Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R214Si '1997] wskazówka wskaźnika temperatury
Autor Wiadomość
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:13   

[R416Si 96r]. Witam panów.... Czytam posty o podobnej tematyce już od kilku tygodni. Piszecie ciekawe spostrzeżenia z autopsji. Powiedzcie mi teraz skoro tyle już przezyliście co u mnie siedzi.... Bo nie mam już sił ani ochoty.... W dodatku nikt nie może tego wykryć....
Nadmieniam że wszystko mechanicznie i elektrycznie było już sprawdzone i wymienione. Wszystko jest na pozór OK! ale....
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!
Przy klimie wszystko jest ok..., jeśli jade bez - wentylator - w żaden sposób, anie jeden mi sie nie włączy, gotuje płyn i tyle.
O CO WIĘC CHODZI...............???????????????
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:16   

krzysiek 416 napisał/a:
BEZ WŁĄCZONEJ KLIMY NIE WŁĄCZY MI SIE WENTYLATOR!!!!!!!

Załóż proszę nowy temat (chociaż kojarzę, że gdzieś on jest... :roll: ).
Jeśli gdzieś jest, to wskaż link
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzysiek_416
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:32   

Sorki ale nie mogę znaleźć. W każdym razie..... napisałem co go boli. Pisałem też już wiele o tym wcześniej. Jak dotąd nici z rezaltatów. Już naprawde zabrakło koncepcji.
Zero szans............ :cry:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:40   

W takim razie załóż nowy wątek i opisz problem.
Pamiętaj o podaniu modelu ROVERka (w nawiasach kwadratowych) w tytule wątku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 15:05   

Rozan99 napisał/a:
No i może tu jest haczyk, że w dieslach temperatura cieczy jest większa niż w benzynowych

U mnie kręci sie w okolicach połowy wskaźnika. Kiedyś stał równiutko w połowie, teraz zazwyczaj odrobinę ponizej. Ale jak już dojdzie do swojego wskazania, to trzyma się cały czas tak samo.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 18:01   

no i kontynuując tak miło rozpoczęty temacik stwierdzam co następuje:
wymieniłem termostat i ... bez zmian (doopa blada czyli) :evil:
Zasugerowany opiniami z kilku źródeł o pozycji wskaźnika, tzn. o jego NIE PODNOSZENIU SIĘ (choć nadal nie wiem na czym te twierdzenia są opierane) stwierdzam, że
teraz to już mnie tak wqr... :evil: (zaciekawił ;) ) ten błąd, że już go drania nie odpuszczę, aż nie znajdę przyczyny.
Oczywiście na bieżąco będę Was informował o kolejnych wymienianych częściach (zostały: czujnik od wskaźnika ten z pojedynczym przewodem, pompa wody, chłodnica, przekaźnik wentylatora ) jak i pracach wykonywanych przy autku. W czwartek jadę podłączyć się pod komputer, by wyeliminować jakiekolwiek błędy związane z elektryką lub elektroniką.
...cdn
-------------------------------------------------------
A teraz tak na wszelki wypadek (bo ładuję się w coraz większe koszty) wyraźne pytanie, które kieruję przede wszystkim do piter34 ;)
Piotr na czym lub na jakiej podstawie opierasz swoje stwierdzenia ?
Cytat:
Nie jest rzeczą normalną (przyp. wychylenie wskazówki)
Cytat:
W serii K i modelu R200 ma być poniżej połowy
Cytat:
Jeśli drga, to niezauważalnie
Cytat:
W R200 wskaźnik nie ma prawa wskazywać więcej niż parę mm poniżej połowy

Znalazłem w RAVE taki tekst dotyczący wskaźnika temperatury:
"The temperature gauge receives an ignition supply from fuse 1 on a G wire and
is earthed by the B wire on the instrument pack. The gauge receives a signal
from the engine coolant temperature sensor on the G/U wire. When the coolant
temperature is low, the resistance of the temperature sensor is high which
causes the gauge to indicate a cool tem perature. When the coolant
temperature is high, the resistance of the temperature sensor is low which
causes the gauge to indicate a hot temperature."
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 12:34   

Słuchaj też się o to pytałem. Tu masz odpowiedź:

piter34 napisał/a:
Sam sobie tego z kapelusza nie wyciągnąłem.
Mam R od 2003 roku, czytam grupy dyskusyjne od 4 lat, R214 jeździłem przez prawie 3 lata...
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 13:17   

Cytowane przez Ciebie Rozan99 wypowiedzi Piotra opierają się jedynie na Jego własnych doświadczeniach, ewentualnie innych użytkowników biorących udział w grupach dyskusyjnych. A może Oni wszyscy mieli niedogrzane auta :twisted: ?
Dlatego oczekuję fachowej odpowiedzi najlepiej podpartej jakimś artykułem serwisowym Rovera lub czymś takim. Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".
Ale po pierwsze nie znam angielskiego, by przy tym tłumaczeniu nieudolnym się upierać, a po drugie nie jestem fachowcem od ROVERków stąd czekam na odpowiedź Piotra.
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 16:44   

giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

Wskaźnik wskazuje oczywiście wysoką temperaturę, jeżeli tylko taka jest rzeczywiście w układzie chłodzenia.
Ja twierdzę jedynie, że temp. w układzie chłodzenia nie powinna powodować wychylania się wskaźnika powyżej wspomnianego przeze mnie punktu.
Nie twierdzę, że NIEMOŻLIWE jest wychylenie się wskazówki ponad połowę.

To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ant 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 158
Skąd: Zator



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:31   

piter34 napisał/a:
giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

[ciach]
To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.

w kwesti tłumaczeń z j.angielskiego odradzałbym polemikę z piterem :mrgreen:
_________________
Ant
był: R200 Anthracite
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:35   

Ant wczytaj się dokładnie w ten temat, a zwłaszcza w to co ja ostatnio napisałem :mrgreen:
ze zrozumieniem czytajmy, ze zrozumieniem :twisted:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:39   

Ant napisał/a:
piter34 napisał/a:
giewu napisał/a:
Fragment Rave, który pogrubiłem wyraźnie mówi "aby instrument wskazał gorącą temperaturę".

[ciach]
To co napisałem wcześniej nie stoi w sprzeczności z cytowanym przez Ciebie fragmentem RAVEa.

w kwesti tłumaczeń z j.angielskiego odradzałbym polemikę z piterem :mrgreen:


nie tylko w tej kwestii... w kwestii położenia tej wskazówki również. √
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:48   

no nie Panowie ... przecież qrde ja nie polemizuję, a jedynie próbuję znaleźć rozwiązanie swojego problemu
napiszę raz jeszcze :twisted: czytajmy ze zrozumieniem, ze zrozumieniem
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Ant 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 158
Skąd: Zator



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:52   

giewu napisał/a:
Ant wczytaj się dokładnie w ten temat, a zwłaszcza w to co ja ostatnio napisałem :mrgreen:
ze zrozumieniem czytajmy, ze zrozumieniem :twisted:

ja tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
a Rave-a z pewnością zna najlepiej z nas
_________________
Ant
był: R200 Anthracite
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 20:57   

Ant napisał/a:
ja tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
zdążyłem już to zauważyć stąd moje pytanie skierowane było bezpośrednio do Niego i na nie wciąz oczekuję odpowiedzi :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 21:06   

giewu napisał/a:
zdążyłem już to zauważyć stąd moje pytanie skierowane było bezpośrednio do Niego i na nie wciąz oczekuję odpowiedzi :mrgreen:

Przecież odpowiedziałem... :???:

[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 9:07 pm ]
Ant napisał/a:
a tylko chciałem dobitnie stwierdzić fachowość jego tłumaczeń jest w końcu profesjonalistą...
a Rave-a z pewnością zna najlepiej z nas

Dobra, dobra. Dosyć słodzenia... :mrgreen:

ja skromny człowiek jestem... :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 17:40   

No i czas najwyższy moi drodzy na podsumowanie tego tematu, gdyż sprawa wskaźnika temperatury płynu chłodzącego (w moim przypadku) została wyjaśniona.

Dzisiaj byłem podłączyć się pod TestBooka i diagnoza brzmi : wszystko jest w jak najlepszym porządku :mrgreen: .
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.
Czyli, nie komplikując sobie zbytnio życia stwierdzam: mój wskaźnik działa jak w większości samochodów osobowych.
Przez niemal cały czas pokazuje normalną temperaturę płynu, a jej ewentualny wzrost odnotowuje wskaźnik, informując mnie, że za moment załączą się wentylatory ;) . Błąd wskaźnika może polegać na jego kalibracji, ale na to niestety nikt nie ma wpływu (to już jest tylko i wyłącznie wina producenta podzespołu). I co jeszcze ciekawe mój przypadek w naszym łódzkim serwisie nie był odosobniony.

A na koniec jeszcze się Wam pochwalę :mrgreen: , po podłączeniu komputera i ogólnej diagnozie pan stwierdził:
"silniczek jest niemal jak nówka, wszystkie parametry jak z fabryki ... i chciałbym mieć takie problemy z jakimi pan do mnie przyjeżdża ;) "
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 17:43   

giewu napisał/a:
"silniczek jest niemal jak nówka, wszystkie parametry jak z fabryki ... i chciałbym mieć takie problemy z jakimi pan do mnie przyjeżdża "

No, to pogratulować i oby tak dalej :D
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 28, 2007 18:50   

giewu napisał/a:
Wentylatory załączyły się grzecznie przy temperaturze 102° co sam osobiście na ekranie widziałem, w tym czasie oczywiście wskazówka grzecznie wychyliła się (jak to jest pokazane na fotce nr 2) do 3/4 swojej skali.

W takim razie u Ciebie ten wskaźnik jest wyskalowany inaczej niż we wszystkich znanych mi R200. ;-)

Dobrze, że wszystko gra.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 28, 2007 20:04   

piter34 napisał/a:
W takim razie u Ciebie ten wskaźnik jest wyskalowany inaczej niż we wszystkich znanych mi R200. ;-)
Piotrek, najwyraźniej nadeszła pora, by poznać mojego R200 :mrgreen: ... ewenement czyli ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200vi '97] Kontrolka wskaźnika temperatury
ploomy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Cze 15, 2008 17:56
ploomy
Brak nowych postów [MG ZR 1.4] Poziom wskaznika na skali temperatury cieczy chł
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Paź 09, 2009 11:46
Spiro
Brak nowych postów [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
pluto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pią Sty 25, 2008 17:37
AndrewS
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Wskazówka Temperatury
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sie 05, 2010 12:31
darek_wp
Brak nowych postów SOLVED [214Si] wskazowka predkosciomierza nie dziala !!
pcharles Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Maj 15, 2008 21:10
pcharles



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink