Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Zdechło sprzęgło czy pompa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Zdechło sprzęgło czy pompa?

Gdzie w Poznaniu kupię?
Autor Wiadomość
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:36   [R600] Zdechło sprzęgło czy pompa?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Od jakiegoś czasu już obserwuję, że biegi wchodzą dosyć ciężko i i trzeba dusić do samej podłogo sprzęgło. Dziś jednak doszło do tego, że nie mogłem wkleszczyć 1, 2 i wstecznego. Dało się ale po kilku próbach i naprawdę mocnym ruchu. Jechałem tak 80 km modląc się żeby nie stało się nic gorszego. Na początku szukałem linki sprzęgła bo chciałem je trochę podciągnąć, dopiero po jakimś czasie uświadomiłem sobie, że to jest hydrauliczne, więc nie da się ustawić. Ledwo, ale dojechałem.

No i właśnie gdzie w Poznaniu dostanę od ręki? Jakie ceny? HELP!


Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 18:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:44   

A czemu chcesz wymieniać od razu sprzęgło?? Może układ wysprzeglania zdechł a nie sprzegło. To jest dość częsta przypadłość R400 i R600. Zazwyczaj wystarczy wymienić reparaturki (do dostania u Tomiego), odpowietrzyć i po kłopocie. A co do sprzęgła to na szybko pewnie w InterCars dostaniesz, są też na allegro, ale nie wiem co warte.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:47   

A jak sprawdzić czy to sprzęgło czy wspomniany układ?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:52   

Sprawdzić, czy płyn układu wysprzęglania nie ucieka i czy po napompowaniu nie ma poprawy. Patrząc, że to już od jakiegoś czasu masz takie objawy, to może jednak masz sprzęgło do wymiany :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 08, 2007 23:58   

Pompowanie nic nie daje, płyn jest :neutral:

Więc sprzęgło pewnikiem jednak.

Pozdrawiam!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 09, 2007 00:02   

No to chyba jednak tak :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 23:36   

Dziś zawiozłem auto do mechaniora kupiwszy uprzednio nowe sprzęgło, rozrząd itd.

Mechanik jednak stwierdził, że to pompa sprzęgła... :shock: Sam jakoś w to nie mogę uwierzyć.

Objawy generalnie są takie: 2/3 skoku pedału sprzęgła to brak oporu pod nogą, dopiero kilka cm przed ścianą grodziową jest normalny opór. Ciężko wchodzi 1 i 2 i wsteczny, po przjechaniu kilkunastu km włączenie tych biegów jest możliwe tylko po wyłączeniu silnika.
Po wkleszczeniu biegu samochód delikatnie sam rusza mimo wciśnięcia pedłału na max. - czyli sprzęgło cały czas lekko już trze. Przy gwałtownym wciśnieciu gazu (podczas jazdy) nie ma poślizgu sprzęgła na żadnym biegu. Pompowanie sprzęgła nic nie daje, płyn jest, wycieków brak.


WTF?
 
 
 
Liso 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Maj 2005
Posty: 49
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 23:52   

Sory ale zadam to pytanie - w którym zbiorniczku sprawdzasz czy jest płyn? w tym najmniejszym? - jeżeli tak to ok.

Poproś kogoś niech sprawdzi jaki jest ruch łapy przy wysprzęgliku jak wciskasz pedał sprzęgła. Jeżeli niewielki to coś z układem hydraulicznym raczej, ewentualnie zapiekła się właśnie ta łapa. Tak w ostateczności trafiło docisk? choć nie chce mi się w to wierzyć.


p.s. a może zapowietrzony układ?.... najprostsza metoda to końska strzykawka, nabierasz płynu, zdejmujesz zbiorniczek (wciskasz w przewód strzykawkę), odkręcasz zaworek przy wysprzęgliku i wciskasz płyn na siłę (i tak kilka razy?!?).

p.s.2 masz diesla to może będzie trochę inaczej niż z benzyną... :roll:
_________________
pozdrawiam
Michał L.
 
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sro Cze 13, 2007 23:56   

Liso napisał/a:
w tym najmniejszym?
Jest :neutral:

Powiedzcie mi, bo nie chcę się bawić w jakieś repertuarki czy coś, co mam kupić jeśli to nie sprzęgło, jak to się nazywa? Wysprzęglik?, czy cała pompa sprzęgła?
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:07   

Zientas napisał/a:
Liso napisał/a:
w tym najmniejszym?
Jest :neutral:

Powiedzcie mi, bo nie chcę się bawić w jakieś repertuarki czy coś, co mam kupić jeśli to nie sprzęgło, jak to się nazywa? Wysprzęglik?, czy cała pompa sprzęgła?


Wysprzęglika w Polsce nowego od ręki nie dostaniesz NIGDZIE (w serwisie coś ok 500 zł + 2-3 tyg. czekania).
Zamiennik pompy dostaniesz w tomateam za jakieś 150 zł.

A dlaczego nie chcesz reparaturek ? Jest to napewno lepsze rozwiązanie, niż kupno używek, których w tym przypadku nie polecam !

Na początku upewnij się czy to napewno układ hydrauliczny, unikniesz zbędnych kosztów.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:37   

O widzisz kolego, skoro masz 600 z tego samego rocznika to powiedz mi jeszcze przy okazji:

- czy ten zamiennik pompy kupię w sklepie typu "Japan-moto" np. od accorda? Będzie to to samo?
- ile pasków tam w tym silniku hula? Bo wiem, że 1 - rozrząd, 2 - wielkorowkowy od. np. klimy, 3 - właśnie, jest jeszcze trzeci po stronie akumulatora?

Pozdrawiam i dziękuję za info.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:38   

3 - pasek napędzający pompę wtryskową.
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 00:43   

thef napisał/a:
3 - pasek napędzający pompę wtryskową.


aaa widzisz, coś mi się tak właśnie wydawało :roll:
Wybaczcie ale jeszcze nówka w temacie 600 jestem :wink:

A co z tym zamiennikiem pompy? Będzie pasował od Accorda?
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 02:35   

Zientas napisał/a:
O widzisz kolego, skoro masz 600 z tego samego rocznika to powiedz mi jeszcze przy okazji:

- czy ten zamiennik pompy kupię w sklepie typu "Japan-moto" np. od accorda? Będzie to to samo?


Zamiennik dostaniesz np. w JC AUTO http://www.japancars.pl/ lub na www.tomateam.pl
Nr katalogowy: F94000

Cena: ok 130 zł


O ile mnie pamięć nie myli, to ten zamiennik pochodzi właśnie od Accorda.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4527
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 14, 2007 09:17   

Zientas napisał/a:
Objawy generalnie są takie: 2/3 skoku pedału sprzęgła to brak oporu pod nogą, dopiero kilka cm przed ścianą grodziową jest normalny opór. Ciężko wchodzi 1 i 2 i wsteczny, po przjechaniu kilkunastu km włączenie tych biegów jest możliwe tylko po wyłączeniu silnika.
Po wkleszczeniu biegu samochód delikatnie sam rusza mimo wciśnięcia pedłału na max. - czyli sprzęgło cały czas lekko już trze. Przy gwałtownym wciśnieciu gazu (podczas jazdy) nie ma poślizgu sprzęgła na żadnym biegu. Pompowanie sprzęgła nic nie daje, płyn jest, wycieków brak.

To są dokładnie objawy uszkodzonej pompy - miałem tak w poprzednim R623.
Tylko dziwne, że jeszcze masz płyn - u mnie wyciekł, ale możliwe, że nie wycieka, tylko pompa się zapowietrza.
Mi ostatnio mechanicy powiedzieli, że moja pompa troche cieknie, więc już zamówiłem zamiennik w Tomateam.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 13:27   

OK. Pompę już kupiłem, jakieś gumki do wysprzęglika też no i brakujący pasek do pompy wtryskowej.

Wieczorm zawiozę do mechaniora. Zadam relację później co i jak.

Dziękuję wszystkim za sugestie.
 
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 14, 2007 21:02   

Miałem coś podobnego. Padł wysprzęglik. Kupiłem nowy. Znajomy wymienił i znowu uciekł płyn. Diagnoza - do wymiany sprzęgło. Inny mechanik wyczyścił pompę solidnie odpowietrzył cały układ i hula. W Poznaniu w Japomoto na Chrobrego można kupić wysprzęglik za 73 PLN od Accorda. Rozstaw śrub pasuje. Przewód ma mniejszy gwint ale od ręki dorabiają na Omańkowskiej ( 800 m od Japomoto ) 9 pln.
Pozdrawiam
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 20:38   

Pompa sprzęgła wymieniona. Biegi się nie haczą, ale... no właśnie. Pedał bierze cały czas nisko. Wystarczy 3cm oderwać od pozycji max i już jedzie. Trochę to dziwne. Ostatnie dni jeździłem V40 i tam sprzęgło bierze tak chyba normalnie bo w gdzieś w połowie skoku pedału. Dziś wsiadłem do R, odpaliłem, wsadziłem bieg i uderzyłem głową w zagłówek, no może nie dosłownie, ale szarpnęlo nieźle. Przez kilka skrzyżowań musiałem się przyzwyczajać to tego "niskiego" sprzęgła. Czy ten typ tak ma i ja wydziwiam?

Czyli co? Sprzęgło jednak zjechane? HELP!
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 00:00   

Wydaje sie ze mogą byc dwie opcje

1.źle odpowietrzone sprzęgło
2.tarcza sprzęgła sie rozwarstwiła

mam teraz takie same objawy w innym samochodzie,tylko ze znam przyczyne (wysprzęglik zapowietrza mi układ i łapie 3-4 cm na samym dole)

Nie wiem jaka jest budowa sprzęgła w R600 (wysprzeglanie za pomoca łapy czy łozyska)
Jesli za pomocą łapy to być może poszły tuleje na łapie i skok jest mniejszy
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
ossa 



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Cze 25, 2007 21:09   

hmm... ja teraz mam podobny problem. Wymieniłem sprzęgło na nowe (kupione w Roverze więc pewnie pasuje). No i sie zaczęło, bo okazało się, że teraz układ hydrauliczny zawodzi. Wysprzęglik padnięty do granic możliwości. Ostatecznie jakaś regeneracja u jedynego we Wrocławiu człowieka od tych rzeczy podobno pomogła. Pompa nowa od Accorda (taka sama jak w Roverze) i ... nie da się odpowietrzyć. Wymiana przewodu elestycznego też nie pomaga. Jedyne co daje się zaobserwować to to, że jak się ściśnie przewód elastyczny to wysprzęglik zaczyna działać. Teraz jedyny element, ktory jest podejrzany to "cluch damper" (nie wiem jak to po polsku: tłumik sprzęgła? odbojnik sprzęgła?) Gość stwierdził, że nie da się tego obejść bo gwinty od przewodów hamulcowych nie pasują więc postanowiłem to dokupić (od Accorda diesla pewnie będzie pasowało, ale dopiero będę to miał za 2 dni). Nie wiem czy to pomoże ale tylko tego nie ruszałem. A co do regulacji sprzęgła to można to zrobić regulując objętość pompy. Trzeba pomanipulować śrubami przy pedale sprzęgła. Jak jeszcze jakoś mi to sprzęgło działało (długa historia żeby tu opowiadać) to gość jakoś regulował jak brało za nisko. Myślę, że dobry mechanik to jest w stanie zrobić. No i fakt, że jak się sprzęgło kończy to raczej bierze wysoko. A z innej beczki ma ktoś może zdjęcie docisku jaki jest montowany w Roverze 620 SDI?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Sprzęgło, wysprzęglik, pompa? :(
SviRu Rover serii 600, Honda Accord 17 Pon Kwi 19, 2010 13:10
Firq
Brak nowych postów [R620] Auto zdechło w trasie
Largo Rover serii 600, Honda Accord 34 Pon Gru 01, 2008 09:08
Largo
Brak nowych postów [R600]Sprzegło
DJAUGUST Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Gru 21, 2010 20:49
Chris83
Brak nowych postów [R600] Sprzęgło
Alin Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Cze 20, 2007 12:39
piter34
Brak nowych postów [R600] Sprzęgło
michal87 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Paź 12, 2008 19:15
tetryk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink