Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 18:31 [R75] Pompka sprzęgła - przeróbka od Mercedesa 124
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
od 2 tygodni trwały moje prace nad zamianą dogorywającej pompki sprzęgła na inna pozbawioną na wejściu 2 największych wad oryginalnej- ceny i jakości.
Moja pompka nadawała się do wymiany, bo "mieliła" płyn więc pedał sprzęgła mogłem trzymać skutecznie tylko ok 5-8 s, potem auto zaczynało już jechać....Wymieniłem przy okazji wysprzęglik (bez wyjmowania skrzyni, tylko jej odsunięcie) niepotrzebnie, ale cóż myślałem, ze to załatwi problem - wysprzeglik okazał się dobry. (koszt 500zł - kupiony na allegro od landrovera freelendera).
Ale do rzeczy: stara pompkę usunąłem i w to miejsce wstawiłem nową pompkę od mercedesa W124, (korpus aluminiowy tłoczysko plastik i 2 siemeringi) w cenie 110zł + przewód miedziany długości 30cm.
Oczywiście ta pompka jest nieco większa i ma inne mocowania, wiec zrobiłem rys tech. i dałem zaprzyjaźnionemu ślusarzowi do zrobienia takiej przejściówki. Po jej wykonaniu zabrałem się do montażu. Na początek zamontowałem prowizorycznie nową pompke i dopasowałem długość przewodów (połowa przewodu do łacznika jest miedziana a połowa od starej pompki plastikowa) po dopasowaniu i docięciu obu przewodów połaczyłem je na gorąco, tzn wsunąłem ok 4cm przewodu miedzianego w ten plastikowy, który ma specjalną końcówkę do połączenia właśnie z wysprzeglikiem.
Potem zamontowałem całość , wyjąłem pedał sprzęgła dospawałem jeszcze kilka elementów w celach regulacyjnych założyłem przewód i zbiorniczek na płyn (narazie strzykawka bo to prototyp), tuż koło silniczka wycieraczek no i gotowe- odpaliłem i działa pojeździłem po okolicy - biegi wchodziły idealnie. Dołożę do tego opisu jeszcze zdjęcia i może ktoś będzie chciał skorzystać z moich doświadczeń to chętnie pomogę. Tym bardziej, ze wszystko kosztowało mnie ok 250zł.
no i dostęp do części zamiennych jest nieograniczony.
Sprzęgło jest trochę twardsze, ale za to bierze prawie na samej górze co mi się bardzo podoba, i jak narazie jest ok.
_________________ R75-Ceed CDRI
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:05, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 18:59
Normalnie trafiało mnie jak sobie pomyślałem o cenie nowej, a że nie lubię wywalać pieniędzy na darmo (czytałem na angielskich forach, ze te pompki potrafiły paść po 18tyś), to dlatego postanowiłem zrobić to od nowa. No i myślę, ze mi posłuży.
Szacuneczek i wielkie ukłony z mojej strony! Gratulacje i dzięki za info!
Jak tak dalej pójdzie to nie my będziemy podglądać forums.mg-rover.org tylko oni nas .
Rick napisał/a:
może ktoś będzie chciał skorzystać z moich doświadczeń to chętnie pomogę
Pewnie niejeden chętny będzie . Mnie ciekawią te elementy konstrukcyjne, które musiałeś dorabiać - masz może jakieś fotki?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 21:38
piter34 napisał/a:
Rick, jakiegoś artykułu na stronę klubową nie skleciłbyś z tego?
sklece jak będę miał trochę czasu, teraz mam duży projekt do zrobienia więc, jak tylko znajde chwile to napisze,
.....a tak poza tym to przerobiłem układ wentylatora dzisiaj właśnie jestem po montażu, jest ok włącza sie sam przy klimie i jest tez podpięty do czujnika temp, wentylator jest chyba od alfy Romeo 156 nie wiem dokładnie bo już taki kupiłem, kupiłem tylko opornik mocy (80W, 0,7 ohma za 20 zł) i według swojego schematu podłaczyłem na 2 przekaźnikach (nie mam też oryginalnego sterownika-ale w tym przypadku nie jest konieczny), Po tym zabiegu wentylator ma juz 2 biegi jeden wolny tylko do klimy drugi jak wzrośnie temp silnika sam włącza się na najwyższe obroty. Wczesniej chodził tylko na najwyższym biegu.
także dla zainteresowanych- nie trzeba kupować za 1800zł silniczka wentylatora ani go regenerować, bo czasem już nie ma co wystarczy kupić jakikolwiek dobrze działający (moze być ze szrotu) wentylator i podłączyć wg schematu i będzie ok, mnie ta operacja kosztowała 30zł, no ale wentylator już miałem...
Pewnie z tego też możnaby artykuł sklecić, i pewnie tak zrobie...tylko ten czas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum