Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214] odpowietrzniki hamulców,jakie mam?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Wto Gru 14, 2010 13:17
[R 214] odpowietrzniki hamulców,jakie mam?
Autor Wiadomość
bartolomeo
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 16, 2007 21:56   [R 214] odpowietrzniki hamulców,jakie mam?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: < 1993

chcialem wymienic plyn hamulcowy i niestety odpowietrzniki w tylnych kolach ani drgna... na szczescie jeszcze nie urwane, ale za kolejnym podejsciem chcialbym byc ubezpieczony w nowe... pytanko jakie mam odpowietrzniki, jakich szukac. Wiem tylko ze do odkrecenia pasował klucz 8mm, ale i tak jest spory wybor


QB odpowietrznik 9x32 M8x1
QB odpowietrznik 9x33,5 M8x1
QB odpowietrznik 9x49 M8x1,25
QB odpowietrznik 9x35,5 M8x1,25
QB odpowietrznik 9x41,5 M8x1,25

ktory wybrac?
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 16, 2007 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:22   

z tego o wiem to jeśli klucz jest 8mm to gwint raczej szukaj w okoliy M5, przy czym w przypadku odpowietrzaczy zazwyczaj jest to gwint nieco większy niż w normalnych śrubach, stąd stawialbym na M6, w tych przypadkach raczej rzadko występują gwinty drobnozwojne. Najprościej i najpewniej by było gdybyś wykręcił jeden z odpowietrzaczy które udało ci się ruszyć i zmierzył średnicę gwintu, jesli masz dokladną suwmiarkę to możesz jeszcze sprawdzić skok gwintu, w tym celu musisz zmierzyc średnice wewnętrzną gwintu w otworze. Różnica średnic jest równa w nieznacznym przybliżeniu skokowi.
ZTCP to jeśli odpowietrznik ma gwint M8 to pasuje na niego klucz 11mm, ale to też nie zawsze, bo jednak nie jest to do końca ujednolicone...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Maj 16, 2007 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:31   

sTERYD tam wystepuje gwint drobnozwojny i w tym przypadku nie nalezy sie odnosic : rozmiar klucza/srednica gwintu, ale tak jak napisales - najlepiej jest wykrecic jeden i pomierzyc, a najlepiej sie udac do jakiegos sklepu motoryzacyjnego i tam dopasowac. Takie rzeczy sa zazwyczaj znormalizowane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:35   

ADAMie1, wiem ze tam występuje gwint drobnozwojny, ale w przypadku gwintu m5 na przyklad takiej opcji nie ma :cool: nie jestem pewny, ale M6 też nie ma opcji drobnozwojnej, zaś M8 już na 100% ma i jest to M8x1 :smile:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 00:04   

Co do odniesienia sie gwint/klucz, to wyglada na to, ze odpowietrznik to jest M8 np. http://www.allegro.pl/ite...przod_lodz.html , co do reszty wypowiedzi to nie bede polemizowal, bo nie watpie w twoja mechaniczna wiedze :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 07:38   

podstawa to dobry klucz oczkowy, kuźnia ,proxxon, beta itp. z marketowym to nawet nie podchodz bo ci odpowietrznik obrobi !!
mozesz lekko puknac w niego od gory, popsikac czyms, a potem probowac odkrecic, mozesz sprobowac tez dokrecic, czasami troszke pojdzie na dokrecanie, a potem juz do tylu idzie
ja jak mialem obok zapasowy to wtedy walilem w niego mocniej :mrgreen: ale wtedy to juz mi na nim nie zalezy i wazne jest zeby sie odkrecil, a nie urwal :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 08:50   

Ja ok. 2 godz. przed odkręceniem czyszczę odpowietrzniki małą szczoteczką drucianą i zapuszczam naftą. Póki co żadnego nie urwałem :wink:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Kompletny brak hamulców.
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Cze 08, 2011 01:37
desperado67
Brak nowych postów [214 si 66kw 94r] jakie spalanie w miescie???
bm192 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sro Cze 16, 2010 19:27
leszczu
Brak nowych postów [R416 Si 1.6 '95] ogrzewanie - jakie powinno byc?
alfa28 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pon Sty 07, 2008 19:10
alfa28
Brak nowych postów [R420] [95] [kombi] Jakie felgi i opony?
bosniak Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pią Mar 30, 2007 10:40
Gość
Brak nowych postów [R216 cabrio] Jakie amortyzatory polecacie?
bear007 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Czw Wrz 13, 2012 10:07
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink