Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wieszające się obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:25
[R416] Wieszające się obroty
Autor Wiadomość
Baranek 



Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 12:01   [R416] Wieszające się obroty
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam, to mój pierwszy post. Miesiąc temu przypadkiem zostałem właścicielem Roverka. Ni ma z nim większych problemów poza wieszającymi się obrotami. Po gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu obroty wracają natychmiast do poziomu 950. Natomiast po wcisnięciu pedału gazu i trzymaniu go dłużej niż kilka sekund, puszczenie gazu ni powoduje zejścia z obrotów. Trzeba dodać gwałtownie gazu i puścić, wtedy obroty wracają do normy. Włączenie klimy na wolnych obrotach powoduje wzrost obrotów. Silnik krokowy czyściłem kilka razy, przepustnicę też. Poszukuję osoby z Krakowa, najlepiej Nowej Huty, która 'pożyczyłaby' silnik krokowy na kilka minut oraz wskaźnik wychylenia przepustnicy (ten potencjometr z przepustnicy).
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 24, 2007 12:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 24, 2007 13:09   

Witaj,

Baranek napisał/a:
Ni ma z nim większych problemów poza wieszającymi się obrotami. Po gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu obroty wracają natychmiast do poziomu 950. Natomiast po wcisnięciu pedału gazu i trzymaniu go dłużej niż kilka sekund, puszczenie gazu ni powoduje zejścia z obrotów. Trzeba dodać gwałtownie gazu i puścić, wtedy obroty wracają do normy.

Przyglądnąłbym się miejscu mocowania linki do przepustnicy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Baranek 



Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 24, 2007 13:29   

Linka jes OK.
Po przeczyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy zdjąłem gumowy przewód idący do silnika krokowego, po przytrzymaniu na 2000 rpm i puszczeniu gazu przepustnica wraca w położenie 'zamknieta' natomiast krokowiec jest wtedy otwarty i puszcza za dużo powietrza zamiast się przymknąć.
Stąd moja prośba o udostępnienie mi sprawnego krokowaca lub czujnika położenia przepustnicy. Nie mam innych pomysłów.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 24, 2007 15:15   

Baranek napisał/a:
wraca w położenie 'zamknieta' natomiast krokowiec jest wtedy otwarty i puszcza za dużo powietrza zamiast się przymknąć.

Dlaczego miałby się przymknąć...? :roll:
Moim zdaniem powinien właśnie puszczać powietrze.

Ja niestety nie mogę Tobie pomóc (inny silnik). zdzich44 jest na wakacjach, Fabio tak samo. W Krakowie jest jeszcze Owsik, który ma 1.4 16V.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Baranek 



Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:52   

Problem już niekatualny, przyczyną był uszkodzony silnik krokowy.
 
 
nowy123 



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 32
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 11:09   [ R400 1.6 98r ] -pytanie

można wiedzieć ile kosztuje taka przyjemność oraz gdzie dostałeś "krokowca"
-u mnie jest to samo

pzdr nowy
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 11:13   

Baranek napisał/a:
Problem już niekatualny, przyczyną był uszkodzony silnik krokowy.

Czyli Twój przypadek stanowi dobry przykład na to, że czyszczenie krokowca czasem nie pomaga, gdyż ten jest już "martwy"...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Baranek 



Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 10:40   

Krokowca nie wymieniłem tylko naprawiłem. Okazało się, że pierwsze czyszczenie tuż po zakupie przeprowadzone przez znajomego mechanika było zabójcze dla krokowca. Pipek który ma się wysuwać został przez niego wykręcony. Ja w celu ponownego wyczyszczenia powtórzyłem zabieg dobijając silniczek. Okazało się, że przy pierwszym rozkrecaniu silniczka zostały uszkodzone plastikowe wypustki (nie wiem jak to sie nazywa) dzięki, którym metalowy pipek się nie kręci, a wysuwa (działa jak prowadnica).
Silniczek naprawiłem przy pomocy lutownicy, przytopiłem miejce gdzie były wczesniej platikowe wypustki.
Uwaga dla czyszczących: Nie wykręcamy metalowego pipka, sam wyjdzie jeśli po wykręceniu silniczka będziemy włączali i wyłączali zapłon.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wieszające się obroty
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 31 Pon Sty 28, 2008 23:00
Owsik
Brak nowych postów [MG ZS] Wieszające się obroty silnika
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sty 01, 2013 18:55
Armandoo
Brak nowych postów [R416] Obroty
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Maj 31, 2008 20:38
Ciufa
Brak nowych postów [R416] Obroty
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Kwi 13, 2007 20:48
Tacowski
Brak nowych postów [R416] Wysokie obroty
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Wrz 27, 2008 10:31
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink