Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:37 [R216Si '96] powracający temat wentylatora chłodnicy
Jakis czas temu pisalem ze nie wlacza mi sie wentylator chlodnicy, poradziliscie wymiane czujnika temperatury (tego w kolanu od góry) wymieniłem czujnik, i nic to samo.....czyli wentylator działa jedynie na "krótko" bądz jesli ręcznie docisne przekaznik do którego jest podłączony....Mówiłem iż mam niefabryczną klimę która mocno mrozi, aczklowiek jest tylko 1 wentylator.......Do chlodnicy/ skraplacza klimy jest podlaczony jeszcze jakis 1 czujnik z ktorego wychodza przewody do wentylatora.....ktos kojarzy co to moze byc, ewentualnie co jeszcze sprawdzic aby uruchomic ten nieszczesny wentylator, bo lato idzie pozdro
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 13:15 Re: [R216Si '96] powracający temat wentylatora chłodnicy
dawmax napisał/a:
czyli wentylator działa jedynie na "krótko" bądz jesli ręcznie docisne przekaznik do którego jest podłączony
Jeśli ruszasz przekaźnikiem i wentylator działa to moim zdaniem wina ewidentnie w przekaźniku. I to nie tyle w nim samym, co w jego zewnętrznych stykach. Przeczyść i sprawdź jeszcze raz.
nie tyle ruszam przekaznikiem, co wymuszam ruch styków w przekazniku po zdjeciu obudowy....styki raczej są ok.....wina gdzies na drodze czujnik, komputer, przekaznik jest.....no chyba ze spaliła się cewka w przekazniku....ale to tymczasowo wykluczam....czekam na wasze propozycje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 13:47
Pisałem już o tym na grupie jak to sprawdzić.
Potrzebny jest rezystor ~160 ohm Najlepiej tzw PR-ek
Wpinamy go zamiast czujnika temperatury włączamy silnik i patrzymy czy wentylator się włącza. To zapodanie tego opornika symuluje nagrzanie się silnika do wysokiej temperatury. Potem trzeba obmierzyć. Nie wiem jak zamontowana jest ta nieoryginalna klima jakie piny wykorzystuje do wentylatora. Mam tylko rozpiskę do 400.
Prorokuję że ten przekaźnik jest dobry.
Napisz czy masz wogóle jakiś miernik.
próby pomiarów skonczyły się poparzeniem ręki ostatnio ......czujnik jest NOWY, wiec raczej sprawny....przed wymian poleżał troche na kolektorze, zagrzał się spokojnie powyzej 100 i nic....went ani rusz.......
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 07:31
Parzy już 60 stopni.
Trzeba zmierzyć napięcie na czujniku. Jeżeli jest wogóle to znaczy, że komputer "widzi" czujnik. Potem na złączu komputera sprawdzić czy wysyła sygnał załączenia wiatraka. Tutaj są chyba dwie drogi bo inaczej komputer steruje jak jest klima a inaczej jak jej nie ma (inne piny wyjściowe).
Dziwne bo u mnie komputer zachowywał się podobnie - nie załączał wiatraka przy zbyt wysokiej temperaturze płynu.
Jeszcze jedna dziwna sprawa: zwarcie czujnika temperatury płynu traktowane jest przez komputer (prawdopodobnie) jako uszkodzenie czujnika, a nie jako temperatura maksymalna.
Regulując oporność czujnika stwierdziłem że komputer "widzi" czujnik bo zmieniały się obroty jałowe. Nie znalazłem natomiast sygnału który miałby załączyć wiatrak.
Dorobiłem mały układzić który pobiera sygnał z czujnika i przy temperaturze niecałe 100 stopni załącza wiatrak.
DESOFT dokladnie masz tak samo jak ja. po podlaczeniu czujnika komp go widzi, i jak sie nagrzeje obroty normalnie spadają Powiedz jaki układ tam dorobiłęs.....tez tak zrobie bo cos czuje ze to jest usterka natury nieziemskiej :PPP
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 09:19
Mam najprawdopodobniej nieoryginalny komputer i oryginalną klimatyzację być może że to powoduje unieruchomienie wentylatora. Może trzeba skorzystać z innych wyjść. - tylko że komputer załącza klime
Klima innym wyjściem załącza wentylator temperatury płynu a układ bez klimy innym.
Dałem tymczasowy układ na uA723, ma on wadę pracuje w temperaturze 0-70 stopni (układ, nie zakres pomiaru!!), więc na zimę będę musiał wstawić coś docelowego.
Akurat zależało mi na obnizeniu temperatury płynu więc długo nie szukałem przewodu wyprowadzającego sygnał na włączenie się wentylatora, i tak chciałem obejść ten sygnał.
Schemat akualnie zamontowanego układu mogę podesłać, po zamontowaniu trzeba go wyregulować, w miarę prosta czynność.
Drugim wyjściem (wersja dla mechaników) jest założenie dodatkowego czujnika temperatury. Jako że czujniki zamontowane są na takiej metalowej rurce, to można ją wyjąć i dorobić jeszcze jedno wejście na czujnik temperatury. Czujnik kupujemy na temperaturę 104 stopnie (tak podał piter34), koniecznie ma być to czujnik stykowy (nie termistorowy) podłączamy do niego +12V po bezpieczniku. Przed czy po stacyjce to szkoły są dwie: przed - wentylator pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika, po - standard Roverka. Tutaj można polemizować czy wyłączenie nagrzanego silnika nie powoduje właśnie uszkadzania się uszczelki.
Reszta połączeń zależy od układu (klima, ilość wentylatorów itd)
jak napisał STERYRD.....po wciśnięciu guziczka KLIMY, oba wentylatory powinny się włączyć....ja mam jeden,,,,ale nie wlacza sie, choć klima mrozi.....Moze to jednak cos na drodze kabelkowej sie stało?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w moim od razu śmigają oba może dlatego że mam 16 więcej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Desoft [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 15:34
Analizowałem elektrykę w swoim i nawet nie wiem jak mozna przerobić aby włączały się dwa na raz. Mam napewo oryginalny układ.
W moim jest:
jest zimny silnik nie działa żaden
włączam klimę włącza się jeden
robi się ciepło dopala drugi
wyłączona klima, silnik za ciepły, włączają się dwa ale na połowę mocy.
Pytanie teraz czy producent poszedł na uproszczenia - łatwiej włącza się dwa naraz i bez kombinacji, czy lepsze efekty uzyskuje się przy dwóch wentylatorach kosztem hałasu.
takie małe pytanko
może mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić wskaźnik temperatury w R400 bez rozbebeszania deski... pod które kabelki w komorze silnika podać napięcie i jakie?
Witam Panów! Czytałęm wasze spostrzeżenia. Mam podobny problem. Uwierzcie... wszystko przerobiłem i nic....... U mnie [R 416Si 96] są dwa wentylatory, klima oryginał, i bez klimy wentylatora mi nie włącza i koniec! wszystko wymieniłem i sprawdziłem (elektryk, mechanik), znajomi i nic.......... jak włączam klime - odpalają dwa wentylatory na pierwszym biegu. drugi nigdy nie załączy. Owszem, kiedy docisne palcem styki przekaźników - odpala. wszystkie biegi działają. Ale bez klimny nic sie nie włącza. Jestem już bezradny, wymieniłem czujniki, termostat, płukałem chłodnice, uszczelka 100% ok, i co Wy na to.......... nie mam już na niego siły............. MAGIA.............
Podłączenie zgodne ze schematami elektrycznymi w RAVE?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
krzysiek_416 [Usunięty]
Wysłany: Wto Cze 12, 2007 13:27
nie wiem... auto przyjechało z Verony miesiąc temu. wszystko jest w oryginale więc nie sądze by tam ktoś grzebał. Widać tylko ślad po demontażu chłodnicy bo związane z tym opaski są nieworyginalne. A gdzie szukać tego schematu? moge prosić gotowca? słabo sie poruszam po tych niuansikach.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum