sa w dwoch kolorach, ale zgadza sa tez takie, ktore nie maja roznych kolorow, wtedy trzeba szukac strzalek, albo przyjzec sie takim wypustkom na wew. powierzchni ktora wspolpracuje z walkiem i po niej rozszyfrowac ktory jest gdzie, uwzglednijac oczywiscie fakt w ktora strone obraca sie walek
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:44   

Wczoraj szukałem mechaniora do wymiany rozrządu. Zdziwiło mnie, że jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy, gdy nie cieknął. Dopiero jak zaczną cieknąć, albo pójdzie uszczelka pod głowicą. Ale raczej go nie posłucham i wymienię wszystko.
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:56   

kqba napisał/a:
Wczoraj szukałem mechaniora do wymiany rozrządu. Zdziwiło mnie, że jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy, gdy nie cieknął. Dopiero jak zaczną cieknąć, albo pójdzie uszczelka pod głowicą. Ale raczej go nie posłucham i wymienię wszystko.


U mnie ciekną już uszczelniacze więc pasuje je wymienić.

Części już mam prawie wszystkie. Pasek rozrządu ContiTech (bo Pan w sklepie mi powiedział że GATES nie są dobre); Napinacz INA; Pompa wody HAPU (chciałem SKF ale mówił że jest niedostępna) oraz uszczelniacze Corteco z tym że uszczelniacze mimo moich uwag przy zamawianiu przez Pana w sklepie o tym że są przednie i tylne i że są kierunkowe sprowadził mi 4 szt. i wszystkie takie same (w jednym kierunku - w prawo - czarne). Mam już ich rozmiar więc kupię teraz 2 ze strzałką w lewo gdzie indziej, a te oddam Panu. Mówił mi, że te będa dobre i że musiałem coś źle sobie popatrzeć.
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.
Ostatnio zmieniony przez matejto Sro Kwi 25, 2007 08:11, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:56   

kqba napisał/a:
jeden mnie namawiał, żeby nie wymieniać uszczelniaczy

No to już wiesz, gdzie auta nie podstawiać :(
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:18   

matejto napisał/a:
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.


A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
matejto 




Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 24
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:22   

Cytat:
A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?


Szukałem w dobrej cenie i znalazłem. Jak mi przyjdzie i będzie wszystko OK to dam namiary.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:24   

ok czekam z niecierpliwoscią bo komplet do wymiany rozrządu już mam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:45   

Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne? Nie ukrywam że chce oszczędzać :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:52   

Blokada walkow rozrzadu to jeszcze nie jest taka sztuka, ale jak zablokowac wal aby sciagnac kolo pasowe w celu wymiany uszczelniacza na wale. Film pokazuje blokade kola ale kto bedzie rozszczepial silnik od skrzyni. Gdzies czytalem ze z tylu silnika w okolicach lewej polosi jest otwor na pret fi6 i tam mozna go wlozyc i zablokowac wal.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:54   

String napisał/a:
ok czekam z niecierpliwoscią bo komplet do wymiany rozrządu już mam.

Blokadę można kupić na angielskim ebay.

jerzu napisał/a:
Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne?

Konieczne nie jest, ale można to zrobić (skoro wszystko rozbabrane). Ja osobiście w żadnym swoim aucie tego przy okazji wymiany rozrządu nie ruszałem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si '96] 2.0 benz - rozrząd, uszczelniacze, co jeszcze?
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Maj 13, 2010 11:15
ArekL
Brak nowych postów [R416] Uszczelniacze zaworów, HGF
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Maj 08, 2008 17:50
adrian23
Brak nowych postów [R416] Uszczelniacze półosi - jakie? gdzie?
MieszAs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Lut 03, 2009 17:49
paff
Brak nowych postów [R416] Kierunkowe uszczelniacze wałków rozrządu
dobrze zakladam?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lut 28, 2009 11:30
dawidd
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Gdzie kupię uszczelniacze półosi prawej i lewej?
Lou86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 28, 2014 17:04
Lou86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink