Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sro Gru 01, 2010 10:15
[R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
Autor Wiadomość
bartolomeo
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:02   [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993

przejrzałem na stronie www montaż tarcz ale mam kilka pytań

momenty dokręcania (w Nm):
śruby prowadnic jarzma klocków - 30,
śruby mocowania zacisku - 85,
kręty mocowania tarczy - 7.

niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę?
a jeśli zdobędę klucz dynamometryczny, to jak nim przykręcić śrubę krzyżakową?

może któryś z klubowiczów z gdańska ma takowy pożyczyć?


Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami?

jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają?

no to chyba na razie tyle

aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy?
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Gru 01, 2010 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:36   

bartolomeo napisał/a:
aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy?

ja sobie ten zestaw w moim R200 '96 bardzo chwaliłem. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 14:36   

bartolomeo napisał/a:
niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę?

tak przesadziś dokręć do oporu zwykłym srubokrętem i będzie ok te liczby to są chyba dla amerykanów żeby śrub nie pourywali
bartolomeo napisał/a:
Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami?

nie nie smaruj, to lepiej wkręcić na sucho
bartolomeo napisał/a:
jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają?

najlepiej jakbys miał czujnik zegarowy, jak nie masz to możesz zrobić to prowizorycznie przystawiając do tarczy coś sztywnego zamocowanego na stałe do wahacza, jesli w jednym miejscu będzie ocierac a w innym nie to coś jest nie ok.
w warsztatach raczej nikt tego nie sprawdza, tylko nieliczni to robią, najczęściej poprostu się to skręca do kupy oczyszczając piastę i tarczę od spodu żeby nie było tam śmieci i opiłków, które moglyby zepsuć osadzenie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r216 coupe 97r] kilka pytań i fotek
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Pon Sie 03, 2009 19:46
DANTE79R
Brak nowych postów [R216 1.6 LPG 92'] kilka pytań nowego użytkownika
kovalek Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
18 Pon Sie 20, 2007 09:35
piter34
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R
Brak nowych postów [r416]Wymiana tarcz i klocków
.CJ. Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sob Mar 05, 2011 19:42
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink