Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Wyjechałem z domu i jakoś ciężko zaczęły wchodzić biegi. Po chwili szok - nie mam pedału sprzęgła. No i stop. Pomocy.
Kontakt 602 76 32 32 lub marekm03@op.pl
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 30, 2007 20:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wyjechałem z domu i jakoś ciężko zaczęły wchodzić biegi. Po chwili szok - nie mam pedału sprzęgła. No i stop. Pomocy.
Kontakt 602 76 32 32 lub marekm03@op.pl
Najpierw sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku.
Jeżeli się zapadł pedał i nie wraca, to sprawdź wysprzęglik i pompę. Możesz spróbować reparaturki, są dość tanie w porównaniu z kosztami nowej pompy. Nowego wysprzęglika nie dostaniesz nigdzie, chyba, że serwis (cena nowego Cię zabije).
Możesz też spróbować wymienić płyn i odpowietrzyć układ.
I pamiętaj :
Tak wygląda pompa i wysprzęglik do Rovera 600 SDI :
pompa:
wysprzęglik:
A tak wyglądają ZŁE części czyli pompa anglika i wysprzęglik benzyny (o ile mnie pamięć nie myli):
Wyciągnęliśmy wysprzęglik i był tak zasyfiony, że czyszczenie zajeło półtorejgodziny. Przestroga dla wszystkich : zmieniać płyn w sprzęgle. Następne półterej godziny to odpowietrzanie. I poszedł ! Po ok. 100 km znowu problem. Pod światłami nie można wrzucić biegu. Awaryjne i kombinacje. Wyłączyłem silnik i jakoś weszła jedynka. Dojechałem na parking i pomyślałem, że to szlus, ale jakoś zaczeło działać. Ostatni numer pod domem. Pedał wpada do połowy i nie działa ale po odciągnięciu do góry znowu działa. O co w tym wszystkim chodzi ?
To są gumki uszczelniające wewnątrz pompy, do dostania zapewne w tomateam (niestety się urlopujący obecnie). Zapytać można też w zwykłych motoryzacyjnych.
PS. jak będziesz jechał do Głogowa napisz, może w wolnej chwili (której ogólnie nie mam ) jakiś minispot zorganizujemy
A tak wyglądają ZŁE części czyli pompa anglika i wysprzęglik benzyny (o ile mnie pamięć nie myli):
Masz jeszcze tem wysprzeglik?
mam .... bo może jak na zlot się uda podjechać, to blisko Wawy, więc można osobiście podjechać do goscia mderr, jolusiek7 itp i poprosić o zwrot ... a jak będzie nas więcej to możę wesoło będzie ...
Dostałem nowy wysprzęglik w Japomoto w Poznaniu. Dorobiłem tylko miedziany przewód z mniejszym gwintem. Koszt 73 + 9,50 + 8 płyn. Gra i buczy
[ Dodano: Pią Cze 01, 2007 11:01 pm ]
Jak mówi stare przysłowie : "nie chwal dnia przed zachodem słońca". Po wymianie wysprzęglika wszystko było cacy, tzn. prawie. Sprzęgło jakoś dziwnie brało. W pewnym momencie ( na światłach ) pedał się zapadł. Wyłączylem silnik i znowu uruchomiłem. Pojechał.
I głupek pojechałem poza miasto ok. 100 km. W trasie niby bez problemów ale obroty do góry a prędkość nie koniecznie. Powrót z przygodami - raz, że roboty drogowe, a dwa nadal problem ze sprzęgłem. Może ktoś zna dobrego mechanika w Poznaniu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum