Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Sygnał (klakson) padł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:53
[R45] Sygnał (klakson) padł
Autor Wiadomość
Robert66 



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 26
Skąd: Olkusz



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:49   [R45] Sygnał (klakson) padł
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Naprawiał ktoś klakson w Roverku? Ostatnio trąbiłem na pirata i w tym samym momencie skręcałem kierownicą i nagle przestał działąć. Trzeba ściągać kierownice z poduszką?

AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe w temacie, zapoznaj sie z zasadami zamieszczania tematow na forum
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:57   

Rozumiem że sprawdziłeś już bezpieczniki i że w jakiś sposób to że klakson jest sprawny ( np. podając napięcie na niego, choćby 9V z baterii ).
No chyba że jesteś przekonany że to coś w kierownicy. Nie zapomnij odłączyć aku przed odpięciem poduszki :roll: bo będzie małe akuku :cool:
Pozdro
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3634
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:57   

jesli bedziesz sciagal poduszke to bezwzglednie trzeba odpiac aku, byc moze po tym trzeba bedzie zsynchronizowac piloty z alarmem
zanim jednak to zrobisz polecam sprawdzenie czy sygnal dziala po podpieciu "na krotko"

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 10:00 pm ]
tomke napisał/a:
( np. podając napięcie na niego, choćby 9V z baterii ).


masz na mysli zywykla baterie ??
jesli tak to jest ona za mala, klakson bierze spory prad, dlatego w samochodzie jest jeszcze po drodze przekaznik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 00:47   

Właśnie to ćwiczyłem.
Na 99% padła Ci tzw. taśma. Jest to coś, co łączy poduszkę i inne ustrojstwa w kierownicy z resztą auta.
Jeżeli nie masz innej na wymianę, to rozbieranie kierownicy mija się z celem, bo taśmy nie naprawisz :( Sprawdź w EPC jaki dokładnie nr części potrzebujesz i takiej szukaj.
Na razie możesz sobie prowizorycznie sygnał uruchomić montując jakikolwiek przycisk i podłączając go do odpowiedniego przewodu wychodzącego z 'taśmy' - z jednej strony i do 'masy' z drugiej strony.
Sprawdź jeszcze, czy sygnał nie działa wcale, czy tylko w jakimś położeniu kierownicy?
U mnie nie działał przy kołach na wprost, a przy skręconych przeważnie się odzywał.

BTW ułatwienie: jak będziesz szukał, to symbol taśmy zaczyna się na 'YRC' a potem jest 6-cyfrowy numer. Pamiętaj, że MUSISZ mieć ten sam symbol, co Twoja stara część, lub zamienny, ale tylko określony w EPC.
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 01:03   

AndrewS napisał/a:
jesli tak to jest ona za mala,

No to widzisz ... już się czegoś dowiedziałem. :oops:
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 08:36   

AndrewS napisał/a:
jesli bedziesz sciagal poduszke to bezwzglednie trzeba odpiac aku, byc moze po tym trzeba bedzie zsynchronizowac piloty z alarmem
zanim jednak to zrobisz polecam sprawdzenie czy sygnal dziala po podpieciu "na krotko"


Ja się tak trochę wtrącę :-)

Co może się stać jak przed zdjęciem poduszki nie odepnie się aku? Bo ja ostatnio rozbierałem całą deskę i nie odpiąłem aku i się zastanawiam czy coś mogło się zrąbać?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 08:46   

Teoretycznie nic się nie powinno stać, ale jeśli bedzie jakieś przepięcie podczas odpinania/podpinania poduchy to ci ją wywali w twarz a jak to się może skończyć to sam wiesz ;) Więc lepiej dmuchac na zimne i ją odpiać
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Robert66 



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 26
Skąd: Olkusz



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 10:10   

Paul napisał/a:
Właśnie to ćwiczyłem.
Na 99% padła Ci tzw. taśma. Jest to coś, co łączy poduszkę i inne ustrojstwa w kierownicy z resztą auta.

Po czym poznać że listwa padła? i gdzie ją dostane w jakiej cenie? Wymienić to musiu fachowiec czy samemu można?

piter34: poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Maj 22, 2007 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 10:38   

Robert66 napisał/a:
Po czym poznać że listwa padła? i gdzie ją dostane w jakiej cenie? Wymienić to musiu fachowiec czy samemu można?

Pisałem Ci już - jak kręcisz kierownicą a sygnał czasem się odzywa, to masz 1000%, że to taśma.
Jeżeli nie odzywa się wcale, to musisz sprawdzić instalację el. sygnału. Najprościej zidentywikować przewód sterowania, dochodzący do taśmy i podać na niego masę. Jak zaryczy, to instalacja i sygnał OK a taśma 'be'.
Używkę możesz kupić na każdym szrocie, gdzie mają coś do Roverków, albo wybrać z listy na www.roverki.pl/garage.php firmę polecaną przez kolegów.
Nowa taśma ma cenę raczej zaporową, ale zapytaj www.tomateam.pl .
Jak masz smykałkę, trochę doświadczenia i narzędzia, to jesteś w stanie to zrobić.
Pamiętaj o odłączeniu aku i odpowiednim ustwieniu taśmy i kierownicy przy wymianie. W RAVE są odpowiedznie rysunki.
Jeżeli nie czujesz się na siłach, to podjedź do jakiegoś sprawdzonego elektryka - lepiej nie ryzykować.

Powodzenia :D
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 10:40   

UWAŻAJ JAK BĘDZIESZ kupwał taśmę bo w roverku 25 jest inna i 45 ma inną . Wtyczka do twojego musi być zielona, ale świeci tobie poduszka powietrzna?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Robert66 



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 26
Skąd: Olkusz



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 11:49   

PHJOWI napisał/a:
UWAŻAJ JAK BĘDZIESZ kupwał taśmę bo w roverku 25 jest inna i 45 ma inną . Wtyczka do twojego musi być zielona, ale świeci tobie poduszka powietrzna?


Poduszka mi nie świeci. A sygnału nie ma nawet po zakręceniu kierownicą.

piter34: naucz się cytować... znowu poprawiłem cytat. Jeżeli masz problem z odpowiadaniem, to zajrzyj do FAQ
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Maj 22, 2007 12:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Sygnał VSS
orric Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lut 06, 2012 16:06
nawal
Brak nowych postów [R45] Co to jest za sygnał dźwiękowy
kamild2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 27, 2013 19:42
kamild2
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Elektroniczny sygnał z zegarów
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Gru 08, 2009 13:38
darek_wp
Brak nowych postów [R400] Sygnał włączonych świateł
vppp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Kwi 19, 2011 16:25
vppp
Brak nowych postów [R45] Sygnał po przekręceniu kluczyka w stacyjce
zibi34 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 05, 2008 17:50
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink